Vrouw alleen in Japan

Eeey!
Ik ben 22 jaar en denk erover om 1 maand door Japan te reizen. Ik spreek geen japans, nu vraag ik mij af is het veilig om als vrouw door japan te reizen?
Ik heb voor mij 22 jaar wel al heel wat reiservaring, 8 maanden OZ, 1 maand thailand, 8 maanden Canada, 1 maand VS. Maar om dit erg westerse landen zijn ben ik benieuwd of het verstandig is Japan te kiezen. Ik hoop het wel want Japan lijkt me geweldig!! Hoop van jullie te horen. Ooh trouwens mijn plannen zijn voor de maand maart.
Gr. Petra

Ik heb vorig jaar 1x 3 weken en 1x 1 week alleen (vrouw) door Japan gereisd en Japan is zo ongeveer het veiligste land wat je kan bedenken.

De Japanners zijn zo ontzettend vriendelijk en beleefd en nergens krijg je een onveilig gevoel, zelfs niet snachts na middernacht op straat in Tokyo !!

Ook met geld is het heel veilig, omdat het in Japan niet echt makkelijk is om een pinautomaat te vinden die ook niet-Japanse pinpassen accepteert, wissel ik gewoon alles bij aankomst. Het is heel veilig om in Japan met veel geld rond te lopen, de Japanners doen dat ook. Als je je portemonnee kwijtraakt en je loopt naar het dichtstbijzijnde “koban” (politiehokje) gegarandeerd dat iemand hem daar naar toe heeft gebracht. Mensen laten ook gewoon hun fiets met tas aan het stuur achter bij de winkel terwijl ze nergens te bekennen zijn, niemand zit eraan (midden in Tokyo).

Ik geef je 1 tip: doe heel veel voorbereidend werk over je reis door Japan op het internet want er zijn heel veel extra passen voor het openbaar vervoer en wetenswaardigheden die handig zijn om van te voren te weten en vooral …heel veel uitprinten !! Alle backpackers lopen met printjes omdat je anders echt dingen niet kan vinden.

Heel veel plezier in Japan.

Eeey!
Goed om te horen dat het zo veilig is die indruk kreeg ik al een beetje op internet maar altijd geod om het van mensen te horen die er zijn geweest. Ik zal me goed voorbereiden ik heb er superzin in!

ik (vrouw, 24) ga stage lopen in tokyo, vanaf juni tem augustus.
Zoals jij heb ik ook buitenland ervaringen (canada, spanje, italie, VK en costa rica)

ik zoek nog geen informaties maar zal wel ermee beginnen na de vakantie.
Als je rond die periode reist, laat maar iets weten

Groetjes

In een Lonely Planet, waar je vast en zeker wel van gehoord hebt, staat altijd véél informatie. Sommige vrouwen worden weleens lastig gevallen, seksueel, aldus de LP. Mijn ervaring is echter dat het superveilig is, geweldige normen en waarden en dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken.

hoi, van wat ik van japan weet, is het wel zo dat je zonder een woordje japans te spreken mss niet zo ver raakt, het is zeker interessant om te zorgen dat je toch wat basiszaken kent, mss is het tov vrouwen anders ginder, maar als je in’t engels begint tegen ze is’t meestal wel van “no engrish”
Maar zodra je de moeite doet wat japans uit te kramen gaan ze wel ietske harder hun best doen zich verstaanbaar te maken.

Nee hoor met basis Japans kom je niet veel verder want dan krijg je antwoord in het Japans en ben je nog verder van huis.

Alle keren in Japan heb ik mij prima gered met de onderstaande woorden in het Japans

Excuse me - sumimasen
Sorry - gomenasai
Thank you - arigato gozaimashta
Holland - Oranda

Dit en veel buichen, glimlachen en veel met gebaren en handen (aanwijzen op de kaart etc) kom je echt een heel eind. En degenen die Engels kunnen helpen je altijd omdat ze het geweldig vinden om Engels te praten en zo hun Engels toch even te gebruiken.

Ook heb ik in Japan een boekje gekocht waarbij alle van belang zijnde dingen met plaatjes staan aangegeven waaronder het woord in het Japans staat dus je hoeft alleen je plaatje op te zoeken en aan te wijzen en dan begrijpen ze wat je bedoelt.
Gewoon een woordenboek in plaatjes.

