Vliegen naar Nairobi of Arusha, openbare bus

Bedankt! Supertip. Ben je ook op Zanzibar geweest? Zoiets zou perfect zijn voor daar namelijk:)

Thnx!

Hallo,
Wij zijn sinds een week terug van Tanzania/Zanzibar. Zijn 3 weken onderweg geweest.
Wij zijn, deze keer, direct van Schiphol naar Amsterdam gevlogen. 3 Jaar geleden zijn we van Schiphol naar Nairobi gevlogen en vandaar met een shuttle-bus naar Arusha. Heen deden we er 6 uur over en terug 5 uur. Ligt een beetje aan de staat van de shuttle-bus en de weg denk ik. Nou schijnt de weg van Nairobi naar Arusha ongeveer klaar te zijn dus zal het nu sneller gaan.
Wij hebben deze keer gekozen om rechtstreeks te vliegen omdat het niet eens zoveel meer scheelde. Geboekt tijden de Worlddeal weken van KLM. Je moet rekenen dat je ook een visum voor Kenia moet kopen en waarschijnlijk 1 nacht hotel in Nairobi en vandaar zul je een taxi moeten nemen naar het vliegveld aldaar.Al met al scheelde het nu dan ongeveer € 100,00 pp.
Op je vraag of het te doen is om met een openbare bus naar de parken te reizen moet ik je teleurstellen. Ik heb in ieder geval geen bussen gezien bij de parken en de afstand vanuit Arusha is van dien aard dat het niet is aan te raden.Je kunt beter overnachten in een van de vele lodges. Beter kun je dan in Arusha een safaribedrijf benaderen. Er zitten er genoeg. Als ik jullie was zou ik van te voren alles regelen. Wij hebben dat ook gedaan zodat we dan precies wisten wat we kwijt waren.( Flash safaris) Je kunt dan ook aangeven wat je budget is en afspraken maken. Zij hebben voor ons ook de reis (vliegtuig) en het hotel op Zanzibar geregeld.
Hoop dat je vragen een beetje beantwoord zijn.

Dag Marjolein,
Waarschijnlijk heb je de reis al achter de rug. Waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Vliegen naar Nairobi en van daaruit Serengeti bezocht, of ben je naar Dar Es Salaam gevlogen? We zijn nog aan het twijfelen tussen Tanzania of Kenia. Een vlucht van Nairobi naar Zanzibar is volgens mijn informatie niet zo duur, zo rond de 100 euro p.p.

Ik hoor graag,
Rob.

Hallo Marjolein,
Waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Vanuit Nairobi naar Arusha, of vanuit Dar Es Salaam? Wat zijn je ervaringen van je reis?