Voor 500 euro budget 3/4 weken naar Thailand?

Sorry Nunu,

hoe langer de tijd verstrijkt, hoe minder ik hier ben.
Ik ben van Bangkok (2 nachten) met de local bus naar Kanachaburi gegaan. Daar heb ik een dag of 5 in the jolly frog gebivakkeerd (die niet is aan te raden als je erg gesteld bent op hygiëne) maar ik had mijn eigen lakenzak bij me en dit was toch wel de plek waar ik de leukste mensen tegen kwam en een eigen terrasje in een hele mooie tuin voor, ik geloof 5 euro per nacht! Was voor mij een topplek :slight_smile:
Daarna naar Aytuhaya waar ik bij aankomst al dacht, 1 dag is genoeg. Daar een fiets gehuurd en s’avonds de nacht trein naar Chiang Mai (1 overnachting in A)
ook een dag of 5, 6 in Chiang Mai inclusief simpele trekking van 2 dagen, dierentuin en rondlopen. Daarna heb ik een vlucht genomen naar Bangkok en ben aansluitend met de bus naar Ko Chang gegaan. Heb nog een dag in Trat rondgelopen en gefietst.
Op Ko Chang heb ik gewandeld, een dag gesnorkeld (met speedboot is een aanrader!) en lekker gelummeld :slight_smile:
Toen terug naar Bangkok waar ik nog in een dag of 3 Chinatown en the weekendmarket heb bezocht en over de rivier ben gevaren
Wil je meer weten? Let me know :slight_smile:

Hee Nunu,

De tip die je geeft:
Tip: Leen The Rough Guide to Southeast Asia On A Budget bij de bibliotheek. Daar staan heel goede tips in voor Thailand!
heeft ook een nadeel, het werkt in mijn buurt in ieder geval niet.

Het zal best met bezuinigingen te maken hebben, maar de meest recente reisgids in mijn bieb ( en ik bezoek er twee) is van 2008.

De tips om je aan een budget te houden zullen nog wel steeds geldig zijn, neem ik aan, maar de rest van de informatie klopt nog maar voor een (klein) gedeelte.

Hans.

Ik gaf 500€ per maand uit, inclusief overnachten, excursies, vervoer, eten, drinken, souvenirs, etc.

Met dat budget zou ik voor 3 weken kiezen. Het is naar mijn bescheiden mening erg krap, ook als je gewend bent om zuinig aan te doen. Juist de eilanden zijn duur qua overnachting tov de rest van Thailand.

Laat aub even weten hoe de reis is verlopen!