Ik heb sinds een paar jaar een huis in Fethiye waar wij steeds meer tijd doorbrengen. Ik heb een canaldigitaal abonnement in Nederland en heb vanmorgen met Canaldigitaal gebeld om het te annuleren ivm vertrek naar Turkije.
Er werd mij verteld dat ik gewoon canal digitaal kan blijven kijken met een 64cm schotel in Turkije en dat het enige waar ik op letten moest, was de elevatiehoek van de schotel. Ik heb ook een Nederlands factuuradres nodig maar dat is geen probleem.
Zijn er meerderen die dit kunnen bevestigen? Ik ben totaal a-technisch en was in de veronderstelling dat ik een enorme schotel moest hebben. Als het kan, zijn er lokale Turken, volgens jullie, die dat kunnen installeren.
bij voorbaat dank
Santi
Volgens de footprint an astra 19,2 (SD kanalen) gaat het met een 60cm niet lukken maar met een 120 cm probleemloos.
De Astra 23,5 is altijd iets gunstiger in Turkije en met een 90 cm zou je altijd ontvangst in Fethiye moeten hebben. Als je eventueel dual LNB meeneemt uit Nederland om bijde te ontvangen gaat het problemen geven omdat je met een grotere schotel werkt en de schotelhoek vlakker is. Maar 2 lossen LNB werkt perfect gisteren nog een nieuwe gekocht voor 13 TL
Wij zitten een stuk ongunstiger maar met onze 150 cm schotel bijna altijd ontvangst alleen de 19,2 zijn we bij zware regen kwijt de 23,5 blijft werken, maar van die uitval zal je in Fethiye geen last hebben.
Hartelijk dank voor de reactie.
Denkt u dat er een lokale satellietbedrijf in Fethiye dit voor mij kan doen. Het zegt mij niet zo veel allemaal. Of er een schotel van 64 of 90 op het dak moet, is ook geen punt, als het maar werkt
Ik heb sinds vandaag een schotel van 120cm op mijn dak en alles werkt probleemloos. Volgens Canaldigitaal kon het met 90cm ook wel maar de satellietman in Fethiye vertelde dat 120cm beter zou zijn. Ik heb twee losse LNB’s en ik heb prima beeld.
Bedankt voor alle input.
:wub:Mag ik vragen door wie je het hebt laten doen??? ik woon zelf nu 3 weken in Fethiye, en niemand heeft hier echt verstand van sateliet ontvangers, dreambox 800hd of hoe ik de nederlandse kanalen kan ontvangen…wordt er gek van :wub:
Ik weet de naam niet meer, dat heeft een turkse vriend voor mij geregeld. Het is een satelliet winkel die aan de grote weg ligt waar de Kipa ook aan ligt. Als je dan richting het centrum/otogar gaat dan kom je bij de stoplichten aan de grote weg waar al die meublewinkels aan liggen, hij zit daar 100 meter voor het stoplicht aan de rechterkant. Ik heb al een email gestuurd aan mijn kennis met het verzoek de naam even door te mailen, dat geef ik je door zodra ik het heb. Of ze van een dreambox verstand hebben weet ik niet, ik heb mijn Philips HD ontvanger uit NL meegenomen. Ik zit helaas nu even in Nederland anders had ik je meteen kunnen helpen.
geweldig dat je zo snel reageerd, ong 100 meter VOOR de stoplichten bij de otogar? dan moet ik het vinden…zo niet dan hoop ik dat je kennis dat adres kan mailen? waar woon je in fethiye? en ben je hier ook permanent?
