Weekje Vietnam, tips?

Hoi allemaal,

Voor onze reis vanuit Moskou naar China, willen wij misschien als eindpunt een weekje Vietnam plannen. Dit vanwege maximale duur van ons visum in China, het vermijden van Golden Week in China begin oktober en voor een klein beetje rust aan het einde van een flinke rondreis voor we terugvliegen naar NL.

Maar goed, wat is leuk en haalbaar? De laatste 2 dagen relaxen aan een mooi strand lijkt me fijn. Misschien daarvoor een kleine sightseeing voor zover mogelijk. Iemand een route plannetje?

Hallo Carlijn,

Ik heb wel wat ideeen, maar ea. is een beetje afhankelijk van je budget.

Je kan bijv. op Hanoi vliegen en dan van daar een cruise in Halong bay nemen.
Vervolgens vliegen op phu Quoc voor het strand.
Is de wat duurdere optie

Wat goedkoper is vliegen op Saigon en dan via de Mekong Delta naar Phu Quoc.

Gr.
Ton.

Ik had me nog niet verdiept in het klimaat van Vietnam… Wij zijn er dus in de laatste week van september/begin oktober, voor maar een weekje. Welke deel van Vietnam is dan aan te raden voor het minste regen…? Of is de kans erg groot dat ons relax weekje aan het strand letterlijk in het water valt en kunnen we beter een ander land kiezen in de buurt van China :confused:

Hallo Carlijn,

Het is een moeilijk vraag om te beantwoorden.
Je kan de statistieken bekijken om je vraag beantwoord te krijgen, maar dat geeft geen zekerheid.

Misschien dat mijn ervaringen ( van andere mensen ) in deze periode je kunnen helpen, maar dat geeft ook geen zekerheid.

Maar mijn ervaring is dat je in jouw periode een bui kan verwachten, die kort maar hevig kan zijn.
Het het is over het algemeen droog en heet, maar dus wel kans op een hevige bui van een 1/2 uur.
Dit voor het zuiden.

In het noorden is de kans op regen kleiner.

Ben zelf wel eens weggeregend in de meest droge maand maand van het jaar in Mui Nee.
Het strand was gewoon weg bij ons hotel en keken naar een afgrond van 3 meter, waar enkele dagen eerder strand was!

Ik zou je als advies willen meegeven om nu niets te boeken voor je strandvakantie en dit per plaatste te bekijken adh. van de weersituatie op dat moment.
Het is dan laagseizoen, dus volop keus en opties voor leuke prijzen.

gr.
Ton.

Dank voor je reactie en voor de info. Het wordt lastig om het past later te boeken, aangezien wij bij ons visumaanvraag voor China een vliegticket moeten aantonen voor onze uitvlucht. Dus moeten we in elk geval wel weten op welke luchthaven we in Vietnam vliegen. Eventueel het hotel zou geannuleerd en veranderd kunnen worden, maar ik denk dat we dan wel afhankelijk zijn van een bepaalde streek.

Nog maar even overwegen wat het handigste is…

Weet niks van het klimaat in oktober, maar volgens mij zit je in Hoi An goed. Strand, cultuur en ontspanning in een. Ook goed te combineren met Hue, of een dag of 2 in de stad van aankomst.

Je kunt dan kiezen voor zowel HCMC of Hanoi, vandaar kun je allebei op Danang vliegen. Toch, Ton?

Hallo Joanne en Carlijn ,

ik ben het met Joanne eens, vliegen op Danang.
Blijkt het weer wat tegen te vallen, dan ben je voor enkele tientallen euro’s zo in Mui Nee of Nha Trang.
Ook naar Saigon en dan verder naar bijv. Can Gio, Vung Tau is niet zo duur en helemaal te overzien.

Is het weer oke in Hoi An , zou ik daar blijven zoals Joanne al schreef; mooi strand, mooie omgeving, pittoresk stadje, uitstapjes voldoende enz.

gr.
Ton.

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga het onthouden voor in de toekomst, het wordt namelijk toch een weekje Thailand…:slight_smile: