Hallo,
Voor het eerst ga ik naar Turkije en het bevalt me nu al niet. Ik moet nog weg, kan je na gaan. We hebben (Ik , mijn vrouw en twee kids) voor totaal bijna 2000 Euro een all inclusive reisje van 8 dagen naar Hotel Ayderia in Marmaris. Nu blijkt (ruim een week van te voren) dat we de eerste dag al verliezen omdat we vanuit Nederland pas vertrekken om 21:30 uur. Dat betekent dat je de eerste dag kwijt bent. En een deel van de tweede ook want die slaap je weg omdat je 's nachts reist en dus gaar bent als je aankomt. Terug moet je er weer weg om 13:00 uur dus da’s ook een halve dag. De werkelijke reis is dus maar 6 dagen. Knappe belazerij als je 't mij vraagt. Ervaringen? Graag hoor ik ze en verzamel ik ze ook zodat je samen wat kunt ondernemen. Peter, Lelystad
hoi,
Dat is goed balen zeg. Nou wij hebben precies hetzelfde, alleen gaan wij dan 15 dagen. en hebben we nog erge tijden als jullie.
Wij gaan ook met twee kids. Wij gaan s’avonds om 22 uur weg, en s’ochtend om 6.00 uur vliegen we al weer terug. En dit met kinderen, is knap waardeloos, en wij zijn er dus maar 12 dagen.
als het goed is komen wij rond 6.00 uur aan in ons hotel Dag 1 zijn we dus nog helemaal niet in Turkije, en dag twee moet je de hele dag bij komen. Wij worden ongeveer om half twee s’nacht weer opgehaald voor de terugreis. Wij balen hier ook vreselijk van, en het was ook geen goedkope reis.
Ik ga als ik terug ben daar zeker wel een klacht over indienen(of het helpt!!!)
wij gaan maandag 12 juli, wanneer gaan Jullie?
GR José
Wij vertrekken zaterdag 17 juli ook pas om 21.30 vanuit Amsterdam. En we zijn dan pas ook rond 4/5 in ons hotel in Alanya. Maar ja wij zijn twee jonge twintigers die niet zoveel moeite hebben met deze tijd. Het is wel jammer van onze eerste zaterdag, want die is gewoon weg. Of Schiphol moet zo leuk zijn :huh:
Maar met een gezinnetje met twee kids is deze tijd echt niet gemakkelijk. Zoals je al zei duurt het wel even dat iedereen beetje gewend is geraakt aan klimaat/tijd enzo. Dus als ik jullie was zou ik wel even klagen.
Onze vertrektijd vanuit Turkije is om 17.00, dus dat valt wel mee. We kunnen iig uitslapen.
Succes en toch nog een fijne vakantie toegewenst!
Dit reistijdenprobleem is al meerdere keren besproken op dit forum.
Een aantal reisorganisaties vermelden ‘netjes’ in hun gids of op hun site dat deze ongelukkige reistijden mogelijk zijn.
Deze vliegtijden met Turkse maatschappijen zijn natuurlijk te verklaren omdat hun thuisbasis Turkije is. Bij 2 retourvluchten op een dag met hetzelfde toestel, zal de eerste vlucht dus vroeg vanuit Turkije vertrekken, en de laatste vlucht zal laat in Turkije landen.
Met Nederlandse maatschappijen zal het precies andersom zijn. Zelfs als je de late vlucht naar Turkije hebt, zal je daar in het begin van de avond aankomen, omdat het toestel nog terug moet naar Nederland. En ook terug heb je niet het probleem dat je in alle vroegte weg moet, omdat het toestel eerst nog uit Nederland moet komen.
Een aantal organisaties geven de mogelijkheid om voor 18 euro extra met Transavia te vliegen, i.p.v. met een Turkse maatschappij. Als ik boek, maak ik hier graag gebruik van, omdat je dan veel minder kans hebt op idiote tijden, en dus meer van je vakantie kan genieten.
Inderdaad dit is erg vervelend. Echter loop je bij iedere maatschappij het laat/vroeg risico. Ik denk dat je bij het boeken hier ook altijd rekening mee moet houden. Ook gaat het naar Turkije vaak om Charter vluchten dat betekent meestal afwijkende vluchttijden.
Ik denk dat veel mensen ook niet besefen dat er bij het bepalen van vluchtijden geen rekening wordt gehouden met reisduur van passagiers. Het is namelijk zo dat het vliegtuig vol zit met mensen met verschillende reisperiodes. De ene persoon blijft 8 dagen de ander 22.
Kortom het is erg vervelend maar was te verwachten. Ik boek altijd 12 dagen. Dan weet ik zeker 10 dagen op bestemming en 2 dagen reizen. Reis ik vroeg is het mooi meegenomen reis ik laat dan maakt het me ook niet uit.
Heel veel succes mochten jullie nog eens een vlucht boeken en alvast een fijne vakantie!!!
Thanks allemaal voor je reacties. Misschien kunnen we er na de vakantie periode op terug komen. Wellicht kan er een georganiseerd protest geregeld worden. Ik ga overigens op 20 July weg. Fijne vakantie allemaal.
