Telefoon In Turkije

Hey,

zoals de regelmatige bezoekers van dit forum waarschijnlijk wel weten, wil ik volgend jaar naar Turkije om er een jaar te gaan werken. Ik wil dan wel graag contact kunnen houden met het thuisfront en uit ervaring weet ik dat je eigen, Nederlandse, nummer houden een erg dure zaak is (heb Vodafone abonnement).
Weet iemand of je in Turkije net zo gemakkelijk als hier in Nederland, gewoon naar een telefoonzaak kunt gaan om een Simkaart te kopen, zodat ik daar dan gewoon een prepay, Turks, nummer heb?
Dat is goedkoper, omdat het mij dan geen geld kost om gesprekken te ontvangen.
Weet iemand hier iets over?

Ik kom steeds weer op van die kleine dingetjes, zoals dit dus, over hoe dat gaat etc. heb ik dan vragen… De kapper is ook zoiets… :wink:

Alvast bedankt!
Groetjes, Maret.

hoi,

Ik heb drie jaar geleden ook eens in turkije gewerkt en heb gewoon een simkaart gekocht. Je kan gewoon een winkel binnen lopen van tel sim ofzo en er eentje kopen. Op laad kaartjes kan je meestal in alle winkeltjes halen. T voordeel van een turkse kaart is dat je zelf niks betaalt als iemand jou belt en je betaalt ook geen x-tra tarief voor t sturen van sms jes naar nederland. En bellen is ook niet zo duur. Voor zon kaartje moest ik wel wat betalen maar de prijs viel heel erg mee. succes met werken volgend jaar in turkije!!
groetjes marlies

Idd het is heel verstandig om als je in Turkije aankomt een Turkse simkaart te kopen. Dan kun je het beste Turkcell kopen, een van de beste netwerken van Tukije. Ik heb 28mljn voor de simkaart betaald ong. 15euro (neem wel je paspoort en je visum mee) opwaardeer kaarten kun je kopen in elke winkel. Alleen scheelt de prijs van winkel tot winkel… 100 kontor ± 11mljn (6e) 250 kontor 22 mljn (12e) en 500 kontor 45mljn (25e)…smsje naar Turks nr kost 2 kontor naar Nederlands nr kost 3 kontor, bellen is ook savonds voordeliger maar hoeveel dat is, geen idee (allemaal Turkcell)

Succes en heel veel plezier…

Liefs Linda