Voel jij je veilig in Indonesië?

Voel jij je over het algemeen veilig in Indonesië?

Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!

1 like

Ja, ik voel me veilig.

Natuurlijk zoek ik het gevaar niet op en ga ik me niet mengen in groepen dronken toeristen, maar ik heb er geen moeite mee om met waardevolle (camera)spullen over straat te lopen als vrouw alleen.

Voel me altijd prima op mijn gemak in Indonesië, moet er wel bij zeggen dat ik nooit in drukke uitgaansgelegenheden kom omdat ik daar niet van hou.

Ja ik voel me veilig .

Ik vind indonesie over het algemeen erg veilig, heb mij nooit onveilig gevoeld. Kuta kan soms te druk zijn maar met logica, en redelijkheid kom je overal goed doorheen

Via Wereldwijzer app

Ik ben alleen op Bali geweest en daar heb ik mij geen moment onveilig gevoeld.

Dat gaat gegarandeerd veranderen Zaan, wat ik je brom :topic:

Zolang je hetzelfde doet als dat je thuis gewend ben (normaal opgevoed, beleefd en respecterend ), hoef je in Indonesië niet over je veiligheid in te zitten,. In tegendeel de wijze van omgang van de bevolking, waar je ook bent, benadrukt dat gevoel. Mijn enige ervaring omtrent een mogelijke toestand van gevaar of moeilijkheden beleefde ik in Bali met groepen van australiers onder de invloed van alcohol. Maar iets dergelijks voorkom je om gewoon door op behoorlijke afstand je weg voort te zetten.
jeandries

Ja, ik voel me in principe overal veilig, behalve als iets mij door lokale mensen
ontraden wordt. En wegblijven bij bijv. demonstraties omdat de politie dan kan gaan schieten.
In een Nederlandse grote stad kan je ook worden beroofd.

En waarom zou het veranderen brombeer? Dan toch zeker door de touristen zelf , maar niet getreurd de politie daar weet er wel raad mee …speciaal Hotel daarvoor staat in Kerobokan !

Ja, in indonesie kun je mensen nog vertrouwen. Vrouwen kunnen hier ook nog alleen over straat, dat is hier wel anders.
Dus mensen die het land bezoeken, laten wij het zo houden.

Ik ben al vaak in Bandung geweest en nooit narigheid meegemaakt, dit jaar ben ik bijna beroofd van mijn portemonnee.
In het winkelgebied “pasar baru” net achter de grote moskee aan de “alun-alun” in het centrum van Bandung, gooide iemand
een sigaret op de grond, hij bukte om die op te rapen waarbij hij mijn broekspijp vastpakte zodat ik even niet verder kon lopen
en hij me hiermee wilden afleiden, gelijktijdig trok iemand de klep van mijn kontzak open waar mijn portemonnee zat, dat voelde ik en draaide me snel om en gaf hem een duw, na een beetje bekvechten verdween hij en kon ik bijkomen van de schrik.

Persoonlijk heb ik mij nog nooit onveilig gevoeld in Indonesië.
Uiteraard moet je het gevaar niet opzoeken maar dat geldt voor elk land!
Punt van aandacht is zeker het verkeer want dat is zeer chaotisch en mocht er iets misgaan dan krijg je als buitenlander ( lees melk koe ) altijd de schuld. Op mijn website heb ik daar een hele pagina aan tips en waarschuwingen aan besteed. Zie http:www.harry-janny.nl

Verstuurd vanaf mijn A500 met Tapatalk

ik kom heel vaak en al 16 jaar in indonesie ik heb me nog nooit onveilig gevoeld ook niet tijdens de onlusten ijn 1998 toen het bewind van suharto omver geworpen werd en er veel anargie heerste maar ook toen bedaarde iedereen en men nam de draad weer op, de Indonesiers zijn geen geweldadige mensen, en natuurlijk er gebeuren moorden,overvallen enzo maar dat is overal op de wereld en het percentage criminaliteit is zeer en zeer laag let wel er wonen ca 200 miljoen in indonesie, nu vind ik nederland op veel plekken onveiliger dan plekken in indonesie.

Ik voel me veilig in Indonesië. Ja ik ben in de bemo ook wel eens gerold. En zoals Hubert zegt in Bandung met aan je broekspijp frunniken. Dat had ik ook op tijd in de gaten. Kort geleden mijn telefoon. Ik denk in de (nacht)trein, terwijl ik sliep.
Verkeer is beslist onveilig vergeleken met omringende landen. Maar als iemand opdringerig is met het aanbieden van diensten of koopwaar, dan kun je dat gewoon met woorden afdoen. 's Nachts buiten op straat, waar dan ook, voel ik me veilig en is me ook nooit iets overkomen.
(Ik woon nu 27 jaar in Indonesië)

ja zakkenrollers heb je overal maar dat is iets anders dan onveilig voelen

ja verkeer is een gekkenhuis ik huur regelmatig een brommer of auto maar als je gewoon met het verkeer meedoet is er niks aande hand en ik moet zeggen 90% van de weggebruikers rijden wel voorzichtig al gaat het soms snel en gaotisch

Ik bedoel dus inderdaad dat dat geen reden is om je onveilig te voelen. Noch het verkeer, noch het zakkenrollen.

Ik wilde alleen maar even waarschuwen voor de tactiek die de zakkenrollers gebruiken om iemand te beroven.

Ik voel me in Indonesië veiliger dan in de meeste Nederlandse, grote steden hoewel ik op jalan malioboro (Yogja) wel het gevoel had alert te moeten zijn op zakkenrollers. Vooral op Bali heb ik me erg veilig gevoeld.

Via Wereldwijzer app