Vrouwen alleen ervaring delen

Beste forumleden, ik zoek vrouwelijke reizigers die alleen in Peru/Bolivia zijn geweest en die hun ervaring met mij willen delen. Ik heb mijn zinnen erop gezet om deze reis in mijn eentje te gaan maken, maar ik vind dat tegelijkertijd ook enorm spannend. Tuurlijk lees ik over de gevaren die er zijn, maar ook dat dat je niet moet weerhouden om alleen te gaan. Ik ben op zoek naar praktische tips en alle do´s en don´t om de voorbereiding in ieder geval zo optimaal mogelijk te maken en mijzelf het vertrouwen te geven dat ik het kan!
Groetjes, Maud 44 jaar uit Amsterdam

1 like

Hoi Maud,

Ik heb (nog) geen ervaring in Peru en Bolivia, maar ik hoop dat dat komend jaar veranderd! Ik heb wel alleen-reis ervaring; drie weken door Maleisie, en 2 maanden door Thailand, Cambodja en Indonesie. Het alleen reizen bevalt mij erg goed! Het geeft een heerlijk gevoel van vrijheid, en ja, je maakt onverwachte dingen mee, maar dat maakt het juist leuk en leerzaam. Zoals iedereen hier zegt, doe geen onverstandige dingen (in Nl loop je ook niet 's avonds laat in donkere steegjes). De ervaring leert ook dat er genoeg andere reizigers zijn die je ontmoet, die tips hebben of een helpende hand kunnen bieden als dat nodig mocht zijn. En soms reis je een tijdje samen met iemand.

In de Lonely Planet staat alles wat je weten moet. Ter plaatse is vaak alles heel makkelijk te regelen; hostels, eten, tours, tickets. Ik ben ervan gaan houden om globaal te weten wat je wilt doen, maar verder alles pas heel kort van te voren te regelen (soms maar 1 dag). Als het hoogseizoen is, zal je misschien iets evrder van te voren moeten plannen (paar dagen tot een week, dat had ik in Indonesie; gewoon een plaatselijke simkaart regelen en met een paar telefoontjes is je volgende kamer gereserveerd!).

Veel plezier!

“Vrouwen alleen ervaring delen”

In een maatschappij waar we streven naar gelijkheid van vrouw en man… een feministisch getint topicje opendoen… raar :confused: