Vervolg…
Dus een aantal maanden e-mail contact met vriendin S gehad.
Zij had hem inmiddels geconfronteerd met wat zij wist. Hij ontkende niet, maar vertelde haar dat wij een ‘open’ relatie hadden.
Nou daar was ik mij niet van bewust :nadenken:
Wat na een tijdje mailen opviel was dat S ontzettend veel informatie aan mij vroeg maar ik van haar weinig terug kreeg. Zij had hem inmiddels al weer 2 x bezocht en zei dat ze alles op een rijtje aan het zetten was.
Ik zou in mei 2011 ook naar hem toe gegaan zijn maar door een gescheurde enkelband ging dat niet door.
Ik had inmiddels B ook geconfronteerd met zijn tweede vriendin. Veel gesprekken volgden. Hij vond haar ook erg leuk zei hij, ze was een heel goed mens, en wilde haar niet pijn doen, maar mij ook niet, daarom had hij niets gezegd !
Ik zei dat ik mij goed belazerd voelde, en ook een soort schaamte-gevoel had, want wat moesten zijn collega’s niet denken als ik weer eens in de hamam kwam. Ws dachten ze: he daar komt er weer een (van de velen).
Daarop antwoordde hij: nee hoor, ze denken niets, want iedereen daar heeft veel vriendinnen , ze doen het allemaal (!!!)
Ook vroeg ik hem naar die hotelkwestie, waarom hij mij en S hetzelfde gevraagd had. Zijn antwoord: jij wilde niet, toen heb ik het maar aan S gevraagd.
Eerst was ik heel verdrietig, maar langzamerhand veranderde dat in kwaadheid en ook ongeloof; want ik had toch nooit van hem gedacht dat hij zo iets kon flikken en had ook geen signalen gezien. Maar…ik dacht: ik speel het spelletje wel mee…
En, heel eerlijk gezegd wilde ik hem ook niet zomaar opgeven…
Ik wilde B ook graag face to face spreken en had vriendin S gezegd dat als ik zou gaan ik dit haar zou mailen.
Eind augustus 2011 kreeg ik opeens geen antwoord meer van vriendin S.
Oktober 2011 had ik een ticket en ging naar B in Gumbet.
Drie weken voor vertrek heb ik nog een berichtje voor S op haar fb achtergelaten, dat ik het vreemd vond dat ze niet meer reaeerde.
Ik heb haar niet verteld dat ik naar B zou gaan; zij liet ook niets van zichzelf horen dus waarom zou ik haar moeten vertellen dat ik naar B ging?
Dus ik ging…inmiddels was mijn woede wat bekoeld en dacht ik: ik ga gewoon genieten van deze 2 weken en zie wel. Ik had natuurlijk ondertussen wel al emotioneel flink wat afstand van B genomen, dus dat genieten moest wel lukken.
De tweede dag na aankomst zat ik in de hamam mijn mail te checken en quess what: een mail van vriendin S !
Ik heb haar geantwoord dat ik nu geen tijd had, maar later haar mail zou beantwoorden.
De derde dag: in de avond belt B mij: ben je in het hotel? (hij was nog in de hamam).
Even later kwam hij er aan, totaal ontdaan en in de war…Hij had van het zusje van vriendin S, op msn een bericht gekregen dat S overleden was ! Ze was niet op haar werk verschenen en ze hadden haar dood in haar huis gevonden!
S was duitse maar woonde in Spanje. De zus van S en haar ouders zouden naar Spanje gaan en haar dan mee terugnemen naar Duitsland.
Ik had het gevoel in een complete horror-story beland te zijn.
Dit verhaal klinkt echt ongeloofwaardig maar ik heb naderhand haar overlijdensbericht gezien, dus het is echt waar.
B natuurlijk in alle staten, huilen, drinken, en hij probeerde gedurende een hele week om weer kontakt te krijgen met de zus, wat niet lukte. Hij sprak zeer slecht engels en was bang iets niet goed begrepen te hebben.
Waaraan ze is overleden heb ik nooit gehoord, B vertelde wel dat ze medicatie gebruikte tegen hoge bloedruk en diabetes.
Natuurlijk vond ik het afschuwelijk dat ze overleden was, ik kende haar niet persoonlijk, maar had toch langdurig met haar gemaild.
Aan de andere kant was het een heel onwezelijke situatie: daar was ik met B, die huilend, soms dronken, naast mij in bed zat, vertellend dat hij zoveel van haar hield, zoveel toekomstplannen met haar gehad had, haar zo mistte, zich schuldig voelde etc etc, maar toch ook wel sex met MIJ wilde…
Ik dacht: wat doe ik hier nog? Heb dus mijn ticket veranderd, heb tegen B gezegd dat het nu definitief voor mij over was, en ben eerder terug naar Nederland gegaan.
Terug in Nederland nog wel regelmatig kontakt met B gehad via FB en we besloten, ondanks alles, gewoon vrienden te blijven.
Maar opeens, zo eind november 2011, vraagt hij opeens aan mij: als ik nou een nieuwe vriendin zou hebben, ga je er dan weer tussenin zitten? Ik: he??? Er tussenin zitten? Toendertijd met S wist ik niet van haar bestaan, en zij wist niets van mij, dus logisch dat wij kontakt hadden.
Ik zei: maar als jij een nieuwe vriendin zou hebben, prima, tussen ons is het over, dus waarom zou ik mij daar mee bemoeien?
Maar waarom die vraag kwam, zo uit het niets? NU begrijp ik het, maar dat vertel ik zo…
Sorry trouwens dat het zo’n enorm verhaal is, maar om te begrijpen hoe B dit vuile spelletje gespeeld heeft, is deze voor-informatie nodig.
