Waar ga jij naar toe in Indonesie...?

In principe kun je nu niet in Nederland een ticket boeken voor binnenlandse vluchten in Indonesie. Waarom dat niet meer kan is een vraag die wellicht anderen kunnen beantwoorden…

Maar goed het kan nu eenmaal niet, en dat betekend dat je in jouw geval vanuit Denpasar een ticket moet zien te regelen voor het stuk naar Manokwari. Je kan dat doen door bv contact op te nemen met een vriend van mij (is een Hollander die op Bali woont) Gerald van Amerongen, hij heeft een reisburo: Happytrails http://www.happytrailsindonesia.com/

Als je met Gerald contact op neemt dan kan hij voor jou heel simpel tickets issuen voor de DPS-MKW vlucht. Hij brengt het persoonlijk naar je toe op de airport Ngurai op Bali. Je kan gewoon per e-mail met hem het eea afstemmen en hij regelt je tickets. Doe hem de groeten van mij als je contact met hem opneemt…

Veiligheid, tot op heden is er geen negatief reisadvies voor Papua.

Reisadvies Min. van Buitenlandse Zaken:

Houdt je aan de plichtregel dat je een travelpermit moet hebben voor Papua (surat jalan). Dit is van belang omdat je dan gedekt bent mocht er overhoop toch iets gebeuren; geweldsuitbarstingen oid. Want dan doet je verzekeraar moeilijk.

Gossie, ik kan tig-dingen opnoemen die leuk zijn om te gaan doen in Manokwari eo, ik kan je zelfs nog een zeer goede lokale gids aanbevelen die Arcadia Reizen oa gebruikt maar, zei je niet dat je daar familie had? Wellicht leuker als je met je familie het eea bespreekt vwb tips ed.

Hoi,

Ben nu 3 keer in Indonesie geweest. Bali, Lombok, Komodo, Flores en ga dit jaar een rondreis doen. Ik ga ‘weer’ naar de kleine Sunda eilanden omdat het me 10 jaar geleden zo was bevallen. Vooral Flores vond ik een prachteiland. De diversiteit, de mensen, de cultuur, de natuur. Ik beloof dat ik ook nog eens verder ga kijken dan Bali en de Sunda eilanden :wink:

http://www.rijmelareis.nl/Foto’s/tScan10021.JPG

Groetjes Sas

Update: Helaas, mijn vakantie gaat niet door… Ik ga wel in de zomer naar Cuba.

Ik ga in juli naar Bangka, een eiland tussen Sumatra en Singapore.

Is er iemand die daar al eens geweest is?

zo te zien zijn er twee Hotels of zijn er nog andere overnachtingsmogelijkheden?

http://www.panorama-permai.nl/img_6058.jpg

Gr
Pak Lurah

Voor ons wordt het dus West-Papua, zelsfstandig, op naar het echte avontuur, kan niet wachten!

wij gaan volgende week ook, zien wel waar we uit komen, waarschijnlijk ook door naar papua, maar we gaan eilandhoppen!

Planning voor 2008; Sumatra, Java, Sulawesi & Lombok. Heb er nu al zin in!! De ouders van mijn vriend komen uit Sulawesi dus komen we ook familie tegen.

Ik zou graag nog eens terug gaan naar Noord-Sulawesi waar ik 7 jaar geleden eens geweest ben, mijn eerste kennismaking met Azië en meteen verliefd geworden op dit continent…

By the way…weet iemand waar forumbeheerder Vanua gebleven is !!! Ik zie hem hier nooit meer !?

De behulpzame forum-beheerder bleek ons opeens niet meer zo behulpzaam…
Ook voor ons was hij opeens spoorloos verdwenen en niet in staat te reageren op onze oproepjes per mail. Dat terwijl hij een aantal dingen beloofd had voor de planning van onze reis te regelen en we hierdoor wel in de knoei kwamen. Dus: mensen, reken niet op de hulp van Vanua(Paul I.), hij geeft goede tips maar is verder niet betrouwbaar gebleken!!!

Hi vanua,

Ik ben bezig met het regelen voor een visum voor Indonesia. De bedoeling is dat ik een jaar ga afstuderen in Surabaya bij JTV. Nu heb ik al heel veel dingen uitgezocht, maar ik zit nog wat met wat vragen;

Mijn contactpersonen wilde een business visit visa voor me regelen dmv sponsorship-brief. Zij vertelde mij dat dit max. 2+6 maanden geldig is. Maar ik moet min. 10 maanden, dus ben ik er achter gekomen dat ik een Kim/s visum moet hebben (heet tegenwoordig Kimas?).

Nu heb ik net gebeld met indonesie en zij vertelde mij dat ze morgen naar de Immigratiedienst gaan voor dat formulier (kim/s). Nu was t de bedoeling om 13 oktober naar Indonesie te vliegen, maar haal ik dat wel? Want ik heb meteen met de ambassade in Den Haag gebeld en die vertelde mij dat t in Indonesie 2 tot 4 weken kan duren en hier op de ambassade nog eens 10 werkdagen. En weet je toevallig ook wat zij van mij nodig hebben, voor een goedkeuring van t visum? (kopie paspoort, etc etc)

Ik heb ook gelezen dat er een kleine vergoeding voor het verkrijgen van het visum wordt gevraagd, maar mijn contactpersoon heeft over 20 miljoen roepi! Das meer als 1500 euro; lijkt me een beetje veel?

Ik hoop dat je me kan helpen en antwoord op mn vragen kunt geven.

Met vriendelijke groet

betreft vanua,

Ja helaas zou hij ons ook helpen maar ja geen vanua .
We hebben gelukkig toen zelf alles geregeld voor West-papua dus dat scheelde.
Hij had zelfs ons telefoonnummer en had ons beloofd de tickets te regelen???
Zo zie je maar weer ,hier kan je dus niet meer op aan.
Jammer

Hmmm…erg vreemd allemaal. Tot een aantal maanden terug was hij dagelijks te vinden op het Wereldwijzer Forum en van de ene op de andere dag was hij verdwenen…als hij maar niet ergens in de jungle van West-Papua is verdwaald…

Sulawesi bezoeken? Bezoek www.go2indo.com eens!

Wij gaan over een paar weken naar Sumatra. We starten in Medan, blijven daar een paar dagen en gaan dan rondreizen. We vertrekken vanuit Jakarta weer naar Nederland. We weten nog niet precies wat we gaan doen maar dat zien we daar wel.
Twee jaar geleden zijn we op Java geweest. We zijn begonnen in Jogyakarta hebben daar een kleine twee weken in de omgeving doorgebracht en zijn van daaruit met een busje naar de Bromo gegaan en toen verder via de pont naar Bali. Is ons zeer goed bevallen.

Papua is voor mij de bestemming, na 12 jaar nog niet uitgekeken.
Manokwari,Biak,Jayapura,Sorong,Nabire,Serui,Ransiki,Bintuni,Senebai en alle andere kampongs die ik bezocht heb.
Ik heb nog een lange lijst met plaatsen die ik nog wil bezoeken. Misschien
is het wel goed dat daar geen massa toerisme is.

Mansinam

Hallo,

Ik ga dit jaar vanaf augustus een jaar reizen door Azie en wil ook zeker Indonesie aandoen. Mijn vader komt uit Merauke in Nieuw-Guinea en ik zou dan ook dolgraag deze stad willen bezoeken. Weet iemand of er vanuit Denpasar/Jakarta een vlucht gaat naar Merauke?

Alvast dank,

Jessica

Hoi Jessica,

volgens de laatste lonely planet kun je moet je via Jayapura vliegen als je vanuit Jakarta of Bali naar Merauke wilt. Merpati vliegt ook van Jakarta naar Merauke, maar ook weer met een stop in Jayapura.

Groetjes, Raoul

Vanua, ik ben blij dat jij papua zo op je manier promoot,
Papua is schitterend, mooier dan sulawesi, en bali java
ik kom oorspronkelijk uit de molukse kai eilanden befaamd om zijn spierwitte zandstranden, waar alleen de meeste toeristen molukse nederlanders zijn die hun families opzoeken en een handvol nederlanders,
de stranden zijn 6 van de zevemn weken rustig (alleeen voor jezelf) zondag is de picknickdag voor de lokale bevolking
op papua wonen ook veel mensen uit de kai eilanden van merauke tot jayapura
Ik zou tot de nederlandse toeristen willen zeggen, ga gewoon daarheen, en maak je niets wijs door de verhalen van de indonesische en nederlandse regering die zeggen dat de molukken en papua onveilig zijn

een van de schitterende stranden van de kai eilanden

http://www.geocities.com/kai_m2000/ngur_bloat_2k.jpg

Da’s wel de moeite waard om er een keer te gaan kijken!
Mooie foto!:zon02: