Telefoneren in Turkije

Hoi iedereen!

Binnenkort vertrek ik naar Turkije (Bodrum) om daar te werken voor een reisorganisatie.

Nu heb ik begrepen dat bellen met je Nederlandse telefoon onbetaalbaar wordt en dat je beter een Turkse telefoon kunt aanschaffen. Ook heb ik gehoord dat je een Turkse Simkaart kan aanschaffen en die gebruiken in je Nederlandse telefoon. Alleen nu hoor ik ook weer dat dat vanaf dit jaar niet meer mogelijk is en je dus min of meer verplicht bent om een turkse telefoon te kopen.

Wie weet precies hoe het zit? (kan ik een Turkse Simkaart in mijn Nederlandse telefoon gebruiken?) En moet ik ook mijn Nederlandse telefoon laten registeren op het vliegveld? Nog evt. andere tips zijn zeer welkom!

Grtz. Fudge

Fudge,ik weet dat je een turkse sim in je nederlandse telefoon kan stoppen,alleen kan dat maar voor 3 maanden daarna wordt je telfoon geblokkeerd.

Beste Fudge,

Je kunt het beste je mobiel simlock vrij laten maken en dan een turkse simkaart kopen(wel je legitimatie en verblijfsadres opgeven)

Bij binnenkomst moet je je telefoon laten registreren,hiervoor moet je de aankoopbon overleggen.

Groetjes,

Hans.

Hans

Waar laat je deze telefoon dan registreren? Ik heb 2 weken geleden één meegenomen naar Turkije voor m’n vriend als kado. Maar ze wouden deze niet registreren bij de douane in Antalya. Ze vertelden mij dat dat daar niet gebeurde en dat ik er gewoon mee naar de operator moest gaan.

Summa

Zie het topic daarover wat een tijdje terug op dit forum stond:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=31300&highlight=mobiel

Denk dat je er wel wat aan hebt,

Groetjes,

Hans.

Of je koopt gewoon een simpele Nokia incl simkaart (vanaf 129YTL!!! Turkcell) en je bent van heel het gezeur af!? Op die manier kun je ook je Nederlandse telefoon gewoon blijven gebruiken (aan laten staan) zodat je mochten daar smsjes op binnen komen je dat meteen ziet en niet hoeft te gaan lopen pielen (zoals wij Brabos zeggen) met het verwisselen van simkaarten.

Wellicht kun je je werkgever lief aankijken en krijg je de telefoon incl simkaart van het bedrijf, neem aan dat je ook voor hun beschikbaar dient te zijn!

ja, met dat laatste ben je volgens mij t beste af, heb alle Nederlandse telefoons hier,(3: 1 van mij 2 van de kids), na 2 weken!!! werden ze geblokkeerd voor turks gebruik, dus niet pas na 3 maanden, tenzij je hier een super gsm wil, die zijn net zo duur, maar gewoon n turkse aanschaffen lijkt mij t beste.
Groetjes Carine

Okej iedereen! Hartelijk dank voor het reageren. Om het mijzelf zo makkelijk mogelijk te houden koop ik gewoon een Turkse telefoon.

Neem bij aankoop wel even je paspoort en visum mee, dit omdat ze wat gegevens van je nodig hebben! Binnen 24uur word je simkaart geactiveerd en kun je aan de slag. Mijn ervaring is dat Turkcell en Tellsim de beste aanbieders zijn. Ook hun opwaardeerkaarten zijn op de meeste plaatsten verkrijgbaar! Succes