Vraag over satellietontvangst in Turkije

Wij wonen in Ortaca, dichtbij vliegveld Dalaman… We hebben een grote STRA schotel, een NEXT HD receiver beneden, een gewone receiver boven, een gewoon Canal Digitaal abonnement, 19,2 graden, dubbele LNB: 1 voor boven tv kijken, 1 voor beneden tv kijken. Nu ineens valt het signaal steeds weg. hoogst irritant. We zijn dan ook razend nieuwsgierig hoe het bij U is ge-installeerd en hebt u misschien een QUAD lnb? we zijn a-techisch… maar misschien kunt u het telefoonnummer van Uw installateur doorgeven? dan kan de onze eventueel met die van U contact opnemen… bedankt alvast voor uw reactie

Ik kijk niet zo heel veel tv op het moment maar volgens mijn vrouw werkt het gewoon normaal hier. Ik heb een dubbele lnb maar die is voor astra 19.2 en de 23.5. Soms is het signaal weg maar dan hoor ik van mijn zwager in NL dat hij dat dan ook heeft dus dan ligt het niet aan het in Turkije zijn.
Het tel nummer heb ik niet bij de hand maar de firma heet SERYIL, als u het niet kan vinden, laat het dan weten dan rijd ik er wel even langs. Volgens mij is het aan de Adnan Menderes Bulvari

succes

1 like

Bedankt, ik heb gekeken op internet onder die naam, helaas kan ik het niet vinden… zou u zo vriendelijk willen zijn om ons hun telefoonnummer door te geven? … we willen morgen naar onze installateur. bedankt alvast ; en mogen we dan Uw naam, zodat men weet over wie het gaat… onze namen zijn Gerrit en Alie

IK wil er aan toevoegen dat HD receiver welke ondersteund worden door canaldigitaal ELKE maand AUTOMATISCHE je update doen,dan hoef je dat zelf niet meer te doen.

Ik ben in Nederland geweest,en heb ook ernstige last van kanaal uitval van verschillende keren,zeker filmnet ((
Ligt niet aan de ontvanger.

Maar let wel een grote schotel is Turkije is zeker aan te raden !! zou idd 180 nemen of 120 cm

philips receivers en homecast zijn prima voor een leuke prijs kan ze al krijgen voro 169 euries.
kaart kost 1malig 70 euro.

groet frank

Help!

Ik dacht nu alles te hebben…en 90 cm Astra 23 schotel met LNB en een ontvanger en canal digitaal kaart uit Nederland meegenomen en nu doet hij het niet :frowning: Wanneer ik de ontvanger aan zet krijg ik een menu waar normaal een optie om zenders te zoeken in moet staan maar die staat er niet bij mij…er staat dat er vinden nodig is met Astra 1?

Wie o wie heeft een idee wat ik moet veranderen om het te laten werken?

okee!!

resumée:

Je hebt een 90 cm schotel ?

je hebt een tuner van canal digitaal ? WELK merk)

Je hebt een LNB ? (dubbel of enkel)?

1- je gaat de schotel eerst richten op de astra 19,2 graden en kijk of je BVN ontvangt !!

2- heb je een dubbele LNB en je staat VOOR de lnb,dan moet de houder van de lnb om de rechter lnb (dus niet de linker)

3 je moet wel eerst de tuner( receiver) updaten via de schotel.

4- heb je nog geen beeld na dit te hebben gedaan,dan hoor ik je terug.

geef antwoorden met een ?

groet

frank

Ik heb een Philips DSR 7141…Een enkele LNB en inderdaad een 90 cm schotel.

Nu heb ik ook canal digitaal al gebeld en zij hebben gemeld dat ik een dubbele LNB (DUO) nodig heb aangezien de kanalen en zenders op Astra 1 en HD tv op Astra 3 zit…voor tv moet ik met beide signaal hebben en dus een enkele LNB gaat m niet worden!

We zijn nu aan het vragen of dat hier uberhaupt te krijgen is…kunnen twee enkele ook? Of moet ik dan een tweede schotel aanschaffen?

Hoihoi,je tuner is goed een Hd receiver in ieder geval.
Ja wat ik je aanbeveel is een twin LNB met twin uitgang kost iets meer is 45 euro,maar dan heb je de goede.
Ik kan hem opsturen naar je,als je dat wilt.(aangetekend)
De post komt toch aan normaal in Turkiye?

2 schotels neerzetten zou ik niet doen !!
draaibare schotel werkt ook niet want de receiver kan die niet aansturen.

hoot het wel.

groetjes

frank

@kielehuisman normaal breek ik niet in, in een discussie die loopt. Maar dit gaat niet helemaal goed.
Allereerst elke tuner / decoder van Canal Digital kan alleen op Astra 19.2 werken. Je moet het de tuner alleen vertellen bij de instellingen en dat is per tuner verschillend.
Nadeel is dat de Astra 19.2 slechtere deking geeft in groote delen van Turkije en alleen SD kanalen heeft. Alle HD kanalen vindt je op Astra 23.5.

Canal Digital tuners kijken niet alleen naar de Astra 23.5.

Dus als je HD wildt kijken moet de schotel naar 2 satellieten kijken.
Dat kan / moet met 2 lossen LNB hier. Dual LNB is spannend hier omdat we hier onder een andere hoek naar de Astra satellieten kijken. De dual LNB staat voor hier iets te dicht bij elkaar.

Je moet even zoeken hier dan kom je veel meer informatie tegen en ook kaartjes van de dekkings gebieden van de 2 Astra satelieten.
Op mijn home site staat de oplossing beschreven van wat ik heb staan.

Jammer dat je inbreekt in een gesprek,want Uw verhaal is tendele niet waar.

Er zijn 2 soorten DUbble LNBs voor 60 en 90 of 100 cm schotels. de grote dient ter aanbeveiling. daarmee is de afstand het grootst tussen beide lnbs

Dit werkt in Spanje dus ook in Turkye gezien de kust van Turkye gelijk is als die van andalucia…

bullchit is sd of hd … alles kan de lnb zien free to air ,HD,SD,als je maar de juiste decoder hebt. 19,2 en 23.0. nastra.

graag hoor ik van andere als ik het verkeerd heb,ik kijk tv in Spanje geen enkel probleem.

het meewst makkelijke is als je de tuner gereed mee m=neemt naar het buitenland( HELEMAAL KLAAR VOOR GEBRUIK)

aLS JE DE SCHOTEL DAN UITRICHT SPRINGT HET BEELD ER ZELF IN.

kANAAL 75 TV GELDERLAND BRENGT DE hd SIGNAAL MEE,DUS IS DIT KANAAL ZICHTBAAR HEB JE OOK hd TV.

dE SCHOTEL STAAT PAS GOED UITGERICHT ALS OOK TV oRANJE ZICHTBAAR IS EN KANAAL 59.

SUCCES

Ik hoor het graag

groetjes Frank