Vrouw alleen in Japan

volgens mij heb je dan toch echt iets verkeerd gedaan. rond de 12.000 tot 18.000 yen is normaal voor een niet gereserveerd kaartje. dat zou rond de honderd euro komen voor ongeveer van hier naar parijs. Is toch heel iets anders dan 250 euro.
maarja die railpass blijft gewoonweg de beste, goedkoopste oplossing. geweldig ding als je als toerist zou komen!

ik heb ticket vr 730 euros gekocht via OPODO (BTW INBEGREPEN). vertrek van 7juni tem 17august

heen met british airways van brussel nr londen, daarna londen-narita
terug met finair narita-helsinki dan helsinki brussels

Nee hoor niks verkeerds gedaan, ik had gewoon een JR Railpassvoor de drie weken dat ik er was. Ik vond de JR Railpass inderdaad helemaal geweldig !! Als je veel door Japan reist als toerist is die echt superhandig !

Heeey!
Ja ik ben ook zowiezo van plan een JR Railpass aan te schaffen. Waar ik wel meezit…ik hoor van iedereen dat de hostels snel vol geboekt zijn…eigelijk wil ik het liefst niet gelijk mijn hele reis precies uitstippelen… stel ik vind een plaats leuk wil ik er langer kunnen blijven… Stel ik boek alleen voor de eerste 3 nachten, denken jullie dat ik dan problemen krijg een hostel voor de andere dagen te vinden?

En ik zit nog steeds met Z-korea in mijn hoofd…dus als iemand daa rook nog tips over heeft graag :smiley:

Bedankt voor alle reacties!!! keep you informed!

http://english.seoul.go.kr/residents/transport/trans_11fer.html

Gevonden op internet!

Alleen wat zijn nou de prijzen? want bij sommige staan twee bedragen…en als het de korean won bedragen zijn is het bestwel goedkoop…

Ik had via i-net al een beetje gezien dat de hostels al goed volgeboekt waren steeds en lang van tevoren, dus ik heb toen inderdaad mijn hele reis moeten uitstippelen en beetje gokken hoe lang ik ergens wilde blijven. Achteraf gezien was dit goed geweest omdat inderdaad alle hostels waar ik toen kwam om te overnachten vol zaten geboekt. Ik heb maar 1x geluk gehad dat ik nog een nachtje eerder terecht kon in Tokyo en ik zat 1x in een hostel in Koyasan waar ze nog wel ruimte hadden dus de rest van mijn trip zat alles al vol toen ik aankwam.

Dat vond ikzelf het enige nadeel van Japan dat ik mijn hele reis dus al helemaal vooruit moest plannen.

Maar dit waren dan ook de hostels waar ik graag wilde overnachten. Het zou best kunnen zijn dat als jij gewoon van alle plaatsen die jij bezoekt alle hostels noteert die er zijn en dat lijstje meeneemt en ze dan gewoon belt en ziet of ze plaats hebben. Ikzelf durfde dat in ieder geval niet aan in Japan.

Welke route heb je eigenlijk gereisd?

Ik had hostels in de volgende plaatsen (vandaar uit deed ik dan weer dagtrips etc.)

Tokyo
Moto Hakone
Hiroshima
Kyoto
Koyasan
Takayama
Tokyo

Ik ga aanstaande 7 mei naar japan tot 1 juni
iemand leuke sugesties of tips ,wat ik zekr moet gaan bezichtigen

Hoi Fashionfreak,

Wow heb jij net geluk ! Van 29 april t/m 6 mei dit jaar is het Golden Week in Japan ! Heb jij even geluk dat je net aankomt als die voorbij is ! (De Golden Week is nl. 1 vd belangrijkste feestdagen in Japan waarop heel Japan aan het reizen is ! En je bijna nergens een plekje kan bemachtigen om te overnachten en in de treinen ! Maar gelukkig heb jij hier dus geen last van.

Genoeg leuke tips, waar ga je allemaal naar toe, wat is je route ? Dan is het makkelijker om tips te geven!

Groetjes en alvast succes met je mooie reis !

