nha Trang of toch Phu quoc?

Beste mensen,

Al even houd ik dit forum bijna dagelijks in de gaten en zie inmiddels in dat ik hier enorm veel tips kan vinden over mijn reis waar ik heel blij meer ben!
Eerder heb ik gepost over mijn aankomende reis in Juli 2014, mijn huwelijksreis.
Ik heb de planning nu redelijk rond. Echter wil ik de laatste 4 dagen aan het strand kunnen ontspannen om alle indrukken van het huwelijk en reis nog te verwerken.
Wij eindigen in Ho chi min en vliegen vandaar terug naar Nederland. Ik vraag me af of ik naar Phu Quoc zal vliegen voor deze strand dagen of naar Nha trang en vervolgens weer terug naar Ho chi min.
mijn afwegingen zijn:

• Nha trang is meer zon zeker in deze periode (4 dagen regen op het strand is niet echt lekker)
  • het aanbod voor accommodatie is mooier in Nha trang ( het is tenslotte mijn huwelijksreis en de laatste dagen mogen best
    luxe zijn)
  • Phu qouc lijkt me toch rustiger en meer ontspannen.

Wat is in jullie ogen reis technisch makkelijker en wat is wat jullie betreft aantrekkelijker qua locatie en zon zekerheid!
Alvast en alweer enorm bedankt voor jullie input!

Groetjes Matthijs
p.s. Wat zijn jullie ervaringen met het boeken. Beter 10 maanden of 6 maanden van te voren. Prijzen zijn nu nog erg hoog!

Hallo Matthijs,

Je slaat meteen een onderwerp aan waar niemand enig zicht in heeft en invloed, het weer.

Je kan inderdaad alleen afgaan op de statistieken en deze geven je ook heen 100% garantie.

Kijk maar even op de fotoafdeling van WW Viet Nam en dan bij erosie Mui Nee.
Ik heb deze foto’s gemaakt in 2010 in januari.

Dit is volgens de statistieken de droogste een zonnigste maand daar, maar net in dat jaar was het de natste maand van het jaar en strand was zelfs verdwenen door de regen.

Ik ga mijn vingers echt niet verbranden door een lokatie te noemen, waar je gegarandeerd vrij bent van regen op specifieke dagen.
Waarschijnlijk heb je , via google, al de kansberekeningen gedaan zo te lezen en is Nha Trang daar het beste uitgekomen.

Ik heb ook even gekeken naar de statistieken en dan is Nha Trang een goede keuze.

Dus wil je naar Nha Trang en naar een specifiek hotel met weing kamers, of een kamer ( villa ) met beach front oid.

Dan is het echt aan te raden om snel te boeken.

Ik heb mijn villa in Phuoc al in maart moeten boeken om zeker te zijn van de villa aan het strand; zijn er maar 6 van.
Ik heb nu deze kamer.
http://www.centarahotelsresorts.com/cpv/360tour.asp?name=beachfrontvilla#.UjnHHMbIajI
Voor Nha Trang.
Je hebt er inderdaad vele mooie resorts , die echt huwlijksreiswaardig zijn.
Ook meegenomen is dat in geval van langdurige regen je altijd wat kan ondernemen.

Nadeel Nha Tranh
Je moet wel vliegen dan van Saigon naar Nha Trang vv.

PQ

Ook hier heb je zeer mooie resorts, en zelfs luxere resorts dan in Nha Trang, laat even Vin Pearl buiten beschouwing ( niet boeken ).

Nadeel PQ
Je zit wel op een eiland en je zit vast en zoals je zelf al aan gaf, niet veel te doen bij langdurige regen.

Over all.

Ik zou voor Nha Trang gaan, maar dan wel voor de luxe, aangezien het een huwelijksreis betreft.

Kijk goed uit wat je boekt, een beach villa, kan ook wel eens een kamer ,3 hoog, in een gebouw betekenen.
Denk je een verblijf pal aan het strand geboekt te hebben.

Heb je iets gevonden en je kan het niet boeken via wat weet ik voor boekingssites, laat het me direct weten.
Misschien kan ik daar wel mee helpen om het via een andere weg te regelen.

gr.
Ton.

ps.
Is het nog een verrassing?

