Wij (3 meiden) gaan in oktober drie weken naar Tanzania. We vliegen heen op Nairobi in verband met bezoek aan familie en terug vanuit Dar es Salaam.
We willen graag van Nairobi naar Arusha reizen en om vanuit daar een safari regelen. Wat raden jullie aan: bus of vliegen?
Ik heb al gekeken op de site van fly540 maar zie geen vluchten tussen Nairobi en Arusha. Welke maatschappij vliegt wel en wat is ong de prijs?
Hoe is de busreis? Ik zie wisselende ervaringen op het forum. Welke busmaatschappij raden jullie aan?
Alvast bedankt voor de reacties!
ps. Nairobi- Mwanza is ook een optie als dit beter is te regelen…
Je kan vanaf Nairobi naar Kilimanjaro vliegen, dit is Arusha.
De bus stopt midden in Arusha. Wel is het effe uitkijken bij de grens, maar de rit is wel leuk nu de weg goed is ongeveer 3 uur rijden. Tot voor een paar jaar geleden zag je onderweg nog wat wild, maar tegenwoordig is dat door de verstedelijking veranderd.
Het verschil tussen Kenia en tanzania is ook duidelijk te zien.(ik vindt Tanzania mooier)
Als je bij de grens bent, ben je ook vlak bij een mooie lodge, in een park, ik weet er alleen naar toe te rijden.
Zorg dat je je gele boekje bij de hand hebt en hou je paspoort in de gaten. Wij reizen regelmatig tussen deze landen, is erg mooi. Arusha is wel heel erg veranderd de afgelopen jaren.
Veel plezier. Vraag anders even aan je familie, Misschien hebben zij een chauffeur? Ingezetene kunnen beter zaken regelen.
Nog een goede reis, mogelijk komen we elkaar wel tegen, wij gaan eerst naar Nairobi, daarna met mijn familie door naar Tanzania, ook familie.
Ik raad je ook aan om de bus te nemen. De weg van Nairobi naar Arusha is nu al bijna klaar dus tegen de tijd dat jullie die kant op gaan zal de situatie alleen nog maar beter zijn! Voor de busrit kun je ongeveer 8 uur inplannen met werkzaamheden, maar zal in de huidige situatie meer de normale 6 uur naderen. Zelf heb ik vorig jaar gereisd met een shuttle bus van het Impala hotel in Arusha. Deze is ook te boeken van Nairobi naar Arusha. Dit was 25.000 TSH of 25 dollar. Hier de link om de shuttle te reserveren. http://www.impalashuttle.com/
Zie ook deze thread voor wat uitleg over het verschil tussen een shuttle en een gewone bus. Ik zou een gewone bus nemen. Goedkoper dan een shuttle, en die gaat tenminste tot in het centrum van Arusha.