Ik ga het kort houden!!
Ik ben verleden week op de hoogte gebracht,dat mijn vlucht van Istanboel naar Bangkok is geanuleerd!!
Ik vertrek van Schiphol maak een tussenlading “attaturk” en daarna richting Bkk!
De maatschappij heet Turkische airlines!
ze komen mij tegemoed met een overnachting in een hotel terplaatsen.
Moet wel 15euro ophoesten voor een visum!!(kan een klachtenformulier invullen om het bedrag te recuperen???
Alds ik de wachttijden aftrek kom ik op 8uur!!
Wordt ik daarvoor gecompenseerd???
Vertel je er ook nog bij dat ik 2 aansluitende tickets had met Air Asia,maar vermits ik de vlucht niet meer op tijd kan nemen,ben ik deze tickets ook kwijt!!
Plus ik moet nog een hotel zoeken in Bkk,wat ook geld kost.
Graag van iemand advies gevraagd!direct to the point!! met hebben van oren zeggen,heb ik er niets aan!
Bedankt:georges.:chin:
zou antwoorden moeten geven
succes
Tijdens je verblijf in Ataturk heb je recht op een vergoeding van je verblijf en eten+drinken (het noodzakelijke, verwacht niet dat ze ineens 5-sterren restaurants en een kroegentocht vergoeden). Je zal het wel voor moeten schieten en de bonnen opsturen (kan nog flink wat brievenschrijven worden). Vraag ook het Turkisch Airlines personeel in het vliegtuig en op de grond om tips hoe dit aan te pakken (wellicht kunnen ze je op weg sturen met vouchers).
Neem sowieso contact op met Turkish Airlines en vraag ze hoe ze denken dat ze je kunnen helpen met het probleem dat je je aansluitende vlucht gaat missen vanaf Bkk. Wellicht kun je nog een vlucht eerder nemen? Vraag ook bij Air Asia na of je de vluchten een dag later kan nemen en wat eventuele omboekkosten worden (proberen vergoed te krijgen via T-A).
Succes!
Bedankt maar dit is alleen maar geldig in de europese landen,Turkije valt daarbuiten!
Dus ben ik er ook niets mee,maar in iedergeval bedankt voor je reactie!:chin:
Je vertrekt vanuit de EU, dus je hebt zeker recht op de in de EU geldende rechten. Dat is een voorwaarde waar iedere maatschappij zich aan moet houden, als ze in de EU willen landen/vertrekken.
Het probleem is Jurjen,ik vertrek uit een Eu land en ik kom aan in een “niet” EU land!(Attaturk)
De vlucht van Schiphol naar Istanboel is niet gecanseld!!!het is de connect flight die ze hebben geanuleerd van Istanboel naar Bkk!!dus het gaat overe een vlucht van een “niet EU” land naar een ander land die ook niet in Europa ligt!(traject;Istanboel naar Bangkok)
Daar knelt het schoentje Jurjen!
Wordt ik daarvoor gecompenseerd?
groetjes:georges.
Hotel voor Georges in Istanbul is al geregeld…heb hier vorige week over gebeld met Turkish Airlines. Ontbijt zal er ongetwijfeld bijzitten.
Busvervoer van/naar luchthaven in ieder geval wel.
Echter hebben ze Georges tijdig op de hoogte gebracht van de schemawijziging en een alternatief aangeboden. Verdere compensatie zal Turkish Airlines dan ook niet gaan verlenen.
Na terugkomst iig nog klachtenbrief sturen naar Turkish Airlines om te proberen om de visumkosten a 15 euro te verhalen.
AirAsia vlucht zullen ze ook niet compenseren (normaliter wordt dit niet gedaan).