Uitstappen tussen Hanoi en Hue

Hallo,

wij gaan 26 april weer richting Vietnam, starten in Hanoi, maken een rondreis van 8 dagen langs de Noord-Oost grens met China en komen weer terug in Hanoi.
Vervolgens gaan wij op pad richting Hue, wij willen graag met de bus/trein en willen ook graag bij de grote plaatsen zoals o.a. Ninh Binh, Vinh, Dong Ha kunnen uitstappen, misschien 1 of 2 dagen blijven en weer door totdat we in Hue aankomen.
Vanuit Hue vliegen we dan na een paar dagen weer terug naar Hanoi om op 18 mei weer huiswaarts te keren.
Zijn er suggesties hoe we dat het beste kunnen aanpakken.

Ik hoor`t graag.

René

Hallo Rene,

Met de bus van Hanoi naar Ninh Bin is geen probleem; kan je gewoon een ticket voor kopen.

Van Ninh Binh zou ik doorrijden naar Hoi An ( staat er wel niet bij, maar ga er even vanuit dat je daar ook wilt komen?).

Daar dan via de wolkenpas naar Hue ( bus gaat door de tunnel en dus is de route anders ).

In Hue zou ik dan een tour regelen met bijv. de easy riders of een andere manier en dan de DMZ bezoeken ( incl. Dong Ha ).

Van daar dan ( Hue ) vliegen naar Hanoi.

Vinh zou ik overslaan; persoonlijk vind ik dit niets en er is niets te beleven.
Beter die dagen aan de DMZ tour besteden.

gr.
Ton.

Grappig wij gaan 27 april! Wij gaan ook naar Ninh Binh en ook een paar dagen naar cuc phuong NP. Wij vliegen op hcmc en gaan dan langzaam noordelijker. Vanaf 4 mei zijn we in hoi an. En daarna doen we nog hue en ninh binh aan voordat we doorgaan naar hanoi. Misschien komen we elkaar nog tegen!

Hoi Roos,

Vanaf 8 mei zakken wij af richting Hue, zou leuk zijn, drinken we een biertje in Hué.

Ton bedankt voor je advies, we laten Vinh dan ook schieten.
Hoi An hadden we niet gepland maar is eigenlijk te leuk om te laten schieten en… we hebben nog wat kleding nodig.
Hebben jullie nog ervaring met Da Nang?
René

Hallo Rene,

Danang.

Probleem voor mij dat ik er al geweest ben en eigenlijk jouw interesses niet ken.
Dus dit is persoonlijk.

Danang heeft volgens mij ook niet echt veel te bieden om er je kostbare vakantiedagen aan te besteden.

Mits je interesse uitgaat naar de "Cham ", dan is daar het museum waar je naar toe moet.
leuk en mooi is ook de kabelbaan met vergezicht over de stad en de grote boedha.

Verder is het een gewone stad zoals velen in Viet Nam.

gr.
Ton.

1 like

hallo Rene,

Wij komen op 8 mei aan in Hue (tenminste als we niet ergens blijven hangen) en gaan op 11 mei weer met de nachttrein naar Ninh Binh. Dus misschien komen we elkaar nog wel tegen en gezellig om dan een biertje te doen!

Groetjes Marieke

Marieke,

Dan zullen we jullie net missen want zitten 9 en 10 mei in Ninh Binh en gaan waarschijnlijk de 11e richting Hué.
Zwaaien naar elkaar vanuit de passerende nachttrein kan wel!

Veel plezier!

René

Marieke,

Dan zullen we jullie net missen want zitten 9 en 10 mei in Ninh Binh en gaan waarschijnlijk de 11e richting Hué.
Zwaaien naar elkaar vanuit de passerende nachttrein kan wel! :dag:

Veel plezier!

René

Hoi Marieke,

De kans is groot dat wij dan net op weg zijn naar Hué.
Zwaaien vanuit de trein, wanneer wij elkaar passeren, kan natuurlijk wel!:dag:

Veel plezier!

René

René & Marieke ,

ik zou de voorkeur geven om in Tam coc te verblijven …
want kleinschaliger , rustiger … weliswaar toeristisch maar de grote vloot komt pas
na 10h00 toe …
het is er leuk fietsen in die omgeving !

wij verbleven er bij “chez loan” …misschien is die naam ondertussen mogelijk ietsje veranderd…
want ze waren in jaunuari een nieuw promotie-paneel aan het maken …goed om er te vertoeven !
lekker eten …

ik meen me te herinneren : db room 12$ à 18$ incl fiets ,excl BF

Geert,

1 like