Hue overslaan??

Hallo,

In september willen mijn vriendin en ik 3 weken (24 dagen incl. vliegreis) naar Vietnam. We vliegen op Hanoi en daar vertrekken we ook weer.

Dacht er eerst over om van Noord na Zuid te reizen en dan van Saigon weer terug te vliegen naar Hanoi.

Ben alleen nog niet uit hoe we naar het zuiden gaan. Via Hue of rechstreeks vleigen vanaf het noorden na het zuiden.

Is hue aan te raden halverwege september of kunnen we beter op het noorden richten en op het zuiden?

Groet,

Léon

Hallo Léon,

Goede keuze om naar Viet Nam te gaan; krijg echt geen spijt van en je zal er ongetwwijfeld een leuke tijd hebben.

Gezien de weinige informatie van je schema, ga ik er gemakshalve er vanuit dat je ook naar het zuiden gaat.
Dus iets van een reisschema van
7 dagen noord
5 dagen Hue
7 dagen zuid
1 dag Hanoi en naar huis

Hierin is Hue een twijfel.

Ga er ook maar vanuit dat je met Hue ook Hoi An bedoeld en misschien zelfs de DMZ.

Wanneer je naar Hue gaat moet wel wat om de geschiedenis van Viet Nam geven.
De stad heeft als voornaamste trekkers de verboden stad en de diverse graftombes van overleden keizers.
Hoi An is gewoon een leuk oud stadje met een leuke sfeer en op 5 km afstand een mooi strand.
De DMZ heeft alles met de oorlog te maken.
Dus in deze omgeving kan je je echt wel vermaken.

Misschien ben je bang voor de tyfonen die hier elk jaar over komen ( het ene jaar wat heftiger als het andere jaar )?

Ik ben 5 maal in Hoi geweest in of oktober, november of januari en ook in Hue.
4 keer had Hoi An schade ondervonden van dit natuur geweld, maar in Hue was er eigenlijk weinig of niets van te merken.

Het tyfoon seizoen begint normaal gesproken in oktober, maar wat is normaal wat betreft klimaat.

Dus maak je keuze en neem eventuele klimatologische ongemakken voor lief en laat je vakantie er niet door verpesten; je kan er toch niet aan veranderen.

Sla ik de plank volledig mis voor de reden van je twijfel dan lees ik het misschien wel in je reaktie.

gr
Ton.

2dagen Hue is zat, eerste dag fietsen huren en naar de verboden stad, voordeel van fietsen is dat je af bent van het gezeur van taxi’s, 2e dag op de fiets naar de tombes, dat is eenvoudig te vinden en je kunt de route zo lang maken als je zelf wilt. Naar die van Nimh binh is pakweg 24km op en neer. Dan rap naar Hoi An, 3 dagen op zijn minst! My Son vonden wij tegenvallen.

Hue overslaan!!

Ps: ik zie 5 dagen hue staan!?? Echt!! Er zijn zoveel mooiere plekken, ik had gewild dat ik m had overgeslagen achteraf gezien

Hallo sarah /Leon /Sarah,

Hallo Sarah,
Je zag 5 dagen staan, omdat ik niet weet hoe het schema van Leon eruit ziet, dus moest even gissen en heb bij de 5 dagen ook Hoi An en DMZ erbij staan en dan is 5 dagen eigenlijk best wel krap.

Maar wanneer je wat van de geschiedenis van het land wilt zien is Hue echt wel de aangesproken plek.
Het is een cruciale plek geweest tijdens de oorlog en een voormalige hoofdstad, eeuwenlang hebben hier de keizers van Viet Nam gewoond en zijn hier begraven in zeer mooie mausoleums.

Hanske,
Enkele van de mausoleums zijn ook per boot te bezoeken en kom je geen taxie tegen.

Ben het wel met jullie eens dat je na 2/3 dagen , dus aankomen, stad verkennen, dag erop de verborgen stad en tombes, en de dag erop naar Danang op Hoi An of DMZ of verder moet.
Maar Hue is voor cultuur- en geschiedenis liefhebbers best wel de moeite waard .

gr
Ton.

Zit momenteel in Dalat, heb Hue ook overgeslagen , wel naar Hoi An geweest leuke oude stad .

Ook naar My Son geweest vond dat toch tegen vallen van wat er nog stond en waar je bij mocht.

Ben het daar eigenlijk wel mee eens. Vond My Son ook niet zo geweldig. Zou dan eerder voor Hue kiezen, hihi :wink: Een paar dagen Hue raad ik toch wel aan, maar dan zoals Ton ook zegt, als je de geschiedenis van Vietnam interessant vindt. Dan zeker de DMZ aandoen, en de historische plekken in Hue (waar Ton ook over schrijft ;)).

Groetjes, Anne

Ik zou Hue ook niet overslaan. Lekker rondrijden (achterop) een brommertje, en genieten van de verboden stad.

Ik ben dol op tempels, en Moi Son vond ik ook erg leuk.