Buitenlandse mobiel en Turkcell

Beste lezers,

Zaterdagavond werd ik verrast door een sms van Turkcell(turkse tel.provider)met de mededeling dat ik binnen 2 dagen 5 YTL moest betalen anders zou mijn SIM kaart geblokkeerd worden,tevens stond er een verkeerd I MEI nummer bij.

De telefoonmaatschappij heeft tot deze heffing besloten voor alle mobieltjes gekocht buiten turkije.

Dus ik vanmiddag naar Manavgat,ik kon alleen bij 1 Turkcell winkel terecht.

Daar sta je dan met je papiertje(waarop het juiste nummer)in je handen met nog 50 mensen voor je in de rij.

Na een uur werd de boel ineens afgeblazen;systeem voor verwerking kon het niet meer aan.

“Morgen weer!” en zo droop ik af

Morgen weer proberen.

Jullie forumbeheerder,

Hans.

uhh ja dat is leuk…sta je daar voor niks…!!
nou hans ik hoop dat je morgen meer geluk hebt…
suc6…

groetjes

filiz

Ik heb voor een aantal mensen in Side een simlock vrije mobiel meegenomen uit Nederland.
Ik hoop niet dat ze ook tegen hetzelfde probleem aan lopen.

Nou Hans, ik hoop voor jou dat het snel is opgelost.
Succes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Hallo Hans,

Dit bericht had 3 weken geleden in de turkse krant gestaan. Gelukkig hadden ze me op kantoor verwittigd en kunnen het aanvragen via internet.
Ik kocht mijn gsm hier maar ik heb het ook geprobeerd na te checken, je weet nooit wat je hier koopt, maar net als jij via internet voordurend geprobeerd, heb ook nog geen bevestiging.
Was 2 maal door Kusadasi gereden om naar die ene winkel te gaan waar ik hem gekocht heb maar net zoals jj tegenkwam, rijen mensen op straat. Hier ligt die winkel in de hoofdstraat en de politie moest de ganse dag het verkeer regelen op die plaats. De klant mocht maar een per een in de winkel binnen,het was een echte chaos. Ik wacht nu af of mijn bediende het vind via internet en zie dan maar wat er morgen gebeurd. Het is echt weer een turks gebeuren. Gelukkig dat het niet regend.
Maar waarom maar een winkel voor de ganse stad die het kan regelen vind ik niet normaal. Zelfs morgen kunnen ze die massa niet opvangen.
Wat zulen ze nu nog allemaal uitvinden om geld van te maken.
Ik hoop dat jij morgen geholpen kan worden.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Franka,

Snap het ook niet,1 winkel terwijl er links en recht ook turkcell zitten.
Dan stap je daar binnen en er wordt dan gewezen naar die niet uitnodigde rij.

Terwijl ik daar sta wordt er ook weer eens een scooter aangehouden met iemand zonder helm,hup,parkeren en de sleutels inleveren.

De verkeerspolitie is erg actief aanwezig in de hoofdstraat,de schatkist moet nog even snel gespekt worden.

Jij had het over internet?ik heb vanmiddag weer eens per sms een bericht gekregen dat ik morgen 5 YTL moet gaan betalen.

Lekker na pas hersteld te zijn van een hernia…

Fransijn: zij hebben dat probleem ook,misschien stonden ze wel met mij in de rij.

Groetjes,

Hans.

Hallo Hans,

Wat mij verwonderd ik krijg geen berichten op mijn gsm,daarom heb ik mijn personeel ingeschakeld me te helpen. Weet ook niet meer wat ik moet doen.
Mijn bediende kan via internet vinden of ik een goed nummer heb of niet ,dan moet ik normaal niet betalen,maar ook die verbinding is overbezet en hij kan het niet nachecken.Hij probeerde reeds de ganse dag… Hij gaat nu morgen heel vroeg kijken hoe het zit ,beld me dan op en hoop ook dat ik geen uren in die rij moet gaan staan.