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat je bijvoorbeeld RTL4 en 5 ook probleemloos ontvangt in Fethiye. De ‘normale’ Nederlandse zenders zenden uit via Astra 1M wide beam en kunnen met een 90 cm schotel probleemloos in Turkije worden ontvangen als je een CanalDigitaal kaartje hebt (signaalsterkte 100%). Er zijn echter ook Nederlandstalige zenders zoals de RTL’s en Veronica die helaas niet via de Astra 1M satelliet uitzenden. Deze konden wij tot voor kort in Kalkan ontvangen met een 150 cm schotel maar met een beetje slecht weer hadden wij teveel storing en na een stormpje moest de schotel weer opnieuw gericht worden om redelijke ontvangst te krijgen (signaalsterkte ca. 55%). Na de storm van vorige week zijn er twee man drie uur bezig geweest om de schotel opnieuw te richten maar met weinig succes. Uiteindelijk is er een 170 cm schotel geïnstalleerd en dat werkt nu aardig (signaalsterkte op de RTL’s en Veronica is nu bij goed weer ca. 66%). Hemelsbreed zitten wij maar ca. 40 tot 50 km verder dan Fethiye, vandaar dat ik wat twijfels heb. Kun je aangeven of je de RTL’s daar probleemloos ontvangt?
Toen het geinstalleerd was deden alle kanalen het prima (ook RTL want ik moest van mijn vrouw tegen mijn zin in naar ik hou van Holland kijken en dat was goed te zien!!), ook de HD kwaliteit was prima. Ik kreeg van Canaldigitaal van te voren te horen dat ik gewoon Nederlandse tv kon blijven kijken, ik heb het eerst getest en alles werkte. Ik heb alleen op advies van de monteur een schotel van 120cm genomen ipv de door CD aanbevolen 90cm. Ik ben nu een paar weken in Nederland dus heb geen idee of het werkt als ik terug kom. De monteur had die schotel in 10 minuten afgesteld.
Ik vermoed dat het signaal van de RTL’s en Veronica recent wat zwakker is geworden want tot voor kort was het opnieuw richten vrij snel gebeurd. Ik ben benieuwd of je alles nog zo goed kunt ontvangen als je weer terug bent in Fethiye.
Ik ga morgen even naar die schotelman…ik ben er gister langs gereden en geloof dat ik hem heb gevonden, ik ben heel benieuwd…ik heb geen canaaldigitaalkaart maar een dreambox…mocht het niet lukken dan schaf ik denk ik toch maar een canaal digitaalkaart aan via de kinderen in ned.
Hallo, misschien een domme vraag, maar kan dat card sharing werkt dat ook vanuit nederland? ik heb een abonnement toen nog in nederland afgesloten…kan hij dat dan hier ook uitlezen?
Hier nog even een vraagje, die dreamboxen zijn vrij aan de prijs. Nu bied CanalDigitaal abonnementen aan incl. satelliet en ontvanger in bruikleen. Nu is de montage niet verplicht, en wat als ik nu gewoon de satelliet bij mijn ouders laat en de ontvanger +smartcard meeneem naar Turkije en een satelliet daar koop, zal dit dan werken? Of moet ik perse een Turkse ontvanger aanschaffen?
Met satelliet bedoel je waarschijnlijk satellietschotel (de satelliet zelf staat ergens hoog aan de hemel).
Je hoeft geen Turkse ontvanger aan te schaffen. Ik heb in Nederland een Denson ontvanger gekocht (bij een CanalDigitaal dealer) en dat werkt uitstekend. Wel heb ik mijn schotel van 1,50 m doorsnede een paar maanden geleden laten vervangen door eentje van 1,80 m. Dat scheelt in de ontvangstkwaliteit bij slecht weer. Als jij daar alleen in de zomer bent dan is de kans op slecht weer minimaal en zou je misschien met een kleinere schotel toe kunnen. Dit is ook afhankelijk van de plek waar je zit, hoe meer naar het Oosten hoe groter de schotel moet zijn. Het beste kun je daar een lokale firma over benaderen.
Ik ben sinds afgelopen dinsdag weer in Fethiye. Alle kanalen van Canaldigitaal werken prima zowel HD als de normale kanalen. Ik heb van enige zwakte niets kunnen bespeuren tot nu toe