Vriend in Turkije oprecht of niet?

Hey hallo,

Ik ben nu al drie keer in 1 jaar tijd naar Marmaris op vakantie geweest, en heb veeel nieuwe mensen leren kennen daar. Super tof! second home!
Maar de laatste vakantie was er liefde op het eerste gezicht… nog nooit gehad, en zat ook nog in een relatie… Die relatie is inmiddels verbroken (niet door mij effe tussendoor) en heb elke dag contact met “mn Turk” (F***) :wub: .

Daarover heb ik 10.000 vragen omdat mijn omgeving barst van de vooroordelen (maar heb al gelezen dat iedereen zn omgeving dat heeft).
Maar wat me het meest dwars zit:
Het is een barman in de barstreet, ik vind hem kei knap, hij wilde na 2 weken al met me trouwen, enz… Hoe weet je dat het echt is?
Heb al navraag gedaan bij een wederzijdse vriend hier in Nederland, die zegt dattie oprecht is. F. wordt boos als ik met “slechte ervaringen” aankom en zegt dattie niet voor niks geld uitgeeft om mij elke dag te spreken. Hij heeft zelfs zijn vader al ingelicht… :paranoid:
Ik ga in Mei weer naar em toe (als het meezit in Februari al :unibrow: ) en dan wil ie al vanalles regelen…
Ik ben keeiii in love, maar je weet dus nooit zeker waar je aan toe bent.

Help!! Ik wil graag reactie van ervaren Turkije-gangers met lover daar!

Iemand trouwens ooit in Greenhouse geweest in Marmaris? Daar werktie :teeth:

Ben wel super blij dattik hier mn verhaal kan doen, eindelijk mensen die me begrijpen!!

Groetjes Katrien

Hey Katrien26 !

Welkom op het forum en proficiat met je Turkse vriend !

En sjah, wie is goed en wie is slecht ? Persoonlijk vind ik het nogal snel als hij na 2 weken al met je wil trouwen. Bij mij zou het afstotend werken want dan denk ik mss dat hij me wil voor een visum of zo … Zelf heeft mn vriend me nog nooit ten huwelijk gevraagd en vind ik eigenlijk wel beter zo !
Verder moet je gewoon zelf je oren en ogen goed openhouden en letten op de mss wat kleinere dingen waarin hij eventueel kan fout gaan…

De tijd zal het zeggen !

Succes !

hey Katrien!
super leuk voor je dat je zo in love bent! ben al tien keer in marmaris geweest, en mijn vriend werkt daar ook, die zie ik over 20 dagen weer :smiley:
maar dan in Izmir.

Ik ben weleens in de Greenhouse geweest maar ken het personeel niet goed daar, jammer misschien had ik anders geweten wie het was.

Ook mijn vriend heeft me niet ten huwelijk gevraagd, het is ook wel erg snel na twee weken, maar misschien is die gewoon wel echt helemaal gek van je en wilde die het zo laten merken.
Mijn vriend en ik hebben wel samen een ring gekocht om te laten zien dat we bij elkaar horen, maar das wat anders!

De tijd zal het inderdaad zeggen, maar als die zo als je zegt iedere dag je belt of smst, dan zit het wel goed.! en als die zijn vader heeft ingelicht al helemaal.

In ieder geval: welkom op dit forum, altijd gezellig hier en iedereen begrijpt je. En wat betreft de vooroordelen van je omgeving, dat is inderdaad overal zo. Bij mij ook. Iedereen heeft je toekomst al voor je uitgestippeld, het eindigt toch zeggen ze. Maar het is jouw leven en jouw toekomst, en als je echt verliefd op hem bent dan is het goed.

Succes ermee, en als je wat wilt vragen wat betreft marmaris of wat dan ook dan mag je me altijd mailen, dan geef ik je me msn adres.

Groetjes Bregje

Hee Katrien,
Super leuk voor je dat je helemaal in love bent.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook wat snel vind om na 2 weken al over trouwen te beginnen vind ik wat snel, roept bij mij ook wat vraagtekens op, maar zoals Bregje al zei, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hij helemaal hotel de botel van je is en je zo wil laten merken dat het menens is.
Mijn vriend heeft het met mij ook nog niet over trouwen.
Ik ben zelf ook 3 x in Marmaris geweest en ook weleens in de Greenhouse, het personeel ken ik voorderest ook niet, dus dat is jammer.
De vooroordelen zal iedereen hier wel kennen, wie heeft ze niet???
Zeker bij barmannen uit de barstreet’s vliegen de vooroordelen je om de oren…heb ze zelf ook allemaal gehad.
Het gaat er natuurlijk om waar jij gelukkig van wordt, dus ik zou zeggen volg je gevoel!!!

Liefs Dece

oh, mensen
kei bedankt voor jullie reacties, ben er echt blij mee…
Ik zit er zo vol van, dat het fijn is om reacties te krijgen van mensen die weten hoe het in elkaar steekt in Turkije.
Over dat trouwen: hij zei dattie dat wilde, en ik heb gezegd dat ik dat niet wilde. We hebben er een hele discussie over gehad… maar uiteindelijk hebben we het er gewoon helemaal niet meer over. Maar ik weet wel dattie binnen een bepaalde tijd wil trouwen, en dattie dat wil omdat we dan bij elkaar kunnen zijn. Want dat gaat anders niet. We hebben geen geld om veel op en neer te vliegen namelijk. Hij (en ik ook) wil eerst samenwonen, maar ik weet niet of dat dan gaat? Omdattie dan geen visum kan krijgen ofzo? Ik heb me daar nog helemaal niet in verdiept. Is misschien ook wel beter, eerst maar es in love zijn! Maar heeft iemand hier nog n reactie op? Plies? Thanx,

xx Katrien

hey Katrien!
kei graag gedaan haha brabander? :D:D

Er staat op deze site erg veel informatie wat betreft visa en andere regelgevingen die je moet weten voordat je gaat samenwonen of in ieder geval denkt aan samenwonen.

Maar als ik het goed begrijp wil je vriend dus deze kant op komen? Dat is inderdaad erg veel geregel, maar waar een wil is, is een weg! denk je wel aan je inkomen…verzekeringen voor hem noem maar op het is zo gek nog niet of het wordt van je gevraagd!

Ik weet niet hoe oud je bent, en weet niet precies hoe lang jullie al bij elkaar zijn nu, maar zou er goed over nadenken! ik vertrek ook richting turkije hoor, zodra het allemaal kan, maar het is een grote gok en je moet erg veel vertrouwen hebben in elkaar dat het allemaal gaat werken! maar als ik jou hoor praten over je askim dan zit het wel goed:D

Xje

Hallo Katrien…
Ik ben nu al 4.5 jaar samen met mijn Turkse vriend uit Marmaris en woon nu al 1.5 jaar in Marmaris/İçmeler.
Vaak zijn we o.a. in de Greenhouse te vinden maar het personeel ken ik persoonlijk niet echt goed.
Ik zal eens goed uitkijken naar ‘Fatih’ :slight_smile:
Hoop dat ie de ware is en dat jullie samen gelukkig worden, misschien ook wel hier in Marmaris.

-xxx- Türkiye’den Selamlar

heeeeeeeeeeeee cicek
welkom terug, offe nou ja, heb je gemist
vertel vertel, hoe is het allemaal enzo,
hoe was NL? nu turkije? hoe was afgelopen jaar enz enz enz??

Hallo…
Ik heb het hier ook gemist maar een druk jaar gehad.
We hadden weer een leuke tijd in Nederland gehad en over 1.5 week dan gaan we alweer voor 3 weekjes, ja ja we hebben alweer voor de derde keer een visum, het gaat nu gewoon bijna vanzelf het aanvragen :slight_smile:
Een druk seizoen achter de rug en eindelijk wat tijd om wat te doen voordat het nieuwe seizoen weer begint.
Het is echt seizoen van 1 April tot en met 1 November (7 maanden), na het siezoen maak je alles af van het seizoen en daarna begin je weer met de voorbereidingen voor het volgende seizoen, werk houd hier nooit op.
Ik heb nog een hoop bij te lezen.
Hoe gaat ie met jou Bloem29?
Tot gauw weer!
-xxx- Türkiye’den Selamlar

