vriendin van mijn ex inlichten of niet?

Hallo meiden, dames,
Ik zit al maanden met een enorm dilemma. …
Zal eerst alle in en outs vertellen…

In 2006 ontmoette ik B in Gumbet. Als snel waren we een koppel en hevig verliefd. (Ik dan in ieder geval :wink: ) en ik ging op zeer regelmatige basis naar hem toe.
Als ik in Nederland was hadden we msn- sessies van wel 5 uur lang. We konden goed praten met elkaar, lachten veel, sexueel was t geweldig, kortom ik had geen redenen te denken dat het van zijn kant niet echt was.
Zelfs mijn vriendinnen zeiden mij dat hij erg gek op mij was; waar ik ging, hij volgde mij met zijn ogen!

Natuurlijk had ik af en toe mijn twijfels, een man in het toerisme, werkend in een hamam, dus elke dag in aanraking met genoeg leuke vrouwen. …
Maar ik suste mijzelf met het feit dat hij toendertijd geen woord engels sprak ( wij spraken turks met elkaar) dus echt kontakt maken met die vrouwen zou hem toch niet lukken ( dacht ik)
Plus daarbij het feit dat we elke dag kontakt hadden, zijn baas, zijn collega’s mij goed kenden, eigenlijk veel mensen mij en B als stel kenden, zo ook een aantal van zijn neven , dus ik dacht hem wel te kunnen vertrouwen.

Enige min-puntje was onze toekomst.
Hij is kurdisch, vertelde mij apart van zijn vrouw te wonen, maar was niet officieel gescheiden. In de kurdische cultuur is dat not done.
Hij wilde niet naar Nederland komen, onze toekomst samen lag in Turkije.
Dus wij fantaseerden vaak over hoe we dat dan zouden gaan aanpakken.
Hij had allerlei plannen van een eigen dolmuş, een pakketsetvice om eten rond te brengen, tot een eigen klein hotelletje, want hij wilde dolgraag weg uit de hamam en samen met mij iets opbouwen.
Maar altijd was er die issue rond zijn ex-vrouw, hij was bang voor de reactie van zijn vader als hij echt zou gaan scheiden. Dit was een terugkerend onderwerp van gesprek.
Want we konden dan wel in het seizoen in gumbet wonen, maar waar moest hij in de winter dan naar toe?

Nou ja, ik kan nog wel veel meer schrijven (en het is al zo’n lang verhaal haha) maar in ieder gevsl kabbelde onze relatie voort.
Toen kwam februari 2011.
Opeens had hij een fantastisch idee: hij kon een klein hotel in gumbet pachten.
Hij had 5000 euro en als ik dan de andere 5000 had dan konden we samen iets opstarten! Het hotel bleef on de winter ook open dus het probleem met wat zijn familie te vertellen waar hij in de winter verbleef, was dan ook opgelost.

Ik had mijn bedenkingen omdat hij wel vaker van die wilde plannen had+ het feit dat ik niet zomaar 5000 euro wilde uitgeven. Hij zat mij helemaal lekker te maken en ons rijk te rekenen.
Mijn bedenkingen bleven. Noem het intuïtie, denk ik nu :smiley:

En die intuïtie bracht mij in april 2011 op een Facebook- account.
Ik wist dat hij meerdere email-adressen had en ja hoor: bingo !!!
Een facebook-account van hem met de relatie-status: B heeft een relatie met S.
Nou…dat was IK niet. …

Kontakt met dame S gezocht via Facebook.
Flink wat ervaringen uitgewisseld en zij had sinds september 2010 ook een relatie met hem !!!
Voor haar vielen wat puzzelstukjes in elkaar.
Ook met haar had hij een baby gewild, ook met haar iets willen starten in gumbet.
En ook aan haar het plan van het te pachten hotel voorgelegd.

Ik post dit alvast. Ga straks op laptop verder, want dat gepriegel op mijn telefoon word ik een beetje gek van.
Word dus vervolgd .

Vervolg…

Dus een aantal maanden e-mail contact met vriendin S gehad.
Zij had hem inmiddels geconfronteerd met wat zij wist. Hij ontkende niet, maar vertelde haar dat wij een ‘open’ relatie hadden.
Nou daar was ik mij niet van bewust :nadenken:
Wat na een tijdje mailen opviel was dat S ontzettend veel informatie aan mij vroeg maar ik van haar weinig terug kreeg. Zij had hem inmiddels al weer 2 x bezocht en zei dat ze alles op een rijtje aan het zetten was.
Ik zou in mei 2011 ook naar hem toe gegaan zijn maar door een gescheurde enkelband ging dat niet door.

