Van Hanoi naar Ninh Binh en daarna weer verder naar het zuiden

Hoihoi,

Ik heb nog een vraagje die ik graag aan jullie wil voorleggen:

We willen vanuit Hanoi voor een dag of 2/3 naar Ninh Binh om hier Tam Coc en omgeving te bekijken. Hierna willen we (het liefst met de nachttrein) naar Hue of Danang. Maar voorzover ik kan zien, gaat de nachttrein niet vanuit Ninh Binh en zou je dus weer terug moeten naar Hanoi, maar dat is qua route niet logisch. Iemand een ander idee?

Hoor het weer graag, tnx!!

Groet
Christel

hoi,

wij hebben hetzelfde gedaan, met de bus naar ninh binh, we zijn daar 3 dagen geweest. Wat ik je kan aanraden zijn de trang an grottos, er zijn hier 9 grotten waardoor je wordt gevaren, erg mooi en het is nog niet zo toeristisch als de tam coc. De prijs is dacht ik 80.000 (20.000 vnd duurder). Wij zijn erop de fiets naar toe gereden.
Vervolgens hebben we de nachtbus naar Hue genomen, als je niet te lang bent is dat een goede optie, mijn man en zoon zijn echter 1.90 en die zaten aardig klem en dan is 12 uur wel erg lang.
Veel plezier, marion

(de bussen hebben we geregeld in hanoi met shin cafe)

1 like

Tnx voor je reactie. Zeker een goeie tip om naar de trang an grottos te gaan. Vwb de bus, hoor ik de meeste gruwelverhalen, rijden als gekken, etc. Dus vandaar dat we een voorkeur voor de trein hebben.

Groet
Christel

Ik vroeg me hetzelfde af. Wil ook van Hanoi naar Ninh Binh en zonder weer terug te moeten naar Hue door.
Heb verschillende dingen gelezen, dat er wel en geen treinen zijn voor deze route…
Wie o wie heeft het verlossende antwoord?

niemand?

Oeh, ik niet. Ik hoop dat er nog iemand is die het verlossende antwoord voor je heeft?

Groetjes, Anne

Hallo MP83,

Ik reis zelf altijd per auto door Vietnam, maar ik wat gegoogled en er dus volgens mij wel een treinverbinding tussen Ninh Bin en Hue

The North - South ‘Reunification’ Main Line…

Over the last decade the Hanoi-Saigon train service has been steadily improving and a whole range of daily air-conditioned trains now link Hanoi, Hue, Danang, Nha Trang & Saigon (HCMC). Here are the principal trains, all running daily. The ‘SE’ numbered trains are the best, the ‘TN’ trains are slower and older. There are additional trains at peak times, such as the Tet holiday period.

Fares How to buy tickets Information on classes & sleepers Map of train routes in Southeast Asia

Southbound timetable…

Hanoi ► Hué ► Danang ► Saigon (Ho Chi Minh)

Train number:

SE1 SE3
SE5

SE7
TN1

0 km Hanoi depart: 19:00 day 1 23:00 day 1 12:25 day 1 05:55 10:05
116 km Ninh Binh | | 14:40 day 1 08:12 12:36
175 km Thanh Hoa 22:25 day 1 | 15:48 day 1 09:26 13:53
319 km Vinh 00:53 day 2 04:12 day 2 18:05 day 1 11:58 17:03
522 km Dong Hoi 04:46 day 2 07:57 day 2 22:16 day 1 16:21 21:49
688 km Hué 08:06 day 2 10:44 day 2 01:07 day 2 19:58 02:02
791 km Da Nang (for Hoi An) 10:49 day 2 13:15 day 2 03:48 day 2 22:55 05:05
928 km Quang Ngai 13:29 day 2 | 06:13 day 2 01:32 07:53
1,095 km Dieu Tri (for Qui Nhon) 16:32 day 2 18:25 day 2 09:16 day 2 04:47 12:15
1,315 km Nha Trang 20:33 day 2 21:47 day 2 12:44 day 2 08:48 16:41
1,726 km Saigon arrive: 04:10 day 3 04:30 day 3 20:00 day 2 16:48 03:15
All these trains run daily. The ‘SE’ trains are the recommended trains, ‘TN’ trains use much older cars.