Hey Cicek, daar ben je weer eens! Ik vond het erg leuk je in het echt aan het werk te hebben gezien, al waren de omstandigheden niet zo leuk natuurlijk! En wat ben ik jaloers op jou hoe goed je turks praat. Echt geweldig gewoon. Wie weet zien we elkaar weer eens in Marmaris, maar dan liever niet in het ziekenhuis waar jij werkt hoor!
Katrien, ik kom erg vaak in Marmaris en ook ben ik regelmatig in Greenhouse geweest. Jou vriend ken ik niet. Tsa tis natuurlijk lastig om te bepalen of hij het allemaal echt goed meent met je. Jullie zijn jong en verliefd en liefde maakt nou eenmaal blind. Het enige wat ik je zou kunnen adviseren is om het gewoon maar eens rustig aan te kijken te komende tijd. Ga erheen als je de kans hebt, geniet van je tijd samen daar en als je zelf het idee hebt dat het echt serieus is tussen jullie, kun je altijd nog een visum aanvraag gaan doen om hem naar Nederland te krijgen. Succes ermee en als je eens wilt praten stuur me dan maar een p.m.

cicek??
werkte jij dit jaar in het ziekenhuis?? misschien heb ik je dan wel gezien, want ik heb idd ook in een ziekenhuis gesolliciteerd…
klopt dit??

met mij is nu alles ok, druk bezig met nieuwe dingen maar nog geen details. turkije staat op een laag pitje qua planning, maar in mn hart…:wub:

Hallow Marjan…
Ben inderdaad een tijdje weg geweest maar het was zooo druk dit seizoen, en na het seizoen en nu weer voor het volgende seizoen, ik heb nu even een rustpauze, kerstmaandag en dinsdag vrij, daarna weer werken en dan voor 3 weekjes met mijn Turkse vriend weer op familie en vriendenbezoek in Nederland.
Ik vond het ook echt leuk om je eens in het echt te zien :slight_smile:
Maar de volgende keer liever niet meer bij mij in het ziekenhuis nee…
Hoestie trouwens nou met Jolanda’s shouder?
Mijn Turks gaat nu nog beter dan in de zomer en dat maar in dat 1.5 jaar dat ik hier ben, ik ben er zelf ook best wel trots op :smiley:
Tot gauw weer in Marmaris!
Bloem29, kan best dat we elkaar dan gezien hebben maar ik kan met het eerlijk gezegd niet meer herinneren!
Heb je deze zomer wel in Marmaris gewerkt dan?
-xxx- Türkiye’den Selamlar.

nee
ik was op zoek naar werk toen ik in marmaris was, omdat ik nix geschikt kon vinden ben ik naar bodrum/ gumbet gegaan
ik heb toen in marmaris overal ‘gesolliciteerd’ ook in een ziekenhuis
ze zochten toen meer mensen om mensen te helpen met invullen van formulieren, en bij de receptie, als ontvangst van gasten. dat was zo eind april ongeveer, weet alleen niet hoe dat ziekenhuis heet…nou ja
wat voor werk doe je nu, want vorig jaar werkte je als kids animator, toch?? in icmeler??

@katrien: je kunt ook op de site van het ind kijken…daar staat ook alles op wat je moet doen om hem uiteindelijk hier te laten komen. En als je twijfelt dat hij het al zo snel heeft gevraagd kun je natuurlijk nog aan hem vragen waar hij wil wonen…daaruit kun je dan misschien opmaken of hij het voor de verblijfsvergunning doet…

Cicek, Crazymar en Brenda,

Bedankt voor jullie berichtjes en interesse!
Ik hoop dat Cicek en Crazymar es gaan kijken in Greenhouse :dope:
Cicek, vind het knap dat je in Marmaris woont, t gaat volgens mij ook allemaal goed zo te lezen!! Ik heb het idee dat je echt achtergesteld wordt als vrouw daar… en dat je stevig in je schoenen moet staan. En ik ben niet zo’n waaghals.

