Klopt onderstaande informatie?
Wij willen met de nachtrein van Ninh Bihn naar Hue, deze info heb ik van www.seat61.com, maar kan er nergens anders wat over vinden. Het gaat om de SE 19 vanuit Hanoi. Wie heeft hier ervaring mee of andere bruikbare trips?
Mijn vrouw en ik hebben in februari ook gereisd met de trein door Vietnam. Wij hebben ook de vertrektijden en aankomsttijden verkregen bij www.Seat61. com. Onze ervaring is dat de tijden kloppen. Wij hebben vervolgens de treintickets besteld via het adres http://www.vietnam-trains.com/. Wij hebben de tickets in nederland besteld en betaald en laten afleveren in ons hotel in Vietnam. Dit is prima verlopen. Houd er echter wel rekening mee dat je maximaal twee maanden van te voren je tickets kunt boeken.
je hebt een punt, de tijden van Seat61 wijken af van de tijden die op andere sites worden vermeld.
Zo ook de site van Cor/Wilna.
[TABLE=“class: tableTrain, width: 1”]
[TR=“bgcolor: transparent”]
21:41 Ninh Binh
10:05 Hue
SE19
[/TR]
[/TABLE]
De tijden op de site van Cor/Wilna zie ik in de meeste tabellen staan op internet.
Ik hoop dat er mensen reageren die van dit traject gebruikt hebben gemaakt om hierin wat duidelijkheid te verschaffen.
De zekerheid dat er een trein rijd op dit traject is al goed om te horen, het was mij nog niet helemaal duidelijk of Ninh Binh
een opstap plaats is. In neem aan dat de tickets 4 à 5 dagen voor vertrek ook te koop zijn op het station van Ninh Bing.
We willen graag de vrijheid houden en niet te veel vastleggen vanuit Nederland. Hopelijk heeft iemand meer info over de tijden?
Nog 18 dagen te gaan en dan>>>
We have some sites are reliable, but all in Vietnamese, they says the same with above sites TÃ u SE19, Tau SE19
@ Wilma,
Ik weet zeker dat de tijden die ik uit Viet Nam heb ontvangen kloppen, dus daar kan je echt vanuit gaan.
Voor deze informatie van haar steek in mijn handen in het vuur.
Maar ik zou niet al te laat de treintickets boeken.
Je hoeft het niet in Nederland te doen, maar Hanoi naar Danang is een populaire route en je kan misschien dan niet de plek boeken die je wilt.
Je kan ze overigens ook in Hanoi bij elk reisbureau boeken, prijzen zullen dan wel variëren omdat de commissie per bureau anders kan zijn.
Dus zou niet meteen bij de eerste de beste bureau boeken, maar even wat vergelijken.
wij wilden ook niet teveel van vooraf vastleggen …en deden dat pas in Tam Coc , dorpje dat ik ginds als verblijfplaats wil
voorstellen …want Ninh Bingh …kon mij toch niet charmeren . We hadden wel pech dat de treinreis al volboekt was (waren wel
met z’n vieren …anderzijds konden we via onze GH hotel “chez loan” een nacht-slaapbus boeken , en die rit viel best mee.
Bovendien waren we dacht ik toch een 2-tal uren vroeger in Hué ,wat toch mooi meegenomen was !
tip: trek gerust 2 volle dagen uit voor tam coc en omgeving : prachtig fietsgebied !