De (hele) maand juni ga ik weer op reis, deze keer wordt de bestemming Kenia & Tanzania! >>>
Ik heb een retourvlucht geboekt naar en vanuit Nairobi.
Het idee:
- Nairobi: safari Masai Mara en lake Nakuru
- Mombasa / Diani Beach
- Zanzibar
- Als ik dan nog tijd over heb naar de Kilimanjaro en/of de Ngorongoro krater
Mijn vragen:
- Gezien mijn retourvlucht van Nairobi, moet ik daar dus eigenlijk weer eindigen na Tanzania. Dan moet ik dus óf een nieuw visum betalen, of net een vlucht boeken die aansluit bij mijn retourvlucht… Hebben jullie tips? Bestaat er een soort AirAsia in de Afrika-versie? Of kan ik beter met de bus/trein?
- Visa kan ik gewoon kopen als ik het land binnenkom, is het niet?
- Afrika is nieuw voor mij. Ik weet/hoor dat sommigen er niet als vrouw alleen heen zouden. Toch reis ik ontzettend graag ‘alleen’ en neem ik het risico daarom maar weer. Waar moet ik, behalve de ‘standaard’ dingen, rekening mee houden? (Veel voorkomende trucs, kleding, gewoonten…)
Verdere tips zijn meer dan welkom!
Reisprofiel: solo & low budget (óf gezellig, daar betaal ik dan weleens wat meer voor). Niet het type “vroeg opstaan” en bergbeklimmer, maar kan wel erg genieten van mooie natuur en heb grote interesse voor andere culturen. Ik heb in de meest goedkope hotels in India geslapen, dus aan luxe of hygiëne hecht ik weinig waarde.
Van een goede bekende kreeg ik een tip voor een guesthouse in Nairobi. Zij doen ook safari’s, met overnachting met tenten bij een Masai Stam. Hij was enthousiast. Iemand ervaring mee?
Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!