Buitenlandse mobiel en Turkcell

dus hans, mijn simkaart van turkcell, waar in ik oktober voor het laatst beltegoed op heb gezet, zal het nu in april niet meer doen…?

groetjes

filiz

Beste Filiz,

Waarschijnlijk niet meer,maar laat het duidelijk zijn;het heeft geen zin om een turkse simkaart aan te schaffen als je langer dan 3 maanden niet in Turkije bent.
Of je moet je kaart overdragen aan een goede kennis hier,die hem dan gebruikt.

Groetjes,

Hans.

Mijn Turkcell kaart doet het zelfs hier in Nederland perfect! Neem altijd een aantal opwaardeerkaarten mee en waardeer vanuit hier op, geen enkel probleem. Ook ik heb die 50kotor betaald mijn telefoon is geregistreed en het werkt allemaal perfect…

ohh…ik heb helemaal geen bereik hier met mn turkcell kaart…

Je moet ook voordat je Turkije verlaat iets intoetsen op je telefoon, wat ben ik even kwijt, maar daardoor werkt hij dan ook hier in Nederland!!

Ohw is dat zo??? Relaxed!
Weet je ook of dat werkt voor Star cep van Telsim? Zou wel erg handig zijn! :slight_smile:

Ik had trouwens mn telefoon al 5 maanden niet opgewaard laatst, ik kon er idd niet meer mee bellen (terwijl er nog wel credits opstonden) maar toen ik hem weer oplaadde kon k er gewoon weer mee bellen :slight_smile:

Ja dan is hij gewoon tijdelijk geblokkeerd geweets…Misschien staat er iets op de website van Tellsim?? Ik weet dat je op de website van Turkcell veel info kunt vinden ook in het engels… Hoop dat je bij Tellsim net zoveel geluk hebt!

Dank je voor de tip! Ik zal meteen even gaan checken :slight_smile:

thanx voor de info…ga zeker ff kijken…

Klopt,antonie.

Hier is een topic waar het in beschreven staat.

Sorry Beps,over oude topics ophalen,maar dit is informatief…

Groetjes,

Hans

Ik dacht afgelopen Augustus slim te zijn door een ouder nederlans toestel mee te nemen.
Ik had namelijk bgrepen dat als je een toestel van nieuwer dan 01/01/06 dat je dan geen turkse kaart meer kon gebruiken.
Ik kon nu ruim 3 weken mijn toestel gebruiken , maar net 2 dagen voordat ik terug ging kreeg ik een sms dat mijn kaart voor dit toestel buiten werking gesteld werd.

Ondertussen , de afgelopen twee jaar, zijn de los te kopen toestellen in turkije zo goedkoop geworden dat je bijna beter in turkije een toestel kunt kopen dan in nederland er eentje "gratis"krijgen bij een abonement.

Mijn schoonzus kocht in Izmir een topmodel van een bekend merk voor zo’n 300€.
Datzelfde toestel koste op hetzelfde moment in nederland 450 los of je kreeg 'm bij een abonement van tenmiste 30€ voor 2 jaar .

Reken maar uit.

@Hans: Voegt toch toe op het moment, dan maakt het niets uit toch…is actueel!!!

Ik gebruik in Turkije een oude nederlandse mobiel met een Turkse simkaart…Kan hem daar gewoon gebruiken,alleen als ik in Nederland de mobiel met de turkse kaart wil gebruiken doet hij het niet…Op de site van Turkcell had ik gelezen dat je dan een code moest invoeren,maar omdat de telefoon met turkse kaart het niet deed in Nederland heb ik hem toen meegegeven aan een collega en die heeft die code dus ingevoerd en werkte de telefoon wel in Nederland,alleen toen ik dus laatst in Turkije was deed hij het niet,moest ik dus eerst laten unlocken,dat gedaan en de kaart werkte weet gewoon alleen nu weer niet in Nederland,dat is geen ramp want heb hier gewoon met eigen mobiel…