Midden/Zuid Vietnam

Hallo,

Ik vertrek binnenkort voor 3 weken naar Vietnam. Ik vlieg heen naar Hanoi en terug vanaf HCMC. Vanuit Hanoi ga ik naar Sapa, Halong Bay en dan met de nachttrein naar Hue. Vanaf daar heb ik wat vragen :slight_smile: Ik heb dan nog 12 dagen.

Ik kom in de ochtend aan in Hué, dacht dan 1 dag/nacht Hue en de volgende dag met de Easy Riders naar Hoi An.
Vraag: Ik wil graag naar de tunnels en wat meer zien vanuit de oorlog. Kan ik het beste een tour doen vanuit HCMC (Chu Chi tunnels) of kan ik beter een dag extra in Hué blijven en daar een tour doen?

Na Hoi An wil ik nog graag wat zien van de Mekong Delta, uiteraard HCMC en nog een paar dagen op het strand liggen. Mijn voorkeur gaat uit naar eindigen op het strand en dan de laatste dag terug naar HCMC. Qua strand dacht ik aan Phu Quoc, maar ik vraag me af of dit de beste optie is (vooral qua ligging).

Ik dacht of vliegen naar HCMC, door de Mekong Delta naar Phu Quoc en dan terugvliegen naar HCMC of vliegen naar Phu Quoc en dan door de Mekong Delta naar HCMC. Maar misschien zijn er nog wel meer mooie strandbestemmingen die wat meer in de buurt van HCMC liggen. Of vergeet ik iets dat ik echt moet zien?

Kortom, als iemand nog tips heeft voor de 2e helft van mn vakantie, dan hou ik me aanbevolen.

Alvast bedankt.
Groet,
Linda

Hallo Linda,

Misschien allebei mogelijk; de tunnels bij Saigon en de slagvelden rond Hue.
Een bezoek aan de tunnels bij Saigon is maar een halve dag en dan heb je de middag voor de stad eventueel.

Phu Quoc is een goede keuze voor strand in het zuiden.
De andere optie is Mui Nee.

Alle 2 hebben hun voors en tegens, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar PQ.

Wanneer je voor PQ besluit, zou ik vliegen van Saigon op PQ en terug over zee en land.
Dit omdat je dan geen rekening hoeft te houden met de vertrektijden van de ferry en zo op je eigen tempo via de delta naar Saigon kan gaan.
Andersom zit je misschien tegen de vertrektijd van de ferry aan te hikken en gebeurt er iets onder weg of is het druk met verkeer kan de ferry missen en moet je overnachten in Rach Gia.

Gr.
Ton.

Hi Ton,

Bedankt voor je reactie! Dan wordt t toch Phu Quoc :slight_smile: Ik zal even opzoeken hoe dat zit met de ferry.

Groet,
Linda