Hey , Konichiwa

Bedankt voor je reactie

Ik ben erg fashionable

kom aan in Narita airport

• dan naar shinjuku, waar 5 dagen verblijf ( waar zondag naar harajuku wil)
  • daarna ga naar akihabara 3 dagen verblijf ( gadgets,robots bekijken )
  • daarna 5 dagen ergens anders in Tokyo waar weet nog niet precies

Ik verblijf in japan 23 dagen
Heb je nog leuke tips of sugesties voor me , wat moet gaan bekijken?

thx
Kris

YOehoe Yoehoe,
Heb eindeijk mijn ticket geboekt! 19 aug vlieg ik met finnair naar Tokyo, 16 sept. vlieg ik terug vanuit Seoul! All excited!!

ok: eerst sorry vr mn nederlands, ben nen franstalige uit belgie.
Ik zit momenteel in Japan, ik ben begin juni aangekomen en blijf tot august.Ik wist niet wat ik moest verwachten maar japan is gewoon prachtig, echt waar.

Mensen zijn hier zo beleefd en helpen je graag. Probleem: niemand spreekt engels dus ja, beetje ingewikkeld om te communiceren.
En ook momenteel is het heel vochtig in Tokyo, maar mensen zeggen dat augustus zal nog erger zijn.

Ik loop stage in Tokyo, je moet je echt geen zorg over Japan maken,
als je iets wil bezoeken kan je ook naar asakusa of ueno terecht, da’s in Tokyo

Odaiba is ook keileuk, buiten tokyo ben ik spijtig genoeg nog niet geweest
maar er is zoveel te doen in Tokyo zelf

en je ontmoet enorm veel mensen, backpackers enz, al bij mn aankomst heb ik wat vrienden ontmoet , omdat je hier veel buitenlanders hebt

by the way, ik blijk hier nog 5 weken en zoek iemand om mn nederlands te oefenen. i could teach u english or french in exchange?

groetjes vanuit Tokyo

Hoi Hoi,
Moet nog steeds bekijken wat ik precies wil zien enzovoorts maar alvast paar vragen:

• ik zou graag naar een sumoworstel wedstrijd gaan. Weet iemand wanneer/waar die zijn?

• Iemand ervaringen met dit hostel in tokyo; Khaosan Tokyo Asakusa Annex?

• Ik wil een horloge kopen met GPS, verstandig dit in Japan te kopen, of is dit qua prijs vergelijkbaar met NL?

Alvast bedankt!

Er zijn 6 wedstrijden per jaar die ieder 15 dagen duren, waarvan de eerste en laatste dag de “belangrijkste” is. Waarvan 3 in Tokyo (januari, mei, september), 1 in Osaka (maart), 1 in Nagoya (juli) en 1 in Fukuoka (november).
Dit is de officiele website van de Sumo wedstrijden met alle data: http://www.sumo.or.jp/eng/index.html

Hier kan je online tickets bestellen (levering vd tickets alleen in Japan dus kan je alleen doen als je in Japan bent bv laten bezorgen bij je hostel) http://event.chunichi.co.jp/sumo/e/top_e.html

Je kan ook bij JTB boeken om georganiseerd naar een Sumo wedstrijd te gaan:
http://www.japanican.com/tours/FToursKensakuShosai.aspx?TourCode=GMT01TYOOF550&aff=EXJ

De kaarten dichtbij de ring zijn het duurst en bijna altijd tijden van te voren uitverkocht. Maar mocht bovenstaande niet lukken kan je altijd nog wat proberen te regelen als je in Japan bent bv via de mensen van het hostel.

1. Ik heb een paar nachten overnacht in het Khaosan Tokyo Asakusa Annex hostel.

Het hostel is gelegen in Asakusa, de brug vd Sumida rivier oversteken (waar je het teken van de bierbrouwerij ziet) en dan nog een stuk doorlopen. Het is ongeveer 10 min lopen van het metrostation en ligt in een rustige buurt. Met plattegrond op hun website is het goed te vinden. Het hostel zelf is gezellig maar de kamers zijn geen echte kamers. Dwz ze hebben op elke verdieping kamers gecreeerd door met van die afscheidingen kamers te maken. Dus de onderkant en de bovenkant is open. Dit wil dus zeggen dat het er heel gehorig is. Maar met oordopjes werkt dit prima. De douches zijn beneden bij de receptie, woonkamer en internet ruimte, beetje raar maar ach na een tijdje went het dat je zit te internetten en iemand in zijn pyama loopt erlangs.

