Vraag over satellietontvangst in Turkije

Ok nou dan is het gewone aanboden pakket voordelerig…want dan betaal je 50 euro (je krijgt 100 terug) en dan dus 15 per maand.

We gaan het nog even in overweging nemen. Als ik zelf nou echt veel tv keek zou ik het meteen doen…maar we doen het eigenlijk alleen voor de kinderen ik zelf kijk mijn programma’s via internet daar het allemaal amerikaanse shows zijn. En vind het toch een heel bedrag alleen voor de kinderen. Kan ik beter flink wat kinderprogramma’s op dvd gaan zetten ofzo :stuck_out_tongue:

Die dingen kosten in Nederland 45 twin lnb met 2 uitgangen.

Voor ontvangst van de thema kanalen en 23 graden oost heb je een twinlnb en met 1 of 2 uitgangen.

Deze werkt prima bij mij in Spanje,dus Turkije werkt dat ding ook.
Probleem is misschien de lnb is enkel voor 90 cm schotel,te gebruiken.
Anders moet je een enkele nemen,en deze draaibaar maken de schoitel.
Inmiddels zitten de kanalen al verdeelt opo 28 23 en 19,2 graden oost,en de andere 8000 krijg je er dan gratis bij !

Ik hoor het graag,want ik denk dat ik in Maart even aar Turklije kom,of stuur ze per post vanuit Nl naar jullie toe.

groetjes,en ook voor iedereen nog de beste wenmsen voor 2012

Frank

Ik ga niet in discussie maar dat verhaal klopt niet helemaal. Aangezien we hier een stuk “vlakker” naar de 19.2 en 23.5 “kijken” daardoor is de afstand tussen de LNB’s zo is dat een twin LNB uit Nederland niet klopt.

Je zij het al de twin’s zijn voor kleinere schotels.

Beweegbar schotel is relatief duur.
Ik heb een vaste schotel van 1,50 mtr met 4 LNB’s waarmee ik betrouwbaar naar Astra 19.2, Astra 23,5 Hotbird 13 en Eutelsat 7 kijk. Bijkomend voordeel is dat ik razend snel kan zappen.

hoihoi.

Ik zei al het werkt tot en met 90 cm daarna niet meer,dus de oplossing met 4 lnb en een 150 cm is daarop de oplossing,prima toch.

Groet

En iok zoek nog een postadres wie weet er een voor mij in antalya of alanya

frank

Wij hebben voor een paar Lira per jaar een postbus in het postkantoor van Alanya. Zover ik weet zijn er nog een paar beschikbaar. Het enige wat gevraagd wordt is identificatie en vooruit betalen.

oke dank je wel,

frank

Hallo,ik wilde wat vragen omtrent de ontvangst van de astra 23,5 via de dreambox…wij wonen op dit moment nof in NL maar we staat op het punt te vertrekken naar Fethiye, op dit moment hebben wij een dreambox 800hd met astra 23,5 ( ivm met de hd kanalen) en eutelsat hier hebben we sinds een week of 2 erg veel problemen met canaaldigitaal omdat ze bezig zijn het card sharen tegen te gaan ( het lukt ze aardig geloof ik) maar daar vinden ze wel weer wat op. Nu vertelde mijn aanbieder mij dat ik rustig in NL het jaar abbonnement kan nemen voor € 100 en gewoon lekker in TR kan kijken, zou dat kunnen kloppen

vriendelijke groet

Is een beetje verboden onderwerp cardsharing is iligaal. Canaal digitaal heeft nu een codering dat elke (upto date) kaartje 4 client gelijkertijd kan afhandelen. Met andere woorden als er 5 mensen gelijktijdig van hetzelfde kaartje gebruik maken gaat alles een tijdje op zwart. De niet 100% bij gewerkte cards (gebeurd regelmatig als ze in een server omgeving werken) kunnen zelfs maar 2 client tegelijker tijd aan.
Er zijn op dit moment nog geen goede of betaalbare oplossingen om dit te omzeilen. De enige mannier is om een pool te maken van c.a 50 kaartjes en dan kan je daar met een paar 100 man naar kijken omdat er diverse naar dezelfde ID’s kijken.

In het kort en Jip en Janeke taal. Hier in Alanye hebben de aanbieders nog geen goede oplossing. Ik zou gewoon een canal digital kaartje kopen in Nederland en meenemen. Dan kan je altijd nog met een lokale leverancier card sharing doen voor b.v digiturk.
De vraag is hoe lang het gaat duren tot andere aanbieders dit ook gaan doen. Het rommelt flink in satelliet aanbieder land. Luxemburg en België aanbieders hebben al dezelfde codering maar zijn samen met canal digital een deel van de M7 groep.
Wijsheid in je beslissing

Groet

gewoon eennl adres opgeven en abonnement nemen en kijken maar.

En idd een schotel met 4 lnb`s en vast is natuurlijk de beste oplossing.

de duo lnb kan je ook nemen voor astra 19,2 en 23 graden oost,waarin 2 soorten 1 v d 60 cm schotel en 1 v d 90/100 cm schotel.
grotere maten beveelt aparte lnb `s vast op een rij met een max van 4 stuks

Hallo.
wij gaan ook naar turkye voor 3 maanden en ons is verteld wij hoeven alleen maar een kaartje van canal digitaal.de rest zou daar aanwezig zijn.
Nu is mijn vraag kan ik dat ergens los kopen en zoja waar.
bvb dank

Vreemd genoeg valt het niet mee om die bij canaldigitaal zlf te kopen die wil aleen pakketten met schotel en ontvangre slijten.
Even googlen
anders kun je hier eens kijken klik
Volgens mij kom je zelfs kaarten op marktplaats tegen. Zorg wel dat je de laatste oranje kaart koopt geschikt voor nieuwe seca 3 codering.
Laat hem meteen registreren / activeren is makkelijker dan het zelf te doen.

Wij wonen dicht bij Serik ongeveer 45 minuten verwijderd van Antalya. We hebben een schotel van 1.2 meter en dreambox om alle nederlandse zenders te ontvangen. Alles is gereed alleen een “kaartje” ontbreekt nog wat blijkbaar in de dreambox gestoken moet worden. De plaatselijke leverancier biedt dit nu aan als abonnement jaarlijks E. 550, E. 100 voor het eenmalige aanschaf kaartje en E. 450 abonnement voor 1 jaar, ieder jaar dus E. 450. ??? Waar zijn die kaartjes te koop voor E. 9,95 per maand??? Hopelijk kunnen jullie me helpen!!!

Zie http://www.canaldigitaal.nl/televisie/basishd.aspx

Beste medelanders in Turkije,

Om van ieder probleem af te komen en Nederlandse zenders in HD kwaliet te ontvangen. Zoek dan op het internet naar Dreambox. Vi ahet internet ontvangt u de codes (kaart sharing heet dat) via een provider (u heeft dus een internet aansluiting en een sateliet aansluiting nodig) op de 23,5 13 of 28,5 (HD kanalen ned 1, filmnet, eredivisie live, etc) Werkt bij mij in Alanya super perfect. Alles voor 250 per jaar buiten je dreambox!
Voor 250 EUR per jaar

gewoon even mailen naar me email ls je wilt

me tel is defect

dank je wel

frankmichel30@hotmail.com

frank

Dit verhaal is niet meer waar. De M7 groep waaronder canal digital heeft sinds een paar weken zijn kodering aangepast zodat cardsharing nog nauwelijks mogelijk is. (en geef ze eens ongelijk) Er kunnen maximaal 4 clients (SIDS) gelijkertijd van de kaart gebruik maken. Zodra dit overschreden wordt gaat alles op zwart voor enige tijd. Hier is tot nu toe nog geen oplossing voor tenzij de anbieder heeeeel veel kaartje in zijn server heeft en dan is het niet lonend meer. Google maar eens op “cardsharing canaldigitaal”

Hi jschoonh, helaas loopt u achter de technologie aan en neemt mijn statement niet voor waarheid aan. Ook hier zijn inmiddels maatregelen genomen tegen de acties van Canaal plus. De techniek staat niet stil. Terecht of onterecht het schept mogelijkheden en voor een tv kijk fanaat zoals ik die Duitse TV, Italiaanse TV, Turkse en Nederlandse TV graag kijkt (vooral voetbal) Ben ik thuis van alle zenders voorzien voor mijzelf of voor mijn gasten :zon02:

Leg het eens uit hoe het werkt en probeer gewoon aardig te blijven :dag:. Ik ben erg nieuwsgierig.

Mijn informatie en wat ik daarover op internet vindt bevestigen niet dat de sharing limit van 4 opgelost is. Er is wel een oplossing maar dat is er een van de grote nummers. In het kort heel veel kaarten. Er zijn b.v acties waarbij mensen proberen om voldoende mensen met een (legale) kaart via internet en b.v. via cccam “aan elkaar te knopen” en die dan weer op serverbase te verdistribueren. Andere zaken die ik tegen kom zijn zeer twijfelachtige aanbieders van share servers die je lokken met een test maar daar wordt ook voor gewaarschuwd omdat canal digitaal zelf naarstig aan het sporen is naar dit soort activiteiten. Zeker als in “onze” omgeving (Alanya) het mensen zijn die zich “aĝabey” noemen. Vrij vertaald “big brother” Prijzen zijn dan trouwens tussen de € 50 en € 90 per jaar
Op alle mij bekende forums waar de techneuten de informatie die zij vinden delen kom ik u oplossing niet tegen. Er zijn zelfs waarschuwingen voor cccam versies die je configuratie doorsturen naar een Duitse server zodat ip adressen en card nummers bekent zijn (kan ik niet bevestigen) zodat het share netwerk door canaal digitaal geblokt kan worden, (of erger) deze acties gebeuren momenteel aan de lopende band.
Wees in elk geval erg voorzichtig en laat geen persoonlijke gegevens bij dit soort diensten achter.

Het enige voordeel is daar wanneer je in SPanje of TUrkije zit ,Nog de mogelijkheid hebt om je schotel desnoods met 1.50 mtr tv te ontvangen met t uner en legal card.
Maar in THailand niet(( dan heb je geen keus((dus daar zou het perfect zijn.

Ik ben klaar voor een paar tientjes per jaar en heb het toppakket.
Inmiddels begrepen uit de emails dat een duo lnb ook niet werkt aldaar in spanje wel gewoon!! dus ja neem je er 4 op een rij( maakt je ook blij)

marcel,jij had het over gasten? he jij een hotelletje,kom wel een nachie of 2 bij je pitten!!

hoor je via de email,heb hem al ontvangen en beantwoordt

groet

frank

Hoi mede NLers, Nee heb geen hoteletje maar met gasten bedoel ik bezoek in Alanya. Verschillende nationaliteiten die het super vinden wat info te krijgen uit eigen land. Ik zie het in het buitenland als echte Goudse kaas. Dat vinden wij NLers toch ook top na 3-4 maanden Turkse kaas te hebben gegeten :slight_smile:

Het is een beetje ingewikkeld om het uit te leggen hoe het “nieuwe kaart sharing werkt” maar er is een oplossing.
Waarom niet op proef zoiets doen en na een maand overtuigd zijjn of niet. Helemaal mee eens dat het aan de provider ligt. Ook dat het aardig wat knaken kost maar dan heb je ook wat.

Altijd welkom in paradijs Alanya Frank, kunnen we een bakkie doen of gezellig EDL1 of 2 zonder haperingen kijken :slight_smile: Effes staat klaar :slight_smile: Ook voor jou jschoonh. Zien is doen geloven en anders niets lol