Ik had inmiddels B ook geconfronteerd met zijn tweede vriendin. Veel gesprekken volgden. Hij vond haar ook erg leuk zei hij, ze was een heel goed mens, en wilde haar niet pijn doen, maar mij ook niet, daarom had hij niets gezegd !
Ik zei dat ik mij goed belazerd voelde, en ook een soort schaamte-gevoel had, want wat moesten zijn collega’s niet denken als ik weer eens in de hamam kwam. Ws dachten ze: he daar komt er weer een (van de velen).
Daarop antwoordde hij: nee hoor, ze denken niets, want iedereen daar heeft veel vriendinnen , ze doen het allemaal (!!!)
Ook vroeg ik hem naar die hotelkwestie, waarom hij mij en S hetzelfde gevraagd had. Zijn antwoord: jij wilde niet, toen heb ik het maar aan S gevraagd.

Eerst was ik heel verdrietig, maar langzamerhand veranderde dat in kwaadheid en ook ongeloof; want ik had toch nooit van hem gedacht dat hij zo iets kon flikken en had ook geen signalen gezien. Maar…ik dacht: ik speel het spelletje wel mee…
En, heel eerlijk gezegd wilde ik hem ook niet zomaar opgeven…

Ik wilde B ook graag face to face spreken en had vriendin S gezegd dat als ik zou gaan ik dit haar zou mailen.
Eind augustus 2011 kreeg ik opeens geen antwoord meer van vriendin S.
Oktober 2011 had ik een ticket en ging naar B in Gumbet.
Drie weken voor vertrek heb ik nog een berichtje voor S op haar fb achtergelaten, dat ik het vreemd vond dat ze niet meer reaeerde.
Ik heb haar niet verteld dat ik naar B zou gaan; zij liet ook niets van zichzelf horen dus waarom zou ik haar moeten vertellen dat ik naar B ging?
Dus ik ging…inmiddels was mijn woede wat bekoeld en dacht ik: ik ga gewoon genieten van deze 2 weken en zie wel. Ik had natuurlijk ondertussen wel al emotioneel flink wat afstand van B genomen, dus dat genieten moest wel lukken.
De tweede dag na aankomst zat ik in de hamam mijn mail te checken en quess what: een mail van vriendin S !
Ik heb haar geantwoord dat ik nu geen tijd had, maar later haar mail zou beantwoorden.

De derde dag: in de avond belt B mij: ben je in het hotel? (hij was nog in de hamam).
Even later kwam hij er aan, totaal ontdaan en in de war…Hij had van het zusje van vriendin S, op msn een bericht gekregen dat S overleden was ! Ze was niet op haar werk verschenen en ze hadden haar dood in haar huis gevonden!
S was duitse maar woonde in Spanje. De zus van S en haar ouders zouden naar Spanje gaan en haar dan mee terugnemen naar Duitsland.
Ik had het gevoel in een complete horror-story beland te zijn.
Dit verhaal klinkt echt ongeloofwaardig maar ik heb naderhand haar overlijdensbericht gezien, dus het is echt waar.
B natuurlijk in alle staten, huilen, drinken, en hij probeerde gedurende een hele week om weer kontakt te krijgen met de zus, wat niet lukte. Hij sprak zeer slecht engels en was bang iets niet goed begrepen te hebben.
Waaraan ze is overleden heb ik nooit gehoord, B vertelde wel dat ze medicatie gebruikte tegen hoge bloedruk en diabetes.

Natuurlijk vond ik het afschuwelijk dat ze overleden was, ik kende haar niet persoonlijk, maar had toch langdurig met haar gemaild.
Aan de andere kant was het een heel onwezelijke situatie: daar was ik met B, die huilend, soms dronken, naast mij in bed zat, vertellend dat hij zoveel van haar hield, zoveel toekomstplannen met haar gehad had, haar zo mistte, zich schuldig voelde etc etc, maar toch ook wel sex met MIJ wilde…
Ik dacht: wat doe ik hier nog? Heb dus mijn ticket veranderd, heb tegen B gezegd dat het nu definitief voor mij over was, en ben eerder terug naar Nederland gegaan.

Terug in Nederland nog wel regelmatig kontakt met B gehad via FB en we besloten, ondanks alles, gewoon vrienden te blijven.