Hallo, ik ben vrouw van 30 en heb in november en december rondgereisd in Japan. Geen problemen gehad!!! Ik sprak ook geen Japans en het was redelijk frustrerend je niet uit te kunnen drukken, maar je leert echt snel een paar woordjes hoor (je moet wel).
Japan is super, veel plezier!!!

Even vanuit een ander acount… bedankt voor de reacties, kan niet wachten om te gaan!
PetraJ

Hallo,
Even een misverstand uit de weg helpen.Geld pinnen met europese passen kun je in ieder postkantoor die je tegen komt.Zelfs in de kleinste plaatsen.Succes!

Bedankt voor alle reacties! Ik zal binnekort even wat plannen plaatsen dan kunnen jullie advies tips geven!

MIjn plan was dus om deze maand naar Japan te gaan. Maar aantal maanden geleden ongeluk gehad, en hoewel bijna hersteld zit een trip naar Japan er nog niet in…

Maar mijn nieuwsgierigheid naar japan is uiteraard gebleven dus nu plannen (of geen plannen, ik wil, ik zal ik moet :P) om rond 19 aug. voor een maand te gaan. Ik wil dit weekend alvast voor een ticket gaan kijken…wat zijn volgens jullie de goedkoopste vliegtuigmaatschappijen?

Weer bedankt!

O ja en Japan is uiteraard mijn prio…maar ik zit er aan te denken (ik moet snel beslissen want wil mijn ticket gaan kopen!!) maar om ook weekje z-korea eraan vast te plakken…meer ervaringen hiermee?

Om aan te sluiten bij reacties hierboven, Ik heb 7 maanden in japan gewoond en heel wat maanden daarvan gereisd. Geen enkel land in the wereld in de wereld is zo veilig as japan, behalve ijsland en dergelijke misschien. Natuurlijk gelden de normale regels ook hier, gekken heb je overal rondlopen. Als je je gewoon aan de regeltjes houd kan je weinig gebeuren.

oh, en wat betreft japans spreken betreft, ik merkte dat ik in het begin (toen ik dus nog geen japans kende) veel verder kwam met wat ik wilde dan toen ik japans sprak!

wat betreft geld automaten, op het postkantoor kun je gewoon met je nederlandse bank kaart terecht (van 9 tot 5 of tot 7 ligt aan de locatie) en bij de 7 eleven (convenience store/konbini) daar betaal je wel ongeveer 210 yen voor een transactie (niet dat dat nou duur is)

hallo ik ga over een aantal maanden rondreizen in azie. Japan lijkt me geweldig, maar ik heb gehoord dat dit land erg duur is. Kan iemand mij hierover een idicatie geven? Hoeveel geld heb je ongeveer nodig per maand? Zijn er ook hostels?

Genoeg hostels hoor !! Ik heb in Tokyo overnacht voor ik denk EUR 18 per nacht en in alle andere plaatsen ook zo rond die prijs! Maar hostels in Japan zitten snel vol. En je kan maar 3 maanden van te voren boeken. Als je nu in maart bv kijkt naar beschikbaarheid voor een hostel in augustus dan krijg je te zien: geen beschikbaarheid. Dit betekent niet dat ze vol zitten maar ze in Japan pas de kamers 3 maand van te voren vrijgeven, dus als je in mei kijkt is er wel genoeg plaats.

Oh ja Japan is niet duur hoor, ik vond een dagje Tokyo goedkoper dan een dagje uit in Amsterdam !

De prijzen zijn in ieder geval lager als in Nederland voor eten en drinken. Shoppen precies hetzelfde, je hebt de goedkope en dure winkels. Het openbaar vervoer, metro, normale treinen etc zijn ook niet duur. Een dagkaart voor 2 metronetwerken in Tokyo kost je bv EUR 9 per dag.
Ook hebben ze voor veel sightseeings speciale combikaarten voor toeristen met veel korting !

De shinkansens zijn superduur maar als toerist kan je een JR Railpass kopen (lijkt duur maar is geweldig als je weet hoeveel je er mee kan reizen ! (een retourtje Tokyo - Kyoto kost je normaal zonder die pas bv EUR 250 ongeveer met de shinkansen maar voor dat geld heb je als toerist een JR Railpass voor de hele week en kan je naar hartelust met de shinkansens reizen!)

Canucks, ik hoop dat je snel hersteld van je ongeluk ! xxx

Oh ja wat ik wel veel heb gehoord van backpackers in Japan is dat ze vanuit Zuid Japan met de boot naar Zuid Korea gaan.