Mei-juni 2012
Ik ga met een vriendin naar Gumbet.
Ben er al een week, dan ga ik op bezoek bij een oud-collega van B, die inmiddels in een andere hamam werkt.
De tamtam gaat gauw rond, en ik ontvang een sms van B. Of ik hem wil zien en praten…
Ik denk er 2 dagen over na, en zeg dan ja. We spreken af op het strand, in de avond.
B verteld mij dat hij een nieuwe vriendin heeft. OOk een Nederlandse, want…nederlandse mensen zijn zooo goed, zooo aardig etc.
We kletsen over van alles en nog wat, ook nog over S.
Hij verteld dat hij in de winter in Antalya geweest is, omdat daar de ouders van S waren, die hem wilde zien en bedanken voor de goede zorg voor hun dochter. (ze moesten eens weten…).
Daar na zegt hij dat hij nu ECHT veranderd is, NOOIT meer die fouten zal maken, en serieus met zijn nieuwe Nederlandse vriendin is.
Uiteindelijk loopt het tegen 2 uur 's nachts en dan zegt hij: ohhh de hamam is al dicht (hij slaap altijd in de hamam, indien geen vriendin voorradig hahah) en zegt: zullen WE maar naar een hotelletje gaan?
Ik was kompleet flabbergasted en zei: nee dank je B, ik ga terug naar mijn eigen hotel.
Volgende dag belt hij mij weer, we spreken weer af, en toen hebben we id sex gehad. Ik weet , het is niet oke, maar ik dacht; what the f…k, het is zijn verantwoordelijkheid, niet de mijne.
OKtober 2012.
Ik ben weer met vriendin voor 2 weken in Gumbet.
Uiteraard kontakt met B maar in eerste instantie op vriendschappelijke basis.
Had hij in mei de naam en woonplaats van zijn nieuwe vriendin vertelt, nu zegt hij mij dat dat niet klopt… oke?? Zal wel.
Hij vraagt of hij mijn laptop mag lenen, die van hem is kapot. Natuurlijk, dat mag.
Elke avond komt hij op bezoek in het hotel waar vriendin en ik blijven, en eet een toetje met ons mee, en het is gewoon gezellig.
Dan ga ik op een avond naar de hamam om mijn laptop op te halen. Ik ben wat grieperig en B stelt voor om mij te masseren.
Dat doet hij heel goed haha, dus oke. Tijdens de massage begint hij handtastelijk te worden en stopt zijn vingers in mijn bikini-broekje…en toe zei ik: HO !!! Dit dus niet meer! Hier had ik echt geen zin meer in.
Kom ik terug in mijn hotel, open mijn laptop en zie dat hij van alles gewist heeft!! Al mijn msn-geschiedenis weg, mijn mails van vriendin S verdwenen etc. Facebookberichten tussen hem en mij weg!
Ik was razend, heb hem de huid vol gescholden en hem daarna niet meer gezien.
Nu begrijp ik dat hij al zijn sporen heeft willen wissen, en dat snap ik nu pas, en zal vertellen waarom…
April 2013
Zit op facebook en bekijk mijn berichten, en stuit op een account van B. Waar eerder geen naam meer stond staat nu: B en L (is de naam van zijn 'nieuwe "vriendin)
Ik denk: he, heette ze dan toch L ?? Ik google B en L en Yess de eerste hit is raak.
Ik kom op een reisblog van L terecht.
Hierin beschrijft ze haar relatie met B en dat ze van plan is zich voorgoed met B in Gumbet te vestigen.
Ze hebben samen een zaakje geopend, wat overigens op naam van B staat.
Ik dacht nog: nou B, je hebt het eindelijk voor elkaar!!!Weg uit de hamam en iets voor jezelf.
Er staan veel foto’s op dat reisblog en die bekijk ik.
Ik sein ook mijn vriendinnen in en die kijken uiteraard ook.
Tot zover niets bijzonders, tot de volgende dag een vriendin mij belt:
"heb je al de foto’s bekeken"vraagt ze mij. Ehhh ja, hoezo?
Nou, kijk maar eens goed, er zitten foto’s bij van september 2011 en december 2011.!!!
Dus ik kijk weer en realiseer mij dan dat hij met vriendin L in september 2011 wat is begonnen!
Ik was toen toen ook nog zijn vriendin, en de duitse S ook. Dus dat waren 3 vriendinnen tegelijkertijd !!!
En in december 2011 was hij met L in Gumbet, ruim 1 maand na de dood van vriendin S !!!
Nu snap ik dus dat hij al zijn sporen heeft willen wissen. Hij wilde mij laten geloven dat zijn nieuwe vriendin L pas in 2012 in de picture kwam,maar die was er dus tegelijkertijd met S en mij!
Nog steeds ben ik vol ongeloof; hoe heeft hij dit kunnen doen? Huilend om zijn vriendin die overleden was, terwijl vriendin L er ook al was, en dan 1 maand later met vriendin L weer "gezellig"in Gumbet!!!
Ik ga er vanuit dat vriendin L niet op de hoogte zal zijn van dit alles.
Zij schrijft op haar blog dat B de liefde van haar leven is, ze is van plan haar vaste baan in Nederland op te zeggen en met B samen in Turkije te gaan leven.
Ik vind het in en in triest, want haar relatie is gebaseerd en gestart met 1 grote leugen!
Maar ze klinkt superverliefd, en ik realiseer mij dat als ik haar inlicht een bom in haar leven drop!
Sommigen vriendinnen zeggen: je bent het verplicht haar in te lichten, anderen zeggen: ze komt er zelf wel achter…
En ik weet dus echt niet wat ik moet doen…,…