Wil als het nodig is gemakkelijk die 5YTL betalen maar we moeten er de kans voor krijgen. Net zoals je zegt, jij met je rug, zo maar in de rij staan wachten is zeker geen aanrader. Dit is echt weer op zijn turks geregeld, moest dit in Belgie of Nederland gebeuren moet iedereen verlof nemen om 5 ytl te gaan betalen in 1 winkel per stad. Ze konden toch een makkelijker oplossing vinden.
Maar eerlijk Hans, ik zie dit morgen niet opgelost.
Maar heb je daar niemand die je kan helpen,naar het schijnt kan je als je zo een bericht krijgt op je gsm , een code moet intikken en dan kan je betalen met conturen die ze van je tegoed afnemen. Moet je niet in de rij gaan staan. Heeft mijn bediende geregeld voor al de partners in de zaak. Maar ik krijg geen bericht op gsm en dit is wat ze niet begrijpen.
We zien wel morgen.
Groetjes
Franka

Beste Franka6

Dit heeft dus negatieve gevolgen voor de nederlanders met hun mobieltje die dus verblijven in nederland op dit moment,niet te denken aan alle turkse ingezetenen die hun mobiel verkregen hebben van een nederlander.
Die hebben een probleem.

Wij komen er na morgen wel onderuit.

Maar de rest?

Groetjes,

Hans.

ik heb dat ook gehoord maar dit is toch alleen voor mensen die een mobiele telefoon hebben die ze niet in turkije hebben gekocht. dus daarom heeft franka geen sms gehad want zij heeft de mobiel in turkije gekocht. lijkt me idd ook niet slim om maar 1 winkel te hebben waar je dit kan regelen maar dat is dan weer typisch turks denk ik;)

Beste lezers,

Vandaag anderhalf uur in de rij gestaan,binnen in de zaak zat 1 man achter een komputer.Die 5 YTL moest per turkse creditkaart afgerekend worden,kon niet cash.
Zo’n kaart heb ik dus niet,maar geen nood;mijn wachtende achterbuurman in de rij had er wel 1,gaf hem 5 ytl,betaalde dus met zijn kaart.
Al met al voel ik me wel belazert,je zou dit eens in nederland moeten proberen.Alle mensen die hun mobiel in het buitenland hebben aangeschaft,je krijgt protesten,belangenorganisaties in opstand.

En hier?niks,iedereen ondergaat het.
De staat weer wat geld rijker.

Het is nu wel duidelijk:

1.buitenlandse mobiel(met turkse SIM kaart)zonder reactie eigenaar:50 kontor(beltegoed)wordt in mindering gebracht,hoef je niet voor naar de winkel.
2.buitenlandse mobiel(met rurkse kaart)met reactie op de sms van de eigenaar:5 YTL en je mag in de rij gaan staan.
3.mobiel aangeschaft in turkije met kaart;niks aan de hand.

Vandaag;13 december wordt de actie gesloten;dan volgt het massaal 50 kontor innen.
Wat doen ze als je niet zoveel beltegoed hebt?
Dat horen jullie de volgende keer van mij…

Groetjes,

Jullie forumbeheerder,

Hans.

Wel ja! Ik heb hier ook nog een Turkse simkaart met buitenlandse telefoon liggen… Gelukkig nog wel 50 credits erop. Nou ja ik kom er volgende week wel weer achter als ik weer in Istanbul kom… :confused:

Liefs

Nou Hans,

Jij hebt het in ieder geval kunnen regelen.
Maar wat een toestand maken ze er weer van zeg.
In Nederland is zoiets absoluut ondenkbaar.
Hoop dat het voor anderen ook snel opgelost is.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Hallo Hans,

Ik ben er makkelijk vanaf gekomen.
Mijn telefoon is in Turkije aangekocht met kaart. Dus was het antwoord niets aan de hand. Daarom had ik ook geen bericht op mijn gsm gekregen.Dus heb ik ook niet in de rij moeten gaan staan.

