Aardbevingen/terrorisme in Indonesië

Hallo,

Ik overweeg om volgend jaar in mei een 14-daagse rondreis Bali-Java en Lombok of Sumatra te boeken.
Ik maak me echter zorgen over het feit dat er de laatste maanden zo vaak aardbevingen voorkomen in de streek.
Is dit een berekend risico, of zie ik beter af van een reis naar dit prachtige land?
Hoe zit het met de terreurdreiging buiten de eindejaarsperiode?
Heeft iemand hier zicht op?

Nadine

Je kan nooit garanderen dat er niks gebeurd. Maar op zich is er niks aan de hand. Voor de terreurdreiging moet je niet bang zijn. In europa heb je ook terreurdreigingen. De veiligheid in bali is beter dan in nederland. als je naar een discotheek gaat of naar je hotel wordt je altijd gecontroleerd. Dat gebeurd hier in nederland niet. Maak je niet zo druk.

Wees niet bang Dientje, ik ben afgelopen jaar eerst voor mijn afstudeerperiode en vervolgens voor een vakantie totaal zo’n 6 maanden in Indonesie geweest. In die periode zijn er wel enkele rampen geweest maar ik heb daar zelf niks van gemerkt. In nederland kan je ook iets overkomen. Het is een super mooi land met een bijzondere cultuur en natuur. Gewoon gaan zou ik zeggen. Selamat jalan.

Hoi Dientje,
Ik heb daar zelf al 2 bomaanslgen meegemaakt en met de Tsunami waren wij ook daar. Je hebt dat zelf niet in de hand, kan overal gebeuren!!! Zoals hierboven al vermeld was: de veiligheid in Bali wordt echt beter gecontroleerd als hier in Nederland. Gewoon gaan!!!

Er zijn een aantal gebieden in Indonesie die onrustig kunnen zijn, maar de regering heeft het volgens mij nu beter in handen.
Ik was afgelopen oud en nieuw in Chiang Mai (Thailand) en ons oudjaarsavond liep in de soep ivm met bomaanslagen! Maar iedereen was het de 1e week van januari alweer vergeten en vliegtuigen vol toeristen bleven komen…het gaat alleen om de naam van het land! Ik weet zeker dat Indonesie de goede naam terug krijg…wat ik zeker hoop van het land heeft toch wel toerisme nodig…er zijn zoveel mensen arm geworden omdat in sommige gebieden geen toeristen meer komen of het is er erg gedaald.
Vooral Oost Indonesie is weer in opmars…de toeristen komen weer, een eiland als Bali en Lombok blijven de toeristen wel komen…daar waar het extreem grote geld wordt verdiend door de grote reisorganisaties!
Dus mijn advies…ga naar Indonesie! en bezoek de website van www.minbuza.nl voor recent een eerlijk advies!

Verder ben je altijd welkom om eens contact met ons op te nemen, PT. Emerald Indonesia tours & travel staat voor je klaar…je kan ze in het Nederlands mailen via hunwebsite www.go2indo.com