Maar opeens, zo eind november 2011, vraagt hij opeens aan mij: als ik nou een nieuwe vriendin zou hebben, ga je er dan weer tussenin zitten? Ik: he??? Er tussenin zitten? Toendertijd met S wist ik niet van haar bestaan, en zij wist niets van mij, dus logisch dat wij kontakt hadden.
Ik zei: maar als jij een nieuwe vriendin zou hebben, prima, tussen ons is het over, dus waarom zou ik mij daar mee bemoeien?
Maar waarom die vraag kwam, zo uit het niets? NU begrijp ik het, maar dat vertel ik zo…

Sorry trouwens dat het zo’n enorm verhaal is, maar om te begrijpen hoe B dit vuile spelletje gespeeld heeft, is deze voor-informatie nodig.

Mei-juni 2012
Ik ga met een vriendin naar Gumbet.
Ben er al een week, dan ga ik op bezoek bij een oud-collega van B, die inmiddels in een andere hamam werkt.
De tamtam gaat gauw rond, en ik ontvang een sms van B. Of ik hem wil zien en praten…
Ik denk er 2 dagen over na, en zeg dan ja. We spreken af op het strand, in de avond.

B verteld mij dat hij een nieuwe vriendin heeft. OOk een Nederlandse, want…nederlandse mensen zijn zooo goed, zooo aardig etc.
We kletsen over van alles en nog wat, ook nog over S.
Hij verteld dat hij in de winter in Antalya geweest is, omdat daar de ouders van S waren, die hem wilde zien en bedanken voor de goede zorg voor hun dochter. (ze moesten eens weten…).
Daar na zegt hij dat hij nu ECHT veranderd is, NOOIT meer die fouten zal maken, en serieus met zijn nieuwe Nederlandse vriendin is.
Uiteindelijk loopt het tegen 2 uur 's nachts en dan zegt hij: ohhh de hamam is al dicht (hij slaap altijd in de hamam, indien geen vriendin voorradig hahah) en zegt: zullen WE maar naar een hotelletje gaan?
Ik was kompleet flabbergasted en zei: nee dank je B, ik ga terug naar mijn eigen hotel.
Volgende dag belt hij mij weer, we spreken weer af, en toen hebben we id sex gehad. Ik weet , het is niet oke, maar ik dacht; what the f…k, het is zijn verantwoordelijkheid, niet de mijne.

OKtober 2012.
Ik ben weer met vriendin voor 2 weken in Gumbet.
Uiteraard kontakt met B maar in eerste instantie op vriendschappelijke basis.
Had hij in mei de naam en woonplaats van zijn nieuwe vriendin vertelt, nu zegt hij mij dat dat niet klopt… oke?? Zal wel.
Hij vraagt of hij mijn laptop mag lenen, die van hem is kapot. Natuurlijk, dat mag.
Elke avond komt hij op bezoek in het hotel waar vriendin en ik blijven, en eet een toetje met ons mee, en het is gewoon gezellig.
Dan ga ik op een avond naar de hamam om mijn laptop op te halen. Ik ben wat grieperig en B stelt voor om mij te masseren.
Dat doet hij heel goed haha, dus oke. Tijdens de massage begint hij handtastelijk te worden en stopt zijn vingers in mijn bikini-broekje…en toe zei ik: HO !!! Dit dus niet meer! Hier had ik echt geen zin meer in.
Kom ik terug in mijn hotel, open mijn laptop en zie dat hij van alles gewist heeft!! Al mijn msn-geschiedenis weg, mijn mails van vriendin S verdwenen etc. Facebookberichten tussen hem en mij weg!
Ik was razend, heb hem de huid vol gescholden en hem daarna niet meer gezien.
Nu begrijp ik dat hij al zijn sporen heeft willen wissen, en dat snap ik nu pas, en zal vertellen waarom…

April 2013
Zit op facebook en bekijk mijn berichten, en stuit op een account van B. Waar eerder geen naam meer stond staat nu: B en L (is de naam van zijn 'nieuwe "vriendin)
Ik denk: he, heette ze dan toch L ?? Ik google B en L en Yess de eerste hit is raak.
Ik kom op een reisblog van L terecht.
Hierin beschrijft ze haar relatie met B en dat ze van plan is zich voorgoed met B in Gumbet te vestigen.
Ze hebben samen een zaakje geopend, wat overigens op naam van B staat.
Ik dacht nog: nou B, je hebt het eindelijk voor elkaar!!!Weg uit de hamam en iets voor jezelf.

