Hue wel of niet doen?

Beste forum genoten,

Ik ga in November voor 3 weken naar Vietnam en Cambodja.

Wij hebben een voorlopig reisschema opgesteld:

Hanoi 2 dagen
Halong Bay 1 dag
Hanoi 1 dag
Hue 2 dagen
Hoi An 2 dagen
HCMC (cu chi tunnels) 2 dagen
Mekong Delta 2 dagen
Phnom men 2 dagen
Siem Raep 3 dagen (Angkor Wat)
Ko Chang 3 dagen

We vragen ons met name af of dit schema te druk zal zijn en of Hue de moeite waard is?

Verder zijn we benieuwd of er iets belangrijks ontbreekt in deze reis?

Alvast bedankt!

Sander

Hoi Sander,

Het is wel veel reizen, maar wel te doen. Je kunt ook kiezen of alleen het noorden aan te doen of alleen het zuiden. Zelf zou ik in dat geval voor het zuiden gaan, omdat je ook naar Cambodja gaat. Dan kun je al varend de grens over :wink:

Het oude centrum van Hué is wel heel mooi en een DMZ-tour is ook heel bijzonder. Maar heb je geen interesse in de oorlog met de VS kun je dit overslaan. Heb je ook gedacht aan een binnenlandse vlucht van Hanoi naar Hué? Met de bus ben je ongeveer 13 uur bezig ('s nachts). Je hebt verder toch wel de meeste highlights te pakken. Maar mocht je wat willen schrappen, zou ik zelf ook voor Hué gaan. Keuzes maken :wink:

Groetjes, Anne

1 like

Hallo Sander,

Ben het eigenlijk helemaal eens met Anne, veel gereis ( maar kan je keuze zijn natuurlijk ).

Ik weet natuurlijk niet of je deze regio nog wil aandoen op een toekomstige vakantie en wat je budget is?

Maar niet, dan zou ik het zo doen.

optie
Hanoi, Halong Bay, Saigon, Delta, PP, SR, KC.
Is de goedkoopste met maar 1 binnenlandse vlucht

optie
Hanoi, Halong Bay, Hoi An, Saigon, Delta , PP, SR, KC.
wat duurder met 2 binnenlandse vluchten

optie
Hannoi, Halong Bay ( met overnachting), natuurpark, Saigon, Delta, PP, SR, KC
Wat meer Viet Nam en 1 binnenlandse vlucht.

optie
Hanoi, Sapa, Hanoi, Saigon, Delta, PP, PP, SR, KC.
1 binnenlandse vlucht + 2 treinreizen

Kan er zo nog wel enkele verzinnen, maar dus mogelijkheden voldoende.

Houd er ook rekening mee dat je wel reist in het tyfoonseizoen en dat dit meestal Hoi An en omgeving treft. Kan zomaar je net overkomen midden in een tropische storm terecht te komen.

Houd er ook rekening mee dat vliegen in Viet Nam duurder is dan in Europa, zeker nu met de koers.

Stem je aankomst- en vertrekvliegveld ook goed af en kies voor de goedkoopste en beste optie afhankelijk van je behoefte en budget.

Ik hoop dat je met de tips van Anne en mij uit de voeten kan?

gr.
Ton.

1 like

Hoi Anne-Jitske en Ton,

Erg bedankt voor jullie tips, hier hebben we erg veel aan.

Ik ga weer aan het puzzelen!

Groeten Sander