Ik vond het zelf een ok hostel maar zelf vond ik de K’s House Tokyo vele malen beter! Dus als ik weer naar Tokyo zou gaan zou ik zeker weer naar K’s House gaan, maar mocht die bv vol zijn dan zou ik er zeker geen probleem mee hebben weer naar de Khaosan Annex te gaan.

Heeey!
Bedankt voor de reactie, dat hostel is helaas al vol, dus ik denk dat het Khasan Annex word.

Nog even korte vraag; ik denk dat ik dus zo’n 2,5 week in Japan ben (aangezien ik ook nog naar korea ga, wanneer weet ik nog niet precies, dat beslis ik daar). Nu wil ik zo JR pas kopen, paar vragen daarover;

Scheelt het nog qua prijs waar ik die koop?
Ik twijfel erg of ik nou voor 2 of 3 weken zal kopen, ik neig naar drie weken, aangezien wat extra vrijheid wel lekker is. Toch vraag ik me af kan ik die pas ook gebruiken voor Nikko - Tokyo, Tokyo Mount Fuji?

De JR pass kan je alleen buiten Japan kopen dus die zal je hier moeten kopen in NL voor vertrek. En nee het maakt niet uit waar je die pas koopt want die heeft een vaste prijs.

Ligt aan het prijsverschil of je een pas voor 2 of 3 weken koopt (weet zo ff de prijzen niet meer…) Er gaat een JR trein van Tokyo naar Nikko maar je komt dan weer op een treinstation volgens mij aan dat je toch weer moet overstappen naar Nikko. Ik vond die trip beetje omslachtig. Ik heb toen van de Tobu railways een kaart gekocht die 2 dagen geldig is, dat is een retourtje Tokyo - Nikko en je kan 2 dagen gebruik maken van alle openbaar vervoer in Nikko en krijgt toegang tot 3 tempels en shrines, dat is de World Heritage Pass en was niet zo duur. Dus toen heb ik mijn JR pass niet gebruikt.

Voor Mt Fuji kan je die weer wel gebruiken. Maar ik toen heb ik ook een Hakone Round trip gekocht van weer een andere treinmaatschappij. Die kaart was ook 2 dagen geldig voor alle vervoer naar en in het gebied van Hakone / Mt. Fuji.

Dus ik zou ff puzzelen of je nu een JR pass voor 2 of 3 weken gaat kopen want er zijn zoveel extra treinpassen voor bepaalde toeristische gebieden dat je misschien genoeg hebt aan 2 weken en dan bv die 2 passen koopt, ben je nog goedkoper uit dan een JR Pass van 3 weken.

Bedankt weer voor je reactie! Nog meer vragen

Mt fuji, lijkt me echt supermooi. Maar kan je die alleen “beklimmen” dan zie ik voor me , bergschoen en echt klauteren. Is dit echt zo? Of is het gewoon via een wandelpad.

Ken je toevallig ook het hostel, sakura?

Alvast bedankt! Hoop weer van je te horen, nog 1,5 week:D

Hostel Sakura ken ik niet en Mt. Fuji weet ik dat je die kan beklimmen in de zomer tot een bepaalde hoogte maar of het echt via een pad is of echt een ruwe bergbeklimming weet ik eigenlijk niet.

1,5 week !! Ik wens je een hele mooie reis toe, maar dat gaat zeker lukken !

Van wat ik zo gelezen heb is Mt. Fuji relatief goed te beklimmen, er schijnen heel behoorlijke paden te liggen. Het is alleen een heel eind bergop lopen, met steeds ijler wordende lucht, dat is de voornaamste moeilijkheid.

Meer info: Climbing Mount Fuji