Er staan veel foto’s op dat reisblog en die bekijk ik.
Ik sein ook mijn vriendinnen in en die kijken uiteraard ook.
Tot zover niets bijzonders, tot de volgende dag een vriendin mij belt:
"heb je al de foto’s bekeken"vraagt ze mij. Ehhh ja, hoezo?
Nou, kijk maar eens goed, er zitten foto’s bij van september 2011 en december 2011.!!!

Dus ik kijk weer en realiseer mij dan dat hij met vriendin L in september 2011 wat is begonnen!
Ik was toen toen ook nog zijn vriendin, en de duitse S ook. Dus dat waren 3 vriendinnen tegelijkertijd !!!
En in december 2011 was hij met L in Gumbet, ruim 1 maand na de dood van vriendin S !!!

Nu snap ik dus dat hij al zijn sporen heeft willen wissen. Hij wilde mij laten geloven dat zijn nieuwe vriendin L pas in 2012 in de picture kwam,maar die was er dus tegelijkertijd met S en mij!

Nog steeds ben ik vol ongeloof; hoe heeft hij dit kunnen doen? Huilend om zijn vriendin die overleden was, terwijl vriendin L er ook al was, en dan 1 maand later met vriendin L weer "gezellig"in Gumbet!!!

Ik ga er vanuit dat vriendin L niet op de hoogte zal zijn van dit alles.
Zij schrijft op haar blog dat B de liefde van haar leven is, ze is van plan haar vaste baan in Nederland op te zeggen en met B samen in Turkije te gaan leven.
Ik vind het in en in triest, want haar relatie is gebaseerd en gestart met 1 grote leugen!
Maar ze klinkt superverliefd, en ik realiseer mij dat als ik haar inlicht een bom in haar leven drop!
Sommigen vriendinnen zeggen: je bent het verplicht haar in te lichten, anderen zeggen: ze komt er zelf wel achter…
En ik weet dus echt niet wat ik moet doen…,…

De (ongevraagde) visie van een man…

Inlichten, beter nu een bom dan dat ze er daar achter komt nadat ze alles heeft opgegeven.

Ik zeg ook: inlichten.

Niet meteen alle details, dat is niet nodig. Mogelijk gelooft ze je niet. Maar ik zou wel kort vertellen over jullie relatie en over die van S. En wanneer ze je niet gelooft, jammer dan, je hebt je best gedaan.

P.S. Ik heb ook ooit een buitenlandse vriend gehad die niet eerlijk was. Gelukkig niet al te lang voordat een vriendin van een vriend van hem me vertelde dat hij loog. Ik ben haar dankbaar!

Theiz, ik zie jouw visie niet als ongevraagd hoor.
Rationeel zeg ik ook: inlichten, maar gevoelsmatig vind ik dit erg moeilijk.

Jenny zoals ik net al aan Theiz schreef ga ik in principe ook voor inlichten, maar ik vind dat oo zo moeilijk.

Mijn beste vriendin had ooit een vriend in Djerba (Tunesie). Ik kwam er achter dat hij haar belazerde, en heb haar toen ook meteen ingelicht.
Zij was natuurlijk verdrietig maar ook dankbaar dat ik het verteld had.
Dus ik snap jouw reaktie helemaal.

Hoi,

welkom hier. wat een verhaal zeg!

mijn eerste gedachten was ook inlichten. maar nu Denk Ik hoe groot is de kans dat ze je gaat geloven? B heeft zelf veel sporen op je laptop verwijderd. als iemand die Ik niet ken met dit verhaal naar mij toe zou komen weet Ik niet of Ik hem/haar zou geloven. zeker niet als je nog smoorverliefd bent en er naar her eigen idee geen vuiltje aan de lucht is.

de kans dat b alles gaat ontkennen is Denk Ik erg groot.

al Denk Ik wel dat je het zelf beter kunt afsluiten als je het wel verteld. je hebt haar dan gewaarschuwd als ze je niet geloofd. alles opgeeft en er later achter komt blijf jij niet met een schuld gevoel achter. je hebt dan alles eraan gedaan om haar te waarschuwen.

klinkt misschien onlogisch wat Ik geschreven Heb maar Heb geprobeerd me in je situatie te verplaatsen Ik Denk dat ij het uiteindelijk toch zou vertellen. maar misschien niet all details.