Mijn vrouw en ik zijn zowel in Nha Trang als Pho Quoc geweest. Wij willen wel terug naar Nha Trang, maar niet naar Phu Quoc. Dit heeft met een aantal zaken te maken. Phu Quoc is best een mooi eiland maar er is vrij weinig te beleven. Je hebt b.v. geen aardig achterland. Wij vonden ook de prijsstelling van de hotels op Phu Quoc aanzienlijk duurder dan in Hna Trang Wat wij het voordeel vinden van Nha Trang is het feit dat er een hele mooie boulevard is en er ook nog iets te beleven is in het achterland of b.v. een boottocht van een hele dag om te gaan snorkelen.Wat wij echter wel vervelend vonden was het feit dat er in Nha Trang heel veel Russen verblijven. In ieder restaurant of hotel staat alles aangeprezen in het vietnamees, het engels en het russisch. Wij hadden een vrij goed hotel waar wij de enige twee niet russen waren.
Voor zowel Nha Trang als Phu Quoc zul je een binnenlandse vlucht moeten maken. Als je daartoe besluit zou ik niet wachten tot een week van te voren. Vietnam airways werkt nl met drie tarieven. Hoe eerder je boekt hoe voordeliger je vlucht zal zijn.

Veel plezier met het voorbereiden van je reis.

Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Dag Ton, Cor en Wilna,

Dank voor jullie uitgebreide adviezen. Zoals ik het nu hoor trekt Nha Trang me toch iets meer dan Phu Quoc. In beide gevallen zal ik ervoor kiezen om te vliegen dus dat maakt niet een wezenlijk verschil.
Nu nog op jacht naar een mooi Hotel/Resort waar we kunnen verblijven.
Ton, Wat is jou ervaring met boeken? Heb jij een voorkeur voor bepaalde websites?

Dank voor zover!

Groet Matthijs

p.s. Het blijft een geheim totdat we getrouwd zijn.

Hallo Matthijs,

Je hebt eigenlijk 2 keuzes voor het boeken van een vlucht.

Je kan vliegen met Vietnam Airlines of wachten tot de budgetmaatschappijen met hun prijzen komen.
Deze komen zo een beetje 3 maanden voor je vlucht met hun reisschema en prijzen.

Zelf boek ik altijd VA, omdat ik ruim van te voren boek, prijsverschil is echt niet hoger en met bagage van ongeveer 15 a 20 kg pp zijn ze goedkoper.

Je kan bij VA, net zoals Cor en Wilna aangaven, kiezen uit diverse klasses, 1 business class en 3 economy classes.

Ik ga altijd voor de middelste economy class, de saver flex.
Deze is ongeveer 100000 VND ( ongeveer 3.5 euro ) pp duurder, maar heeft wel wat voordelen.

Kost je in juli bijv 1200000 VND pp ( tov de goedkoopste ( saver ) 1100000 VND ).

Maar voor 300000 VND kan je deze annuleren, bij de saver ben je alles kwijt
Voor 300000 VD kan je de route omzetten, bij de saver ben je alles kwijt.
Wel kan bij beide voor 300000VND de tijden of dag laten veranderen.

Overigens is dit de enigste echte site van Viet Nam Airlines, alle andere zijn allemaal reisbureaus en dan kan de bovenstaande veranderingen niet realiseren.

http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/home?country_code=NL&country=netherlands&lang=en

Vergget nog 1 optie, en dat is dat je ook ter plekke nog wel kan boeken, maar misschien niet op de voor jouw meest gunstige tijden.
Maar het moet zeker lukken, is laagseizoen.

gr.
Ton.

Ps
Volhouden He, is nog best wel een lange tijd; succes.

Voor het zoeken naar een hotel kan ik je de site www.hotelscombined.com aanraden. Dit is uiteraard niet de enige site, maar wel een die vrij overzichtelijk is. Hij geeft de hotels aan van verschillende boekingskantoren. Hierbij kun je ook de prijsverschillen zien. Ik neem aan dat je ook Tripadvisor kent. Dit is een site waar gasten vanuit de hele wereld hun bevindingen achterlaten van hotels waar ze zijn geweest.

Nogmaals de groeten en veel succes met alle voorbereidingen.

P.S. Mocht je nog op zoek zijn naar een goede weddingplanner, dan stuur je mij maar een PB. Kan ik je zeker verder helpen.

Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Dag Allen,

Nogmaals dank voor jullie inzet. In de periode naar de vakantie toe zal ik ongetwijfeld nog wat vragen vuren.
Wat betreft de wedding planner. De bruid in kwestie is zelf een event manager. Nu zul je welicht begrijpen dat ik iig nog de huwelijksreis mag regelen:chin:

met vriendelijke groet,

Matthijs Huinck