Peter :rolleyes:
Hallo…
ben zelf een echte turkije ganger en ik stuur dit ook vanuit Gümbet. Die belachelijke vliegtijden heb ik zelf ook al meerdere keren meegemaakt…Je doet er helaas niets aan maar je kunt natuurlijk wel een klacht indienen…Dit moet je meteen doen bij de hostess die bij de reisorganisatie hoort…je krýjgt van haar dan een klachten formulier wat door haar en door jou ondertekend moet worden…je krijgt een kopie… doe je dit niet dan word je klacht in nederland niet in behandeling genomen…succes en en hele fijne vakantie toegewenst…
grtn linda
Wij gaan zelf voor het eerst in 23 jaar met het vliegtuig, dejuiste tijden hebben wij nog niet maar volgens hostess op het vliegveld vertrekt ons vliegtuig om 10.30 uur naar antalya.
Wij gaan met onze 2 jongste zoons.
Onze 2 oudste zoons hebben een busreis geboekt naar Spanje de ene 13 dagen en de andere 10 dagen.
De ene vertrekt as 16 juli 09.00 uur en de ander 16 juli om 10.00 uur vanaf de zelfde lokatie ( arnhem )
beiden zijn dus echt 2 volle dagen aan het reizen
Bij mijn boeking staat vakantie 15 dagen(=14 nachten)
zou ik dus s,morgens omstreeks 6 uur aankomen dan zou dat geen nachtverblijf zijn en dus een claim argument bij de organisatie en zeker vooraf al claimen
Groetjes en succes
Originally posted by ceeswag@13-07-2004, 18:38:57
**zou ik dus s,morgens omstreeks 6 uur aankomen dan zou dat geen nachtverblijf zijn en dus een claim argument bij de organisatie en zeker vooraf al claimen
**
Sorry voor jullie allemaal, maar je hebt geen poot om op te staan. Van de website van de ANVR:
Als reiziger heb ik bij een ANVR reisagent (reisbureau) een pakketreis geboekt met een chartervlucht. Door ongunstige vluchttijden ben ik zowel de eerste als de laatste dag van mijn vakantie kwijt aan reizen. Mag dat?
Ja, dat mag. Indien, bij reizen waarbij vervoer is inbegrepen, de reis- en verblijfsduur in de publicatie is vermeld in dagen, worden de dagen van vertrek en aankomst, ongeacht de vertrek- en aankomsttijd, als gehele dagen meegeteld. Dit kan er in sommige gevallen toe leiden dat het feitelijk verblijf op de bestemming minder dagen telt dan in de publicatie vermeld.
Ik schreef dus ook bij mij staat vermeld op basis van** verblijf 14 nachten** dus dan zou ik bij laat vertrek en aankomst omstreeks 5 á 6 uur in de ochtend kunnen claimen volgens de anvr voorwaarden
Je moet wel goed lezen. Een verblijf van een nacht in een vliegtuig telt ook mee. Feitelijk is dus het moment van de geplande vertrektijd van het vliegtuig bepalend voor de ingang van je geboekte vakantie.
Het kan zelfs zo zijn dat je vliegtuig gepland is om 22:30 uur te vertrekken. Door vertraging vertrek je pas om 00:30, dus de volgende dag. Zelfs dan kan je niets claimen (pas bij een vetraging van meer dan 8 uur keert een annuleringsverzekering 1 dag uit).
Dus doe jezelf en de hostess ter plekke een plezier (die krijgen al genoeg zeurende reizigers over zich heen), en geniet lekker van je vakantie. Zo’n klacht verdwijnt gewoon in de prullenbak omdat dit volgens de regels gewoon mag.
Wil je toch klagen, doe dit dat bij de ANVR, en vraag of ze de regels willen veranderen.
Tja, vervelend als je 8 dagen op vakantie gaat en er nog maar 6 overhoud om dat je op ongelukkige tijden vliegt. Maar je had het kunnen weten… Dit is misschien niet zo leuk om te horen, maar als je zo’n vakantie boekt, dan weet je dat je de pech kunt hebben dat je op rottige tijden vliegt en daardoor een kortere vakantie hebt. Wil je dit niet dan moet je een lijnvlucht boeken. Een lijnvlucht is een stuk duurder, maar je kunt wel zelf je vliegtijden uitkiezen. Bovendien heb je minder kans op vertraging, omdat een lijnvlucht altijd voor een een chartervlucht mag gaan in geval van vertraging. Een chartervlucht is eigenlijk gewoon een goedkoop opgekochte extra vlucht. Ik ben zelf 2 weken naar Turkeye geweest. Op de heenweg hadden we het geluk dat we al om 5.20 vlogen. Maar op de terugweg hadden we de pech dat we al weer om 6.20 met het vliegtuig naar nederland vertrokken. Tja, shit happenz!!! Maar wij hadden er van te voren al wel rekening mee gehouden dat je nu eenmaal pech kunt hebben!