Dank je Milou, nee ik vind het helemaal niet onlogisch wat je hebt geschreven.
Toen ik mijn verhaal zal te typen, en ik het nog eens na las, dacht ik ook ; ik hoop dat mensen mij geloven, want het is nog al wat.
En idd als je erg verliefd bent zul je dit alles ook niet willen geloven.
Of er word gezeg: ze zal wel jaloers zijn, ze wil hem een hak zetten etc…

Of B het gaat ontkennen weet ik niet…toen met S heeft hij uiteindelijk ook niet ontkend.
Er uiteraard wel zijn eigen draai aan gegeven, maar toch.
Hoewel er natuurlijk nu veel meer voor hem op het spel staat; zijn eigen zaakje.

Als de vriendin in kwestie bewijzen wil, dan heb ik natuurlijk veel foto’s, en gelukkig ook nog wat mails op mijn vaste pc.
Helaas zijn deze wel allemaal in het turks, maar dan zou ze denk ik wel iemand kunnen vinden die het wil vertalen.
Ik ik heb uiteraard vriendinnen die van alles op de hoogte zijn en B ook kennen.

Inmiddels heb ik via PB kontakt met iemand van hier, zij vermoed dat ze de dame in kwestie kent.
Ik heb verder nog niets van haar gehoord, nadat ik de volledige namen aan haar gegeven heb.
Bahhh nu denk ik wat heb ik allemaal los gemaakt misschien.

Welkom hier,

Heb kippenvel van je verhaal gekregen, wat een toestand! En wat zit jij nu in een lastige situatie zeg…

Mijn eerste gedachte was ook meteen: inlichten! Maar aan de andere kant is het in principe niet jouw zorg, heb je al genoeg ellende meegemaakt door B. en zou ik er ver vandaan blijven. Misschien een beetje ver gezocht maar dit schoot me wel te binnen: misschien ben jij nadien wel de boosdoener, ik ken jouw ex niet maar misschien gaat hij je lastigvallen omdat jij dan naar zijn eerdere zeggen ‘weer ertussen staat’? Ik zou mezelf afvragen of ik dat er wel voor over zou hebben, want hij heeft het slim gespeeld, bewijs dat jullie samen waren heb je niet veel meer qua berichten enzo. Daarbij is er nu ook iets anders in het spel wat erg belangrijk voor je ex is: zijn zaak die hij heeft geopend samen met L. Het staat dan wel op zijn naam, maar als hij jou én S. financieel om hulp heeft gevraagd en aangezien ik wel weet hoe het hier gaat qua salarissen zou ik het niet gek vinden als L. hem financieel heeft geholpen om dit te verwezenlijken. Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je ex dringend toe is aan psychische hulp. Ik hoop echt dat, mocht je L. inlichten, het geen nare staart krijgt voor jou…

Jeetje meid… Wat een verhaal… Ik zou zeggen: inlichten for sure! Maar net wat Miss1993 ook zegt, niet als er iets zou kunnen voorvallen waardoor jij in de problemen raakt.

Heb het verhaal op internet kunnen vinden en zie dat er inderdaad foto’s staan van december 2011… Ik ken B. ook van gezicht, ik ben jarenlang in Gumbet geweest… Ken hem verder niet… dus kan daar niet over oordelen.

Ik zou haar echt inlichten, maar probeer met bewijs te komen (wellicht thuis nog foto’s die je kunt inscannen of iets?)

Succes!

Sluit me bij miss en cyn aan. Zorgt het vertellen ervoor dat jij in de problemen komt doe het dan niet.
Je hebt al genoeg meegemaakt door hem!

Zet een link van deze site onder haar blog, ze zal snappen dat het om haar gaat en of ze het nu geloofd of niet denkt dat jij een jaloerse ex bent of niet, ze zal meer gaan opletten en hem vragen gaan stellen. Echter moet je idd uitkijken voor jouw positie aangezien hij al zei ga jij je er mee bemoeien of niet… Het kan lastig worden voor jezelf.
Ik vind het heel erg te lezen dat je na zoveel jaren erachter moet komen dat deze man dus duidelijk niet echt waarde hecht aan een relatie, maar meer aan zijn droom.

Ik vind het wel heel dapper dat je je hele verhaal hier neer zet!!! Ik hoop dat zijn nieuwe vriendin, die dus geïnvesteerd heeft in zijn plan, niet te veel in de schulden zal raken, want de kans is groot natuurlijk da er nog meer dames rond lopen in zijn leven!

link kopiëren en onder haar blog zetten dat zou ik doen. Je ex komt er toch wel achter dat het van jou af zal komen als zij hem er mee gaat confronteren. Alleen grote kans dat je niet meer naar Gumbet toe kunt gaan, want hij zal dan wel erg boos zijn, neem ik aan!

