Ninh Binh naar Hue maar wat zit daar tussen?

Hoi allemaal,

30 maart vertrekken wij (Denise en Richard) naar Vietnam voor een backpacktrip. We starten in Hanoi en eindigen in Ho Chi Minh.
Er ligt nog niets vast dus we kunnen nog alle kanten op maar tot nu toe hebben we (hoelang we ergens verblijven ligt nog niet vast):
Hanoi naar Bai Tu Long
Bai Tu Long naar Hanoi
Hanoi naar Mai Chau Valley
Mai Chau Vally naar Cuc Phong National Park
Ninh Binh

En hier komt mijn vraag.
Het lijkt wel of iedereen vanuit Ninh Binh de trein neemt naar Hue, dit is best een grote afstand. Komt dit omdat er onderweg niets is wat kan boeien? (Wij zijn zelf natuurliefhebbers en geen stadsmensen).

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen, afwijken van de wat meer geijkte route!

Tot horens, Denise

Hallo Denise,

Eigenlijk wijk je al een beetje af van de normale route met Mai Chau.

Maar je hebt helemaal gelijk met, dat de reis van Ninh Binh tot Hue een erg lang is en met de trein een uur of 12 is.

Ik zou , omdat je van natuur houd, van Ninh Binh naar Dong Hoi gaan met trein of bus en dan door het het Phong Nha park gaan naar Hue.

Vind je dit ook te lang reizen dan van Ninh Binh terug naar Hanoi, en dan vliegen naar Dong Hoi, kost je wel een overnachting Hanoi , je moet dat even bekijken of dit in je schema en budget past.

gr.
Ton.

Ps.
de koffie staat klaar.

1 like

Hoi Ton,

Goed idee van je, ik hb het aan mijn route toegevoegd.
En die koffie zet maar vast klaar :slight_smile:

Sent from my HTC Sensation Z710e using Wereldwijzer

Dan moet je vanaf station dong hoi de Taxi pakken richting het park en daar in de buurt zijn farmstate en lakehouse. Allebei leuk om in te overnachten!

Sent from my LT26i using Wereldwijzer

Het overigens ook gekeken naar de farmstate en het lakehouse en dat staat zeker als tip genoteerd!

Denise