Vliegtijden

Ik krijg net mijn vliegtijden door, onder voorbehoud

8 mei Amsterdam - Bodrum 19.15 uur - 23.45 uur HV 0541
15 mei Bodrum - Amsterdam 23.59 uur - 03.25 uur HV 0542

ik wordt hier niet echt vrolijk van, hebben jullie nog tips?

Helaas kan je hier niks aan doen!!! Het zijn airlines+luchthavens die de vluchten inplannen en volgens de reisvoorwaarden zijn de eerste en de laatste dag reisdagen… Dus je kan inderdaad 1 hele dag kwijt zijn!!

Dit is nog wel een redelijke tijd… er zijn klanten die heen om 22.00 gaan en terug om 06.10… die zijn dus 2 dagen kwijt…

Helaas… je kan nog hopen op een vluchtwijziging! Maar ga er niet teveel van uit!

Ik denk zo maar eens dat je eigenlijk helemaal niet klagen mag!!!
Je vliegt de 16de terug, dus hebt de hele 15de nog in het hotel!!!
Wij hebben inderdaad meegemaakt rond 19 uur heen te vliegen en op de 1 na laatste dag(in jouw geval de 14de) om 23 uur op te worden gehaald omdat we om 4 uur terug vlogen op de laatste dag…om 8-9 uur op schiphol…:retard:

Dus je hebt maar 1 reisdag, netjes toch!!!(ga altijd uit van 2 reisdagen, die heb je nl…1 heen 1 terug…)

Bedankt voor jullie reacties:)
ik denk nu dat ik inderdaad niet moet klagen, maar hoe zit het dan die laatste dag, kunnen we dan gewoon in het hotel blijven inclusief eten en drinken?

Dat ligt aan het hotel. Bij sommige hotels houd het op bij het ontbijt op de laatste dag, of bij de lunch bij all inncl. Als ik me niet vergis, gaan jullie ook naar ADR he? Nou, vorig jaar gingen wij ook s,avonds pas weg en konden gewoon tot het aan vertrek van alles gebruik blijven maken. Ik weet natuurlijk niet, of het nu ook weer/nog zo is , maar dat is misschien wel op hun site na te lezen.

klopt, wij gaan ook naar ADR, voor het eerst. ook voor het eerst naar Turkije, ben zeer benieuwd:)
ik zal eens even kijken op hun site.

Ik denk inderdaad dat je niet zoveel te klagen hebt … heen is vervelend , maar terug is goed te doen… Ik maak vaker mee dat ik 2 dagen kwijt ben dan 1 …

In ieder geval een hele fijne vakantie !!

en je kunt altijd nog je kamer verlengen tot bv 6 uur ofzo. Kun je heel de dag lekker bij het zwembad liggen en 's avonds nog even douchen.

de meeste hotels zeggen dat de all. incl formule stopt om 12uur van de vertrekdag maar wie controleert dat? Misschien als je je bandje in moet leveren maar kom op zeg. geen kniesoor die daar op let dat jullie nog een vorkje meeprikken… lijkt me zo!

Als het hotel niet vol zit kun je een kamer bijboeken. Kun je een dag voor vertrek navragen. Maar bij ADR kun je je bagage in een de bagagekluis zetten. En bij de Spa kun je douche en omkleden. We hebben de vorige keer ook nog gebruik kunnen maken van het eten en drinken.

>>> 25 april ADR

Practijk leert als je 20 euro’‘schuift’’ naar receptie onder het mom voor de kamermeisjes zit je goed.

Groetjes,

Hans.

Vaak kost het niet eens 20 euro als je verlengd!!!

(ik heb in de 20 jr dat ik er nu kom dit principe nog nooit zien werken, geld verdween in de fooienpot, en ik kon als nog om 12 uur de kamer verlaten. Wel werkt het om de meiden goed te tippen in de eerste dagen van je verblijf!! En vriendelijkheid en beleefheid, het zijn mensen geen dingen…en dan kunnen de schoonmaaksters je verblijf extra aangenaam maken de schatten!!)

Dus gewoon vragen of het kan…

Over het algemeen is Turkije het minst moeilijke land qua all-inclusive… Egypte bijvoorbeeld doen ze een stuk moeilijker!!

Dus gewoon lekker gaan genieten, maar dat komt vast goed!

Bij het ene hotel doen ze het zus en bij het andere doen ze het zo.

Ben in Bodrum geweest, daar maakte het niet uit, kon je zolang je er was overal gebruik van maken, eten en drink ect. In side kregen we een andere kleur band en mocht je tot 16.00 uur overal gebruik van maken, daarna moest je betalen 3 euro voor een wijntje. Het is maar net hoe het management er is. Officieel mag je geloof ik tot 12.00 uur of tot en met het ontbijt van de allinformule gebruik maken. Een groot hotel wordt er niet armer van om mensen die langer op de vertrekdag blijven mee te laten eten. Want er zijn er genoeg die vanaf officieel 15.00 uur zouden aankomen pas veel later komen, dus het heft elkaar op.
Veel plezier.

Bedankt voor al jullie berichtjes:kus:
Gaaf dat je via een forum dingen te weten komt.
Ik heb er ook heel veel zin in, zeker na al jullie ervaringen met ADR.
Het lijkt me ook een heel leuk hotel:vak02:

@Bird:

Wij waren vorig jaar voor het eerst in ADR en toen waren de regels zo:

Voor 12 uur de kamer verlaten en de sleutelkaart inleveren bij de receptie. Je kan je bagage kwijt in een speciale ruimte, waarvan alleen de receptie de sleutel heeft. Heb je iets nodig uit je koffer ofzo, loopt er atijd even iemand van de receptie met je mee. Houd wat kleding apart voor de terugreis en blijf lekker de verdere dag nog genieten van alles wat ADR te bieden heeft.

In ons geval voor het avondeten gedoucht in de daarvoor speciale ruimte bij de Spa. Gratis handdoek.

Daarna nog wat gegeten en toen werden we opgehaald.

Heb ik Turkije nog nooit problemen gehad met late check out, zoals hier reeds gezegd: vriendelijkheid en een lief woordje wordt daar, zoals eigenlijk overal wel, zeer gewaardeerd. Heel fijne vakantie enne ik vind je vliegtijden echt niet slecht hoor

ik krijg net mijn tickets:)
wel weer een half uur later vertrekken uit Bodrum, pas om 00.30.
Mag dat zomaar, dan vertrek ik de negende dag?

ja dat mag ja! Ze hadden ook 23.59uur op je ticket kunnen zetten… en dan 30 minuten te laat vertrekken :wink: :smiley: Fijne reis!

Lieve Bird!! :wink:
Het is ook nooit goed he… als je om 7 uur vertrekt is het te vroeg, als je de 9de dag vertrekt is het ‘te laat’!!!:wink:

Als er 23.59 staat als vertrektijd geloof me, dan is het altijd na middernacht!!
Alleen mogen ze dat niet van te voren zeggen omdat je dan inderdaad een 'langere vakantie hebt!!
Dus zie je staan: 23.59… dan is het de volgende dag

ja weet je, dit is voor mij allemaal nieuw:retard:
ik voel me best een zeurpiet, maar ik moet qua reizen nog een hooooop leren.