Gelukkig ,je ben ook uit de nood, maar velen zullen er nog wel nadelen aan over hebben bij hun terugkomst als ze nu niet in Turkije verblijven en zoals je zegt geen 5O conturen meer op hun tegoed hebben.

Het is echt weer op zijn turks en dan 5 ytl met een turkse creditkaart laten betalen helemaal te gek.Normaal dat iedereen dan in de file kan staan en het zo traag verloopt.We zijn terug een ervaring rijker. Wonen in Turkije,zoals je zegt doe dit eens in Belgie of Nederland …
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Nou,ja.

Krijg ik vandaag een bericht van Turkcell;ivm.kampanje krijg ik 94 kontor extra!

Eerst al die toestanden en dan belonen.

Je blijft je af en toe verbazen…

Hans.

Hallo Hans,

Jij hebt de konturen gekregen omdat je die 5 ytl hebt moeten betalen zeker. Ik heb geen gratis konturen gekregen.
Zoals je zegt, weer echt op zijn turks,eerst al die drukte en dan belonen.
We wonen in Turkije ??.. zal ons wel blijven verbazen hoe alles hier anders werkt.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Wij laten ons Turkse SIMkaartje altijd achter bij een Turkcell-winkel, die het dan steeds op tijd weer oplaadt voor ons… Maar ik ben benieuwd hoe dat dan gaat als ik in februari in Ortaca aankom, en hem in mijn Hollandse toestel weer wil gebruiken… ik blijf dit onderwerp met interesse volgen en alle tips zijn welkom !! succes allemaal en prettige feestdagen, Alie

Nou ik heb een Nederlandse telefoon maar heb een Turkse sim-kaart, AVEA:::ARİA!
Heb ik ook voor 12 December een nummer door moeten smsen en werd me 50 kredie ingehouden, maar dat moest iedereen hier, ook met een Turkse telefoon, het ligt gewoon aan het kaartje!
Maar nu kan ik van sommige mensen uit Nederland geen smsje meer ontvagen en als ik die mensen stuur staat er wel verzonden maar ze krijgen het nooit, of dat nou daar aan ligt weet ik niet, maja!

Heel veel groetjes uit İçmeler…:wave:

Hallo
Ik lees geen reacties meer op die 5TL die te betalen zijn? Is het in orde gekomen??
Ik zelf heb tweede helft van januari 06 een turkse kaart gekocht, staat nu nog beltegoed op, maar krijg hier geen verbinding met de server !!! Ze hebben me gezegd dat, als je drie maanden niet belt, je kaart waardeloos is geworden !! wie kan me hier mee helpen en raad geven? Misschien is de kaart niet geldig om vanuit buitenland te bellen??
Bedankt voor hulp
liefs Roosje

hallo,ik kan hier wel wat op zeggen,ik kom uit nederland en ga elk jaar naar turkije,ik neem altijd mijn mobiel mee met een abonnement van een nederlandse provider,als ik in turkije ben schakeld mijn mobiel vanzelf over op een turkse provider,dus omgekeert is dat ook zo,het is logies dat je in belgie een belgiese provider krijg en geen turkse,dat geld voor zowel een abonnement als prepay,maar een simkaart gekocht in turkije met beltegoed werkt niet in het buitenland,ik hoop dat je hier wat aan heb.

groetjes carlos:TURKEY: :confused:

Klopt,Roos.

Maar nu wat anders.
Ik heb 2 turkse kaarten;heb toen allebei laten registreren in die turkse telefoonwinkel.
Mijn laatste beltegoed op mijn 2e kaart heb ik vorig jaar december erop gezet.Ik kan er mee bellen en gebeld worden na 4 maanden.
Een vriendin hier van me heeft hetzelfde;maar die kreeg van Turkcell het verzoek na 3 maanden voor een bepaalde datum extra beltegoed er op te zetten anders verviel haar kaart;zij heeft die kaart toendertijd niet laten registreren.

Groetjes,

Hans.