Vandaag de volgende stap gezet in de voorbereidingen voor Vietnam in juli.We zijn op het punt gekomen waar we een route in elkaar aan het zetten zijn. Keuze is gevallen om Cambodja mee in de reis te nemen en hier een aantal daagjes te vertoeven.
Nu zitten we met het volgende. Ergens op de reis willen we relaxen aan het strand. Nu komen er drie plekjes naar voren die ons erg leuk lijken
Mui ne
Nha trang met Monkey Island ( Ton las iets van jou hierover, Is het een must?)
Phu Quoc
Nu hebben we maar 32 dagen en we willen voorkomen dat we 2 a 3 plaatsen bezoeken die nagenoeg hetzelfde bieden. Zijn de plaatsen zo verschillend dat we ze perse alle drie moeten bezoeken of zijn er plaatsen inwisselbaar voor elkaar? We zijn 2 begin twintigers die het ook leuk vinden om zo af en toe nog eens een lekker biertje te drinken in de plaatselijke place to be.
We gaan in juli dus we willen ergens midden juli tot eind juli het strand relax breakje houden. Misschien beinvloed dit wel de beste plaats?
Omdat we Cambodja erbij in willen doen moeten we ergens tijd zien te winnen en volgens mij kunnen wij dit het beste doen door te kiezen tussen de hierbovenstaande plekken.
Misschien dat jullie nog een andere tip hebben voor een lekker en mooi strand?
Ik vind het dan een goede keus om een strandplekje te skippen. Als ik je verhaal zo lees, is misschien Nha Trang wel het leukste voor jullie. Daar heb je de meeste uitgaansgelegenheid. Zelf ben ik weg van Mui Ne waar je van de duinen kunt glijden. Wil je dat een keertje doen, zou ik daar naartoe gaan. Phu Quoc is het meest bounty-eiland. Het is maar net waar jullie het meeste zin in hebben.
Maar wat het klimaat betreft: je zit er wel in het regenseizoen en in het zuiden is er meer kans op dat je ook daadwerkelijk veel regen zult hebben. Dus wat dat betreft is Nha Trang de beste keuze, denk ik. Maar je weet van tevoren nooit precies wat het weer wordt… Al met al denk ik zo: Nha Trang.
Ik ben het eigenlijk helemaal met Anne-Jitske eens.
Nha Trang is de beste keuze en de place to be is dan de Sailor club.
Het is er wel wat prijziger maar echt top, ook kun je daar overdag aan het strand liggen.
Monkey Island is geen must, maar is een zeer rustig mooi strand op een bijna verlaten eiland.
Er wordt daar ook een voorstelling gegeven met apen en honden.
Mui Nee heeft tegenwoordig ook redelijk veel bars, maar in Nha Trang is het allemaal net wat levendiger en bruist het uitgaansleven meer.
Inderdaad, Nha Trang is de beste keuze wat betreft het weer. Nu moet ik zeggen dat wij in precies 30 dagen heel Vietnam en een stukje Cambodja hebben gedaan en dat we naar zowel Nha Trang als Mui ne zijn geweest.
In Mui ne hadden we de mazzel dat we 4 dagen volle zon hadden, maar vrienden van ons waren en een week eerder en hadden alleen maar regen. Je moet dus echt mazzel hebben of heel kort van te voren beslissen of je gaat (afhankelijk van het weer)
Wij hebben in Nha Trang ook lekker aan het strand gelegen en zijn elke avond op stap geweest, in Mui ne doe je dat niet echt. We waren hier aan het einde van onze reis en hebben 4 dagen op onze kont aan het strand/zwembad gelegen en zijn het resort niet afgeweest (er is verder niet veel te beleven daar). Het is dus maar net wat je wil!