Smsen Vanuit Turkije

Ik ga in mei op vakantie naar Turkije. Hoeveel kost het om te smsen vanuit Turkije? En ik heb orange

*Dat wil ik ook weleens weten, kga ook in de meivakantie… Maar ikheb t-mobile… :blink: *

Originally posted by missy_nadine@16-02-2005, 18:37:42
** Ik ga in mei op vakantie naar Turkije. Hoeveel kost het om te smsen vanuit Turkije? En ik heb orange **

Hoi,

Kijk eens op de site van orange.
www.orange.nl

Ik weet namelijk niet of het uitmaakt wat voor overeenkomst je hebt, een Free, Smart of helemaal geen overeenkomst.

Vorig jaar aug. had ik nog geen Smart abb. en betaalde toen € 0,75 per bericht vanuit Turkije.

gr Dilek

Ik dacht bij t-mobile iets van 55 cent per bericht, maar weet dat niet zeker.

Ik weet dat het bij de meeste rond de €0.75 zal kosten. Maar naar Turkije toe smsen is ook duurder dan normaal. Ik betaal daar €0.29 voor. Echt vreemd!

Hoi Dilek,

Ik weet van mezelf omdat ik dit jaar 2 keer naar Gumbet ga , dat ik in Turkije een sim kaart haal, ik ben vorig jaar flink geschrokken van mijn rekening, ik heb een vodafone abonnement, en de kosten waren flink opgelopen, maar dan moet je wel een sim lock vrij toestel hebben, mischien dat iemand anders er nog iets meer over weet.
Het schijnt wel een stuk voordeliger te zijn.

Groetjes Sem.

Het is idd verstandiger om een turkse simkaart te kopen als je voor langere tijd naar Turkije gaat. Niet alleen omdat het voordeliger is om te smsen maar het is ook fijner voor het bellen. Als mensen je dan vanuit nederland bellen hoef jij niet te betalen en als jij naar nederland belt is het ook voordeliger (bel je met een nederlandse provider dan betaal je roaming kosten) een simkaart kost je ongeveer 15 euro en beltegoed ongeveer 6 euro dan heb je 100 kontor en voor 3 kontor sms je naar nederland. ga je bellen is het altijd voordeliger om dit in een telefooncel te doen. Om een turkse simkaart aan te schaffen moet je je paspoort en visum even meenemen…

Liefs Linda

moet je gsm zeker wel simlock vrij zijn?
en je nummer verandert die dan ook?

ik denk wel dat je een ander nummer krijgt ja, want het is een Turks nummer… Een simlockvrij toestel is ook wel handig. Ik heb er nu een van Vodafone en daar kan ik dáár vrij weinig mee, dus ik neem mijn oude nokia (die mn moeder nu heeft maar niet gebruikt) dan denk ik mee. Daar hebben al meerdere prepaid sims in gezeten, dus ik neem aan dat een Turkse daar dan ook wel in kan???

toestel moet idd simlock vrij zijn en ja je krijgt een ander nummer een turks nummer… deze simkaart kun je in Nederland helaas niet meer gebruiken omdat die hier geen bereik heeft… Ga je echt voor een paar maanden naar Turkije kan ik het je echt aanraden om voor die 15 euro even een turkse simkaart aan te schaffen… Bij veel nederlandse providers sms je in Nederland erg goedkoop maar vanuit het buitenland is dit een stuk duurder. Kijk het anders even na op internet ik betaal bij kpn vodafone en t mobile in nederland geen drol per sms maar in Turkije is dat toch al gauw 50 cent per sms… en denk er aan bellen is echt het voordeligst vanuit een telefooncel…Savonds na 8uur en op zondag is het zelfs nog iets voordeliger…Vergeet ook niet dat we natuurlijk ook internet hebben…Ik ging altijd op afgesproken tijden even met mijn mama msne…Met de webcam dus konden we elkaar nog zien ook…2uur voor 5mljn…Dus ongeveer 3 euro!!!
Veel plezier allemaal…

Liefs Linda

Hallo, mijn vriendin woont in Turkije. Dus bellen wij regelmatig met elkaar. Ikzelf bel sinds kort via, Hallo buitenland.nl. Wij vragen ons af hoe je goedkoop van Turkije naar Nederland en Belgie kan bellen. Dit van vast naar vast.
Wie kan ons helpen?

Je kunt Turkije mobiel bellen met 09001230273 3cent per min. vast 09001230210 1 1/2 cent per min. of met mobiel simkaart lebera…