Busreis van Naiirobi naar Arusha

Ik sta op het punt om als vrouw alleen naar Tanzania te reizen voor een paar weken.
Ik heb daar een neef wonen, die daar voor een organisatie werkt die zich bezighoud met allerlei
projecten zoals gezondheidszorg, landbouw, scholing ed.

Ik ben al jaren van plan om hem op te zoeken, en dit leek me wel een goed moment om hem eens een handje te gaan helpen

Het wordt wel een avontuur daar ik de reis alleen ga maken, en nog nooit gevlogen heb.
Wel heb ik oa.diverse motorreizen gemaakt naar oa Lapland, Scandinavie ed. dus een beetje primitieve reis schrikt mij niet af. Ik ben ook zeer sportief en in goede conditie, dus ik kan wel wat hebben,

Graag zou ik wat dos en donts willen hebben als je als vrouw alleen reist naar een Afrikaans land van mensen die daar al eerder geweest zijn.

Ik heb een tip gehad om een shuttelbus te nemen van Nairobi naar Arusha, is goedkoper dan vliegen zeggen ze.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik hoor de laatste tijd ook veel negatieve berichten over de veiligheid van toeristen in Kenia, dus ik twijfel of het nu wel zo n goed idee is.

Heeft iemand misschien wat tips?

Beste Mega Mindy,

De shuttlebus is inderdaad de beste en veilige optie om van Nairobi naar Arusha te reizen. Ik ben zelf ook vaak met die bus geweest in mijn eentje.

Verder denk ik dat juist Tanzania uitermate geschikt is om te reizen, ook als vrouw alleen. Punten waar je misschien rekening mee kunt houden zijn
de volgende:
-Na zonsondergang niet meer alleen over straat
-Geen opzichtige kleding en sieraden
-Draag je camera niet al te zichtbaar en loop niet rond met een lonely planet in de hand

Verder zijn het de gewoonlijke dingen als je gaat reizen. Als je verder nog vragen hebt, voel je vrij ze te stellen.

Marion

www.caracalsafaris-tz.com

Bedankt voor de informatie Marion.

Het lijkt mij op zich ook een leuke optie om de bus te nemen, omdat je anders het land alleen maar vanuit de lucht ziet.
Ik vroeg me alleen af , nu je de laatste tijd het een en ander hoort over kans op ontvoeringen van buiteblandse toeristen of het nog wel veilig was.

Maar aan de andere kant als je je id niet opzichtig kleed, en gedraagt, val je ook niet zo op als toerist.
Met welke maatschappij heb je toen gevlogen?

Beste Mega Mindy,

Ik heb de verhalen inderdaad ook gehoord.
Maar met die busreis ben je met meerdere mensen en ik geloof niet dat dat een probleem is. Ik ging altijd met impala shuttle en dan helpt de
chauffeur je ook bij de grens met de formaliteiten.

Ik vloog altijd met Kenya Airways of met KLM.

Groeten Marion

Ik ga de gok wagen, er kan in feite overal wat gebeuren toch?
Ik heb een vlucht uitgezocht met de KLM, die komt s morgens vroeg aan in Nairobi, dan heb je de hele dag de tijd voor de busreis.
Stopt de shuttle op het vliegveld?

Het is wel een leuke manier om meer te zien van de landen waar je doorheen komt, ipv alleen maar vanuit de lucht.
Bedankt voor de tip.
Wel stoer dat je ook alleen heb gereist door deze landen.

Hoi Mega Mindy,

Ja, je kunt dan mooi de shuttle halen als je 's ochtends aankomt. Dat is prima te doen.
De bus komt tussen acht en half negen op het vliegveld.

Groeten Marion

www.caracalsafaris-tz.com

Maar het is miss ook wel een leuke optie om nog een dagje Nairobi te doen,
en pas de volgende dag de bus te nemen.
Pak je dat ook nog even mee,

Ben je vaak die kant uit geweest Marion? Nog bedankt voor je tips.
Ga je zelf nog op reis, of ben je al geweest?

Fijn wknd,

Gr. Willeke

Beste Willeke,

Ik ben wel in Nairobi geweest, maar ik kende daar mensen. Er is best veel te doen zoals de olifanten-orphanage, het giraffencentrum en het nationaal museum.

Groeten Marion

Dat klinkt heel leuk, vooral de olifanten orphanage.
Ik wil op weg naar Tanzania graag nog een dagje Nairobi doen, en dat lijkt me leuk om te bezoeken,
Bedankt voor de tip.
Ik ga daarna door naar mijn neef in Tanzania,

Is handig hey als je daar mensen kent.

Gr. Willeke

Wat is de beste manier om te reizen in Nairobi, taxi of bus?
Bijv naar het olifantenweeshuis ?

Er is wel grote kans op berovingen in die stad had ik gehoord, maar ach waar is dat niet tegenwoordig?
Er is wel meer te zien daar als in Arusha als het goed is.