turkse simkaart, nederlandse smartphone

Hoi allemaal!

Ik ga over 2 weken emigreren naar marmaris. Ik heb daar altijd een oude telefoon gebruikt maar omdat ik mijn nederlandse telefoon mee neem (iphone 4) wil ik die gaan gebruiken.

Ik heb al een turks nummer van avea al wil ik graag turkcell gaan gebruike gewoon lekker een jaar abbonement met internet.

Ik weet dat ik het toestel dan moet registeren bij bijvoorbeeld turkcell alleen wat ik dus wil weten is kan ik het toestel na registeren nog wel in nederland gebruiken? Iemand die ik sprak zei namelijk dat ze dat een paar jaar geleden had gedaan en toen kon ze haar toestel niet meer gebruiken in nederland. Dat wil ik dus niet omdat mocht ik tochh besluiten om weer terug naar nl te gaan ik mijn lieve iphone 4 niet meer kan gebruiken.

Misschien iemand die er meer van af weet?

Een gewone telefoon is geen probleem, van i-phone weet ik niks, wat ik wel weet is dat je hem beter zo snel mogelijk registreerd want als je langer als 30 dagen wacht, doen ze ook moeilijk, of doen ze het niet! Moet je inreis visa tonen. succes

Inderdaad je moet binnen vier weken je Nederlandse telefoon laten registeren. Ik heb mijn telefoon gelijk op de luchthaven in Istanbul laten registeren.

Ik krijg geen stempel als ik Turkije binnen kom met een verblijfsvergunning. Die loopt namelijk nog 5 maanden. Kan ik anders wel gewoon een stempel vragen?

bij binnen en buiten gaan, ook met een ikamet, krijg je een stempel in je paspoort!!! Daar staat een datum op!

Ik ben net bij turkcell geweest en ze zeiden daar dat wil ik mijn telefoon laten registreren dan kan dat maar dan kan ik alleen die simkaart gebruiken voor altijd. Dus de simkaart die ik op mijn naam krijg kan alleen in de telefoon. Ze adviseerde daar om iemand met een turks paspoort te vinden.

tenzij je hem sim-lock vrij maakt, kost mss 80 lira! ik snap alleen niet waarom je iemand met een turks paspoort nodig zou hebben, dan is het weer een probleem dat die persoon niet net aangekomen is??? verwarrend! succes!

Hıj ıs gewoon sımlock vrıj dus ık snap nıet waarom hıj sımlock vrıj gemaakt moet worden. Ze zeıden tegen mıj dat ıemand met een turkspaspoort namelıjk de telefoon kan regıstreren en dan kunnen alle kaarten er ın. Een vrıendın van mıj kon het wel doen bıj avea dan kon ze wel gewoon kaarten gebruıken van avea maar wel andere bıj turkcell zeıden ze dat ık echt alleen dıe ene kaart er ın kon doen en geen andere van turkcell…