Visum Kenia - Tanzania

Hallo,

Wij gaan in oktober via Nairobi naar Arusha per trein of bus. Nou twijfelen we of we de visums hier moeten regelen of dat het ter plaatse goed te doen is.

Voor Kenia hebben we hier op het forum gelezen is het prima te doen maar hoe zit het als je met de trein of bus naar Arusha gaat vanuit Nairobi, moet je je visum voor Tanzania dan al op het vliegveld in Nairobi regelen of kan dat aan de grens?

Wanneer we van Nairobi naar Arusha en omgekeerd reizen (Arusha naar Nairobi) hebben we aan een single entry voldoende toch?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en ons wat nuttige tips kan geven.

Groetjes,
RenL.

Beste RenL,

wij vertrekken 19 september naar Tanzania & Kenia. We hadden het nagevraagd op het reisbureau en ze zeiden ons dat de visum niet echt nodig is. Na wat zoeken op het internet voelden we ons eigenlijk niet zo op ons gemak om zonder visum te vertrekken (met ‘je weet nooit wat er gebeurd’ in het achterhoofd) en hebben we eergisteren besloten om toch onze visums aan te vragen. Ik heb gisteren alles binnen gebracht bij het visum bureau (bestaat ook in Nederland (wij zijn van België) www.visum.nl) en zij brengen alles in orde tegen 13 september.
Ze vragen wel 20 euro per aanvraag maar gezien het feit dat een dag vakantie nemen op het werk, parkeerkosten, transport,… al snel veel duurder uitkomt, hebben we besloten het zo te doen. Ik heb gisteren al bevestiging gekregen dat de procedures gestart zijn.

Ik heb totaal geen ervaring met het visum ter plaatsen aanvragen maar de meningen zijn zo uiteenlopend op de verschillende forums dat we het zekere voor het onzekere hebben genomen.

Ik hoop dat dit je wat verder helpt.

Prettige reis!!

Bedankt voor je reactie Jollebol.

Wij twijfelen ook wat te doen en de meningen lopen idd zeer uiteen.

De grootste twijfel hebben wij over de grensovergang Kenia-Tanzania wanneer we de bus vanuit Nairobi naar Arusha pakken, heeft iemand hier recent ervaring mee?

Beste Ren,

jullie kunnen visa kopen bij aankomst in Nairobi (transit visum) en de visa voor Tanzania kopen jullie aan de grensovergang, Namanga. Er rijden geen treinen vanaf Nairobi naar Arusha, dus dat wordt de bus. Er zijn verschillende maatschappijen waar jullie een buskaartje kunnen kopen. Dit kunnen jullie vooraf al regelen bij bijvoorbeeld:

Impala Shuttle http://www.impalashuttle.com/ op deze website staan ook hotels waar jullie opgehaald zouden kunnen worden

Riverside Shuttle http://www.riverside-shuttle.com/ ook zij halen op vanaf airport en hotel

In de bus moeten jullie een visum formulier invullen en dan kopen jullie bij de grens in US $ een visum voor $50,- per persoon (let op euro’s worden niet geaccepteerd).

Mochten er nog vragen zijn dan mail me maar.

Groetjes,
Judith

Hey Judith,

Thanks!
Zo moet het zeker gaan lukken, als ik het zo zie moet het niet zo’n probleem zijn allemaal.

Misschien een stomme vraag maar stopt de bus bij de grensobvergang om een visum te regelen of stap je uit regel je het en pak je de volgende?

Groetjes,
RenL.

Geen stomme vraag hoor. Je stapt uit bij de grens, regelt je visum en gaat met dezelfde bus verder. Zorg ervoor dat je bagage stofdicht is, deze gaat namelijk op het imperial van de bus en de weg van Nairobi is nogal stoffig te noemen. Handbagage kun je meenemen in de bus. Het is een prachtige rit door een heel mooi stuk Tanzania. De busrit duurt momenteel ongeveer 6 uren omdat ze bezig zijn met het aanleggen van een asvalt weg. Goede reis en wie weet tot ziens in Arusha.
Groetjes,
Judith