vriendin van mijn ex inlichten of niet?

Je hebt helemaal gelijk hoor Bonbonblocje! Heeeeeeel veel mannen die in de toeristische sector werken mogen wel eens langs een psychiater voor een check ;)! Ik woon toevallig zelf dichtbij Gümbet, Torba, misschien ken je het wel. Het is opzich een ‘gat’ vergeleken met Bodrum of Gümbet maar soms hoor ik dingen van mijn man of zie/hoor ik zelf dingen die écht niet kloppen en waar mijn nekharen van overeind gaan staan. Getrouwde mannen die alle vrouwen afgaan voor geld, verlovingen met Europese vrouwen terwijl de mannen vreemd gaan en ga zo maar door. Compleet schaamteloos. Je hebt inderdaad forums vol met de verhalen, daar word je niet vrolijk van. Geen enkele man heeft inderdaad het recht zo met vrouwen om te gaan, ookal zijn ze zogenaamd ‘rijk’ in hun ogen en ligt het er soms dik bovenop dat het puur om het geld gaat. Al moet ik wel zeggen als ik vanuit mijn eigen ervaringen spreek dat ik denk dat in een groot deel van de gevallen de misverstanden dat ‘Europeanen zogenaamd allemaal rijk zijn’ komen door de andere prioriteiten die we er op na houden. Mijn man snapte er in het begin ook geen hout van dat Europeanen (in zijn ogen) zo vaak op vakantie gaan. We konden toch beter elk jaar een andere auto kopen van dat geld? Of een tweede huis bouwen? :wink: Zo koopt mijn schoonvader een huis van zijn spaarcenten of een nieuwe tractor voor zijn boerderij, mijn ouders gaan er van op vakantie om op te laden. 'T is maar net hoe je er zelf mee om wil gaan, maar veel Turken denken dat het in Nederland én én is, en dat is in veel gevallen natuurlijk niet zo.

Ik denk dat je het goede besluit maakt door L. niet in te lichten. Zoals ik samen met andere meiden zei, en je eigen vrienden ook, eigen veiligheid eerst! Vroeg of laat komt de waarheid wel naar voren. What goes around comes around.

Bonbonblocje sluit me aan bij jouw woorden dat er veel bedrog is in Turkije oftewel het toerisme. Heb dit van veel turken zelf ook gehoord die in het toerisme werken. Zij zien dit gewoon als een spel.

Als ik in jouw schoenen zou staan denk ik ook niet dat ik haar zou inlichten. Waarschijnlijk heeft hij haar zo ingepalmd, blijkt ook wel dat zij hem helpt, dat zij jou waarschijnlijk toch niet geloofd. Dan ben jij straks de kwaaie pier en kan jij daar niet meer ongestoord van je vakantie genieten. Als ze haar oogkleppen af doet ziet ze het misschien zelf. Ik ben sowieso ervan overtuigd dat mensen er zelf achter moeten komen dat ze "bedrogen worden. Want als een ander het hen verteld zullen ze zeker blijven twijfeln.

Angel, dat ik de kwaaie pier zou zijn kan mij niet zoveel schelen.
Ik ken haar niet persoonlijk dus dat voelt anders.
Ik schreef al eerder dat ik vind dat het moreel gezien eigenlijk mijn plicht is haar in te lichten.
Wat zij er dan verder mee zou willen is haar zaak.

Maar ik heb id voor nu besloten niets te zeggen, puur uit eigen belang.

Ik ben het trouwens niet met je eens dat mensen er zelf achter moeten komen dat ze bedrogen worden, omdat als een ander ze het verteld ze alleen maar twijfel zouden hebben.
Twijfel kan iemand erg alert maken…

Cyn :biggrin:

Ik ben inmiddels zo vaak in Gümbet geweest dat ik precies weet wat je bedoeld :wink: En ik ken jouw ex ook van gezicht wel…

Ook ik sluit me bij ieder ander aan en ik heb vorig jaar bijna 3 weken lang elke avond bij een vriendin gezeten die een (betrouwbare gelukkig!) vriend van in barstreet heeft…zo een beetje een blikje achter de schermen en alles vanop een afstandje bekijken heel de avond. echt afschuwelijk ranzig…onbegrijpbaar. En niet alleen naar de Turkse/koerdische mannen toe maar ook zelf naar héél veel toeristische meisjes/vrouwen. Sommige gaan bijna letterlijk met hun benen open liggen op de bar, laten gewoon hun blote borsten zien etc…dus t is echt niet alleen de schuld van de Turkse mannen! Nogmaals ik sluit me bij alles aan hier…maar DIT is ook in Gümbet gebeurd allemaal dus zeker ook niet deze kant van t verhaal vergeten!!

En verder: hopelijk kan je het snel voor jezelf afsluiten!!! sterkte

Verstandige beslissing Denk Ik. Zeker Als je daar nog vaak gaat komen.

Ik sluit me wel bij pookie aan. Natuurlijk zijn er in toerisme veel mannen die vreemd gaan en iedere week iemand anders hebben. (ben zelf ook bedrogen)
Maar Heb me vorig jaar ook erg verbaasd. Met het animatie team gaan ze vanuit het hotel wegnemen aantal keer per week naar een disco in het centrum van kusadasi. Meisjes vanaf 13 jaar gaan al mee en dat de ouders de out fits die ze dragen toestaan. Wij zitten in het busje twee meisjes ( 13 en 15) vragen aan mij zijn de turkse mannen erg lastig in de disco jij bent er vorig jaar ook geweest. Ik kon geen antwoord geven omdat Ik er alleen nog maar met mijn ex askim geweest was. Deze meisjes vroegen me mogen we naar Jou toe komen Als we lastig gevallen worden door mannen. Ik zeg Ja dan regel Ik het met het animatie team. Wij zijn nog geen 5 minuten in de disco of Deze dames hebben al met bijna alle mannen in de disco staan schuren.
Ik snap dat hierdoor ook het beeld bij de turkse mannen van westerse meisjes verkeerd word. Ze denken die zijn allemaal wel in voor een avontuurtje.

Natuurlijk keur Ik vreemd gaan niet goed en weet Ik hoeveel pijn het Kan doen.
Maar Ik bedoel dat niet alle mannen het zelfde zijn en dat door sommige europese meiden het beeld wel erg krom gemaakt word.

Heb je hier nog wat mee gedaan bonbonblocje?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het verder is afgelopen…?

Ik ben momenteel met een vriendin in Turkije. We doen een boottrip van een week van Marmaris naat Fethiye en weer terug.
Of we daarna nog naar Gumbet gaan weten we nog niet. We hebben nog ruim twee weken te gaan en er zijn zoveel andere leuke plekken in Turkije.
Maar misschien besluiten we om toch naar gumbet te gaan. …
Ik heb in ieder geval nog niets aan L vertelt. …

Niet aanvallend bedoeld maar wat denk jij dat het je zal opleveren om terug te gaan??? Ik denk dat het alleen maar voor moeilijkheden kan zorgen.