Brenda, bedankt voor die info, al is mn hoop een beetje weggevaagd…
WAT een moeilijk gedoe. Heb laatst ook een uitzending van Radar gezien over een geliefde in het buitenland… om te janken!! Waarom is het alleen in Nederland zo moeilijk om em hier te krijgen?? Heb de neiging om in Belgie te gaan wonen man! Daar is er niet zoveel gedoe voor nodig.

Heb het er nog met Fatih over gehad, hem maakt het niet uit waar hij woont. Hij heeft ook gevraagd of ik naar Marmaris kom. Maar zoals ik al zei ben ik niet zo’n waaghals, en hou van mn dorpje… Ik weet echt niet meer of het allemaal gaat lukken… eerst maar es Mei afwachten, dan zie ik em weer!! Alleen is mn hotel nog steeds niet te boeken :angry:

Cicek, ik hoop dat je wat van je ervaringen wilt vertellen, erg interessant!!

Thanx, Katrien

hey

ja het wordt steeds moeilijker hier…is verdonk eindelijk weg gaat het ind het inkomen nog verhogen…vanaf januari moet je 1484 netto verdienen…echt niet normaal gewoon. Idd de belgië route is dan de enige oplossing…doen ook heel veel mensen…en je kunt ook kijken op : www.buitenlandsepartner.nl hier is veel informatie te vinden over van alles en het zijn allemaal lotgenoten

groetjes

Hallo allemaal,
Cicek: met Jolanda d’r schouder gaat t gelukkig weer goed. Het heeft wel een paar maanden geduurd (echt waar!) met therapie en zo, maar nu is ze sinds een week of 5-6 weer aan t werk en het gaat dus prima. Wat een val van de bananenboot al niet teweeg kan brengen!!!
Katrien: doe t een beetje rustig aan meid. Ik snap best dat je heel graag bij Fatih wilt zijn en hij bij jou, maar loop nou niet te hard van stapel. Ik begrijp dat je er in de meivakantie heengaat? Welk hotel wil je dan graag of maakt dat niks uit? Ik ben er ook in die periode, dus als je ergens hulp of zo bij nodig hebt dan geef je maar een gil haha.

Verder wens ik iedereen een mooi en liefdevol 2007 toe…en dat we maar weer vaak in ons favoriete vakantieland kunnen zijn!!

hallo!

Na elf keer marmaris moet ik me eigenlijk schamen voor deze vraag, maar kent iemand appartement blue sky ook wel blue bay genoemd??
Ik ben van plan dit te boeken maar de beoordelingen hiervoor zijn of heel slecht of heel goed, dus kan er eigenlijk geen pijl op trekken…

thanks

@ crazymar:
Ja, je hebt gelijk dat ik een beetje hard van stapel loop, maar wil altijd zeker van mn zaak zijn en denk altijd vooruit… En ben niet gewend een vriend ver weg te hebben, dus wordt het verlangen alleen maar erger. :wacko:
Heb ook tegen mezelf gezegd dat ik Mei moet afwachten, kijken hoe het dan is. Ik wilde naar hotel Atlas, een klein hotelletje met weinig toeters en bellen. Lekker goedkoop en qua ligging vrij centraal (15 a 20 minuten van Barstreet af, en ook zo’n 15 a 20 minuten van Infinitybar bij Karacan Beach Hotel vandaan. Daar zitten vrienden en bekenden)

Zo kom ik op Blue Bays, Bregje.
Mijn idee van dat complex is toch best goed. Ben er nog nooit geweest, maar weet het te liggen en ben er vaak langs gekomen. Buitenkant ziet er goed uit :smile:
Maar ook al ben je dr 11 keer geweest, wil niet zeggen dat je alles in heel Marmaris kent!! hihi

xx Katrien

Hotel Atlas heb ik ook een x gezeten, het is niet veel bijzonders, maar er werd elke dag schoongemaakt en dat vond ik belangrijk, het personeel daar op tegen erg onbeleefd. Maja wat ben je nou in je hotel zeg ik zelf, voor de prijs een goed hotel. Veel plz alvast en hoop dat de tijd snel voor je zal gaan!

X