Trains SE1-SE6 have air-con soft sleepers (4-berth), air-con hard sleepers (6-berth), air-con soft seats & air-con restaurant car.
Trains SE7-SE8 have air-con hard sleepers (6-berth), air-con soft seats & air-con restaurant car. No soft sleepers.
Livitrans private tourist sleeping-cars: Trains SE1 & SE2 now have a new tourist sleeping-car attached between Hanoi, Hue & Danang run by private company Livitrans. It has 4-berth sleeper compartments of a significantly higher standard than the normal Vietnamese Railways ones, and fares only a bit higher. See the photos below & see www.livitrans.com for fares & online booking.
Trains TN1 & TN2 have air-con & non-aircon hard sleepers (6-berth) & hard seats only.
Hanoi to Saigon is 1,726km which is about 1,070 miles.

Dit komt van de volgende website

Train travel in Vietnam | Train times, fares, buy tickets online - Hue - Danang - Saigon

En dit staat er in de wikipedia over Ninh Bin.

By train
Ninh Binh is a regular station for the Reunification Express, with trains coming from both North and South. It is usually a quick stop, with few people getting off, especially at night, so get off quick or miss the stop.

Misschien heb je er iets aan.

gr
Ton.

Hoi Ton,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb idd gezien dat er wel treinen komen en vertrekken maar ik kan niet zien of de nachttrein er stopt.
Als jij met een auto reist, rijd je dan zelf of huur je een auto met chaufeur?

Groet!
Christel

Hoi Christel,

Na 2 uur googlen kom ik ook niet verder dan deze 3 vertrek tijden opties.

Ninh Bin Hue
14.40 01.07
08.12 19.58
12.23 02.02

Misschien is het een optie om vanuit Hanoi eerst naar Ning Binh te gaan en dan Hanoi en eventueel Sapa en Halong te bezoeken en vanaf Hanoi te vliegen naar Danang.
Scheelt veel in tijd.

Op je vraag terug te komen, ik reis altijd met chauffeur; je mag namelijk niet zelf rijden zonder Vietnamees rijbewijs ( geld ook voor scooters boven de 49.9 cc overigens ).

Om deze afstand per auto af te leggen kost je 1 1/2 dag, met een overnachting.
Dit is waarschijnlijk geen optie of je moet in Dong Hoi 1 a 2 dagen verblijven ( geweldige resorts en prachtig strand); verder is er niet veel te beleven. Wel kun je van Dong Hoi Naar Hue onderweg een tour pakken in het nationale park, Phong Nha - Ke Bang en Quang Binh, waar je vele grotten hebt, bereikbaar per bootje. Ook passeer je de DMZ zone.
Kost je wel 2 dagen van je reisschema.

gr
Ton.

Nou ik kan nu uit ervaring spreken: er gaat een nachttrein van Ninh Binh naar Hue.

In Ninh Binh kon niemand het ons vertellen, maar we hadden ergens (weet niet meer waar) gelezen dat het wel zou moeten kunnen. We zijn naar het station gegaan en het daar gevraagd, en er ging er wel degelijk een. Ik geloof om een uur of 10.
We hebben gelijk kaartjes gekocht voor de dag erna (waren nog 6 plaatsen). Was gewoon een softsleeper, van de green line, en uitstekend.

De lijn heet de HN1.

Klopt inderdaad!

Beste Ton,

ik las dat jij altijd een auto met chauffeur huurt. Dat willen we ook gaan doen maar ik kom niet precie saan de informatie die ik nodig heb. We, (2 vw, 3 kinderen) willen namelijk 2,5 weken reizen in het Noorden, sowieso naar Sapa en Halong Bay en dan afzakken tot hoi AN en dan terugvliegen naar Hanoi. En onderweg willen we graag van het land zien. Hoeft niet snel te gaan want er is altijd veel te zien vinden wij.

Heb je goede adressen, ken je goede chauffeurs/gidsen die eventueel engels/frans spreken.

Alvast bedankt voor je reactie.

Yvonne