Bloem weer terug in NL

Ok, om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben weer in NL.
Huh?? Ja, huh?? Ik kan het zelf ook nog maar amper geloven en heel mijn hart schreeuwt erom om zo snel mogelijk terug te gaan. Nou ja, wat is er gebeurd?

De korte versie gaat als volgt.
Ik had een Turks vriendje die helemaal stapel dol op mij was, en ik niet meer zo op hem. Ik had het vorige week uitgemaakt en daarna hadden we nog een goed gesprek gehad en alles was in orde. Ik was helemaal gelukkig met mijn leventje in Gumbet. Tot maandagavond, toen hij me ineens bij mijn huis stond op te wachten en me dreigde te vermoorden als ik niet binnen 3 dagen Turkije zou verlaten……
Ach, een dreigement van iemand die liefdesverdriet heeft, kan gebeuren. Nou ja, maar ik ga niet wachten om te zien of het misschien meer was als alleen een dreigement.
Mijn ex-vriendje was nl nogal een foute jongen. Eerst dacht ik dat hij alleen maar af en toe blowde, maar later bleek dat hij niet alleen weed verkocht, maar ook XTC en cocaïne. En wapens en messen en weet ik allemaal nog meer. Dat is wel een goede reden om geen echt werk te hebben in het toerisme. Hij had al eerder vast gezeten voor het neersteken van iemand, en de ontelbare littekens op zijn lichaam verklaarden ook wel het een en ander.
Maar goed, maandagavond was hij duidelijk helemaal van de wereld door welke drug dan ook en ik was echt bang. Eerst dacht ik nog, ja tuurlijk, rot op, get a life, maar langzaamaan kreeg ik wel door dat hij het echt meende. Ook de 5 vrienden die aan de overkant van de straat zaten zagen er nou niet echt zo fris uit.
Uiteindelijk is hij weggegaan, maar zijn vrienden hebben me nog tot 06.00 in de gaten gehouden. Ik stond NL buiten te bellen en toen belde hij me meteen op, met wie ik stond te bellen. Gelukkig zijn ook zijn vrienden weggegaan.
Ik ben toen naar mijn huis gegaan en heb daar al mn spullen bij elkaar gegraaid en in mijn koffer gesmeten. Ik heb wat mensen gebeld, maar ja om 06.00 slaapt iedereen. Gelukkig eentje niet en daar ben ik naartoe gegaan. Ik stond helemaal stijf van de adrenaline en heb geen oog dicht gedaan. Gelukkig was het al snel ochtend en toen ben ik naar mijn bazin gegaan om alles te vertellen. Maar ja, wat daar gebeurde was nog het ergste van het hele verhaal. Ze geloofde me niet!! Ze was woedend dat ik weg wilde en dus niet langer voor haar zou gaan werken! Ze geloofde me niet en zei steeds dat cango zo’n lieve jongen was, en dat als hij echt iets wilde doen dat hij het wel meteen gedaan zou hebben. Dat ik bij hen kon blijven en dat hij me nooit iets kon maken. Tja….Allemaal leuk en aardig, maar wat voor een leven zou ik dan hebben in Gumbet. Altijd bang, nooit ergens alleen naartoe kunnen gaan. Niet te doen. Maar goed, ze wilde me verder dus niet helpen, want voor mij stond het als ene paal boven water vast dat ik echt zsm weg moest uit Turkije.
Heb dus zelf een vlucht geregeld. Helaas ging die pas de volgende dag, dus ik heb nog heel de dag daar rondgelopen. En iedereen uit onze straat was zo aardig en vriendelijk en allemaal boden ze me een slaapplaats aan en ander werk en zo meer. En ik moet zeggen, zo in de zon op klaarlichte dag en met allemaal lieve mensen om je heen, kun je je niet voorstellen dat er iets ergs kan gebeuren.
Een erg moeilijke beslissing dus, die ik echt alleen maar op gevoel genomen heb.
Veel mensen hebben me gevraagd aangifte te doen, maar dat durf ik dus echt niet. Hij weet mijn achternaam en waar ik in NL woon en hij heeft vrienden in NL. Ookal sluiten ze hem op, hij zou me zelfs in NL weten te vinden. En misschien kan hij alles een beetje vergeten over een paar maanden of jaartjes. Als hij door mij opgesloten wordt, dan weet ik dus echt 100% zeker dat hij het me nooit en te nimmer zal vergeven en dan zal dus echt het hoofddoel in zijn leven worden, om me zsm te vermoorden.
Het klinkt allemaal als een groot horror verhaal en ik kan het zelf amper geloven, maar ik weet wel, dat mijn instinct zei om zsm weg te gaan. Misschien was er niks gebeurd als ik gebleven was, maar misschien wel. En dan had ik het mezelf nooit vergeven dat ik niet weggegaan was.

En nu. Nu zit ik dus weer met tranen in mijn ogen in NL. KOUD!!! Bbbrrr. En tja, wat moet ik hier?? Ok het is fijn om mijn was weer te doen en het is heerlijk om mijn ouders te zien en ik kan nu naar de film De DaVince Code en Tristan en Isolde met mn vriendinnetje, maar daar houdt het dan ook echt helemaal mee op. Ik heb geen rooie cent, want het geld verdient in Turkije moest ik gebruiken om weer voor de over-bagage te betalen. En nu?? Ik heb geen flauw idee. Griekenland, Italie?? Nee, heel mijn hart schreeuwt om Turkije. En dan vooral Bodrum. Ben nu al op zo veel plaatsen geweest, maar nergens was het zo thuis komen als in Bodrum. Mijn ouders zeiden tegen me op de luchthaven, welkom thuis. Nou nee….Thuis is ergens anders. Thuis is bij mijn vrienden in Gumbet. Maar thuis is niet veilig.
Mijn hoofd maakt nu overuren met ideeën en plannetjes om toch terug te gaan naar Turkije, maar ik denk dat er geen enkele veilige weg is.
Oh. Ik heb het daar zoooo heerlijk gehad. Niet altijd natuurlijk, maat toen ik het eenmaal had uitgemaakt met die psychopaat voelde ik me zo heerlijk. Vrij. Zoals het zou moeten zijn. Blote voeten, zonnetje, blauwe lucht, blauwe zee, lieve aardige vrolijke mensen om je heen. Heerlijk eten en vooral dat ontzettende, intens heerlijke gevoel van je even helemaal gelukkig te voelen.
Dit is absoluut geen anti-turkije bericht, want ik hou echt van dat land. Ik heb het gewoon echt niet getroffen met dat gekke vriendje van me. Waardoor het helemaal geëscaleerd is. Maar ik wilde gewoon iedereen op de hoogte brengen van wat er gebeurd is, omdat iedereen zo begaan is geweest met me.
En tja, wat nu……geen idee.

O Bloem, wat een verschrikkelijk verhaal, schrok me rot. En ik maar denken dat je lekker aan het genieten was met Cyn en even geen tijd had om je weblog bij te werken. Hoe anders is de werkelijkheid.
Je hebt er goed aan gedaan om geen risico te lopen en terug te gaan naar Nederland. Je weet namelijk nooit hoe ver iemand kan gaan onder invloed van drugs. En al helemaal niet als hij al eerder zoiets heeft gedaan.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat vreselijk vond om terug naar Nederland te moeten gaan, je had het zo naar je zin in Gümbet. Wat alles nog erger maakt is dat je zelfs niet veilig naar Turkije kan op dit moment. Zoals je zelf al zegt…wat nu? Kom even lekker tot rust thuis en laat je lekker verwennen door je familie. Komt tijd…komt raad. Heel veel sterkte meissie en mocht je ons nodig hebben…WIJ ZIJN ER VOOR JE!!!

Dikke knuffel

jeetje meid…wat een erg verhaal!!
vind het echt rot voor je…!! denk je dat je lekker naar turkije kunt, krijg je zo iets. die ex vriend van je is echt niet goed bij zijn hoofd. wat verschrikkelijk wat ie je gezegd heeft, en dan ook nog zn vrienden aan de overkant van de straat laten staan!! kan me voorstellen dat je naar huis bent gekomen, ik zou precies het zelfde hebben gedaan.
ik hoop dat je snel weer iets anders vind om te kunnen gaan doen. wees voorzichtig meid…en zo als mar al zegt: WE ZIJN ER VOOR JE

dikke kus

filiz

Hey Bloem,
Ik heb net je verhaal gelezen en moet er even van bijkomen hoor…jeetje meid! En dan te bedenken dat ik die man de hand heb geschud, brrrrrrr, wordt er echt eng van…wie had dat nou kunnen denken???
Maar je hebt de juiste beslissing genomen om nu terug te komen naar Nederland. Niet de leukste beslissing natuurlijk,maar absoluut de beste. Kom nou eerst maar eens een beetje bij van alles, laat je lekker verwennen door je ouders en vriendinnen en zo. Je hebt dat echt wel ff verdiend dacht ik zo!
En je hebt de afgelopen maanden bewezen dat je een flinke doorzetter bent, dan komt dit ook uiteindelijk weer goed hoor…maar nogmaals, kom nou eerst maar eens een beetje bij van alles en probeer te verwerken wat er allemaal gebeurd is het afgelopen jaar. Meid, daar kan je een tv serie van maken, verkoop het script en je bent binnen! Is natuurlijk een beetje gekheid van mij, maar lieverd, ik wens je alle sterkte toe en wij zijn er hier voor je hoor, dat weet je wel…

doei, gr. Marjan

Hey Bloem !

Juist je verhaal gelezen en ik ben er helemaal stil van ! Natuurlijk heb je de juiste beslissing genomen om terug te komen ! Je mag het lot niet uitdagen weet je, en als je even alles op een rijtje hier hebt gezet, kan je altijd terug! Wie weet wat er je allemaal kon overkomen mocht je daar gebleven zijn?! Na dit hele verhaal ben ik héél blij te horen dat je veilig en wel in Nederland bent aangekomen. Ik hoop echt dat dat ex-vriendje van jou eens aardig tegen de lamp loopt ooit. Nou, Bloem, in jou plaats had ik precies hetzelfde gedaan !

Groetjes

Sev

X

@ bloem:

Ook ik heb met verbazing en ongeloof je verhaal net zitten lezen. Poeh zeg, wel heftig hoor! Ook ik was er even… stil van!

Ik denk net als de anderen bloem, dat je er heel verstandig aan hebt gedaan, om in ieder geval voor voorlopig maar even weer hier te komen en te verblijven.

Ik wens je alle sterkte en hoop dat je gauw weer wat naar je zin zult vinden. Waar dan ook! Kom eerst maar even bij, van dit gruwelijke avontuur.

**Kop op meid! **

**Groetjes van Roanna:wink: **

Bloem,na de verplaatsing en reacties even een woord van mij.

Heb het vaker hier mee gemaakt en dat roepen om te doden moet je met korrel zout nemen.

Je bent een buitenlandse;dus als die je wat zou aandoen staat het in alle nederlandse en turkse kranten,hij kijkt wel uit,weet dat ook.
Haal het voorbeeld aan van die vrouwen in Alanya toendertijd.

Wat ik je adviseer;gewoon even wegblijven daar;je mobiel en internet-adres wijzigen.

Dat klinkt makkelijk maar is het niet,je betaald een prijs en dat moet je ondergaan.

Je hebt weer een stuk levenservaring opgedaan die je verder kan helpen in de toekomst.

En mocht je weer teruggaan schroom niet om eerst bij de gendarme langs te gaan en je verhaal te vertellen zodat ze hem in de gaten houden.
Hun zijn speciaal voor problemen tussen toeristen en plaatselijke bevolking.

Laat het allemaal even bezinken en mocht je nog raad willen van een"oude"kerel als ik,mijn persoonlijke mailbox staat altijd voor je open,ok?

Groetjes,

Hans.

*Hoi Bloem, *
Jeetje wat een story, zeg, wat vreselijk voor je.
Ik denk ook dat je voor het moment de juiste beslissing hebt genomen om veilig naar Nederland te komen, en zoals Hans al zegt, laat het eerst maar een tijdje bezinken. Wie had kunnen denken van je TD?
Maar over een tijdje kan je vast wel weer naar Turkije toe, dat geloof ik zeker, het land is zo groot!
*Geniet maar even van Paps en Mams, en van het inmiddels toch wel mooie weer hier, en zoals al velen voor mij gezegd hebben, *
WIJ ZIJN ER OOK VOOR JE!
Veel sterkte, XXXxxxx Marja

Jeetje Bloem, wat een verhaal!!!
En wat een schrik! Je hebt er zeker goed aan gedaan om daar weg te gaan. Zekere voor het onzekere nemen. Ik zou ook mn intuitie volgen! en anders loop je er ook ontzettend angstig rond de hele tijd, dat is ook niet goed.
En net als de iedereen al zegt: laat et even tot je bezinken en tot hem bezinken en blokkeer al het mogelijke contact.
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen en we zijn hier voor je! Je kan me ook bereiken via mn mail of pm :slight_smile:

ONTZETTENDE DIKKE KNUFFEL Rieneke

Jeetje Bloem, wat een verhaal!!!
En wat een schrik! Je hebt er zeker goed aan gedaan om daar weg te gaan. Zekere voor het onzekere nemen. Ik zou ook mn intuitie volgen! en anders loop je er ook ontzettend angstig rond de hele tijd, dat is ook niet goed.
En net als de iedereen al zegt: laat et even tot je bezinken en tot hem bezinken en blokkeer al het mogelijke contact.
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen en we zijn hier voor je! Je kan me ook bereiken via mn mail of pm :slight_smile:

ONTZETTENDE DIKKE KNUFFEL Rieneke

Heeey,

Wat een eng verhaal! Ik vind het echt heel dapper van je dat je dat allemaal hebt doorstaan! Ik hoop dat tijd de wonden zal helen en dat je in de toekomst zonder angst naar Turkije (Gumbet) terug zal kunnen gaan.

Groetjes en sterkte ermee!

Kristina

Bloemmie, ik ook nog ff voor ik ga verkennen voor je(moet er toch iets van maken nu jij er niet bent!!)

Sterkte meis, en ik hoop dat als ik terug ben jij je een heeeeel stuk beter voelt!!! En als je me nodig hebt, ik kom zo je kant op geen punt!!!
Laf joe
Beppietje

@Bloem
Meissie, hoe is het vandaag met je?

slapen, slapen en nog eens slapen…mijn hartje doet zo’n zeer ook…oh!!
vanochtend belde mn bazin me wakker, hoe het met me ging, blablabla en als ik ooit weer terug kwam, was ik altijd welkom en kon ik zelfs voor vakantie bij haar blijven, ya right, ze heeft gewoon 50 YTL ingehouden van mn salaris voor de airporttransfer…
anyway, weet mn god niet wat ik met mezelf aan moet. deel wil zo snel mogelijk weer weg uit NL, verstand zegt: geld, geld, geld. Ik heb helemaal niks. ik heb alles verkocht en nog dikke schuld ivm het huis en geleend geld aan de ex (die nog in de gevangenis in noorwegen zit) en mn verdiende geld van turkije was al op, eerst maar in NL werken?? maar ja, dan is de hele zomer verknalt, heb nu alle tijd van de wereld, maar geen geld…oh wat een nachtmerrie is dit zeg!!

Meissie wat een toestanden allemaal. Kan me voorstellen dat je het even niet meer weet.
Wou dat ik je kon helpen maar weet ook niet hoe :confused: . Denk aan je en als er iets is…we zijn er voor je!!!

PS:
Vreemd trouwens dat je nu een telefoontje kreeg van de bazin, waar was ze toen je haar steun nodig had?

Lieve Bloem,
Door omstandigheden heb ik nu pas je verhaal gelezen en wel met verbijstering.
Wat een verhaal zeg.

Je ging er helemaal voor en toen ineens bleek de werkelijkheid heel anders te zijn.
Wat moet je bang geweest zijn.

Ik ben blij dat je hier de veiligheid en de liefde krijgt die je nu extra hard nodig hebt.

Je kunt je nu in alle rust bezinnen op de komende tijd.

Heel veel liefs en sterkte, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Hee bloem,

wat een verhaal zeg. na al deze vervelende gebeurtenissen zal toch echt een keer de zon voor je moeten gaan schijnen. Je hebt in ieder geval aan iedereen laten zien, en vooral aan jezelf!!! dat je een ontzettende doorzetter bent, jij durfde tenminste je hart achterna te gaan. Dit kunnen niet veel mensen zeggen. Sterkte in de komende tijd en we proberen je overal waar we kunnen je te steunen.
meid je bent een toppertje

Linda

Bloem,
Net je verhaal gelezen,jeetje zeg je hebt heel wat meegemaakt,hoop dat je hier een beetje bij kan komen en dat je snel je leventje weer op kan pakken waardat ook mag zijn hier of in Turkije.Maar wil je perse terug naar Bodrum/Gumbet?Ik hoop echt dat alles goed komt

groetjes

oh hoe moeilijk is dit?? ik word aan alle kanten belaagd door turkse sms-en wanneer ik terug kom, of alles ok is en hoe ik me voel en dat ze me zooooo missen en dat alles ECHT helemaal ok is en ik gerust terug kan komen, want ze zullen me allemaal helpen (oh wat hou ik van turkije en haar inwoners!!-ook wel van jullie hoor!!)

meisje meisje sorry ik lees ook net pas je verhaal. ongelofelijk, wat heb jij allemaal meegemaakt.
En nog…
Hoopte zo dat het weer goed ging komen !!
Inderdaad je bent een topper dat je je hart achterna gegaan bent .
Zou je graag willen helpen maar hoe?
Blijf hier langskomen hoor , je moet je verhaal kwijt.
Heel , heel veel sterkte met je gevoel, herinneringen, vragen…
Een dikke kus & knuffel XXXXX