Succes

Meiden heel even want ik ben op mijn werk. Zal straks ingaan op jullie reacties.

Est denk je: zo net heeft B op een 'lollige" manier een reactie geplaatst bij een foto op mijn fscebook.@
Sinds vorig jaar oktober geen kontakt meer gehad en nu vanuit het niets dit.
Vriendin is tot oktober in Nederland dus hij dacht misschien; nou maar weer even de kontakt en met mijn ex aanhalen.
Ik heb uiteraard niet gereageerd en ga dat ook niet doen!
Wat ren looser zeg!!!

wat een naar verhaal. ik zeg ook inlichten! succes…

Succes met alles, hoe is het nu geëindigd?

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het is afgelopen, Bonbonblocje?!

Hoi meiden , ik heb nog steeds geen besluit genomen maar neig er naar om het toch niet te gaan vertellen.
Heb er met veel mensen over gepraat en een aantal zeiden: denk ook aan jezelf. Je komt regelmatig in gumbet. Zou je daar nog lekker rondlopen nadat je het nieuws verteld hebt ?

En id , ik ben nog van plan om die kant op te gaan.
Natuurlijk weet ik niet hoe L zou reageren.
Misschien gelooft ze er niets van, en ben ik de jaloerse ex.
Maar ze zal dan ongetwijfeld met B gaan praten.
Nou is B nog nooit, op geen enige manier agressief geweest naar mij toe, maar als er zo veel op het spel staat (zijn schoenenzaak) dan weet ik niet wat zijn reaktie zal zijn als hij mij tegenkomt…
En ws vermoedt hij al wel dat ik iets weet, want toen hij pasgeleden op mijn facebook opeens opdook, had ik dus in eerste instantie niet gereageerd, maar kon het toch niet laten.: Biggrin:
Ik heb terug geschreven: Joh…ga aan je werk, ga je schoenen verkopen, misschien word je ooit nog eens rijk!.
Misschien niet slim, maar de woede kwam boven dus…
Hij antwoordde ook weer: maybe…en daarna: als je wilt verwijderd ik je wel van mijn facebook…
En dat heeft hij dus gedaan hahaha.

Maar goed, al met al denk ik dat ik (nog)niets ga zeggen.
Ga eerst mijn vakantie boeken en daarna zie ik wel verder.

Ik heb trouwens nog wel op mijn pc een hele lang gesprek gevonden, van november 2011.
daar hadden we het over de vriendin die overleden is en over veel andere dingen.
En zoals ik al eerder schreef zei hij toen: als ik nou weer een nieuwe vriendin vind (was een maand nadat de duitse vriendin overleden was :nadenken:) ga je er dan niet tussen zitten?

Nu valt het kwartje, want…de nieuwe vriendin was al 3 maandjes aanwezig !!!
Dus mocht L ooit nog iets te weten komen of bewijzen willen hebben, dan heb ik in ieder geval dit lange gesprek.
OOk op mijn laptop nog een opgeslagen gesprek gevonden van 2011, daar staat ook nog het nodige in.

Trouwens Miss 1993, je schrijft dat mijn ex psychische hulp nodig heeft… Eerlijk gezegd denk ik dat dat voor de overgrote populatie van de gumbetse mannen geldt: Afschuw:

Niet alleen Gumbet trouwens, in heel veel resorts gebeuren dit soort dingen, het internet staat vol met verhalen.
Ik weet dat ze daar een salaris van niets hebben, en dat zeker de kurdische mensen behoorlijk uitgebuit worden.
Wij komen daar dan een paar keer per jaar dus er wordt al snel gedacht: die europeanen zijn rijk.
Natuurlijk moeten wij hard werken voor ons geld, maar wij kunnen op vakantie, terwijl veel van de mannen daar nooit verder zijn gekomen als hun eigen stad of dorp en de plek waar ze hun seizoen werk doen.
Maar dan nog vind ik dit geen reden op meisjes/vrouwen uit te buiten, ze te misleiden, er hordes andere vriendinnen op na te houden.
En dat gebeurd gewoon op grote schaal. Ik heb veel gehoord en gezien, spreek de taal, dus je hoort nog eens het een en ander.

Sluit ik me helemaal bij aan! :slight_smile: