1 maand Kenia&Tanzania

De (hele) maand juni ga ik weer op reis, deze keer wordt de bestemming Kenia & Tanzania! >>>
Ik heb een retourvlucht geboekt naar en vanuit Nairobi.

Het idee:

• Nairobi: safari Masai Mara en lake Nakuru
  • Mombasa / Diani Beach
  • Zanzibar
  • Als ik dan nog tijd over heb naar de Kilimanjaro en/of de Ngorongoro krater

Mijn vragen:

1. Gezien mijn retourvlucht van Nairobi, moet ik daar dus eigenlijk weer eindigen na Tanzania. Dan moet ik dus óf een nieuw visum betalen, of net een vlucht boeken die aansluit bij mijn retourvlucht… Hebben jullie tips? Bestaat er een soort AirAsia in de Afrika-versie? Of kan ik beter met de bus/trein?
  2. Visa kan ik gewoon kopen als ik het land binnenkom, is het niet?
  3. Afrika is nieuw voor mij. Ik weet/hoor dat sommigen er niet als vrouw alleen heen zouden. Toch reis ik ontzettend graag ‘alleen’ en neem ik het risico daarom maar weer. Waar moet ik, behalve de ‘standaard’ dingen, rekening mee houden? (Veel voorkomende trucs, kleding, gewoonten…)

Verdere tips zijn meer dan welkom!

Reisprofiel: solo & low budget (óf gezellig, daar betaal ik dan weleens wat meer voor). Niet het type “vroeg opstaan” en bergbeklimmer, maar kan wel erg genieten van mooie natuur en heb grote interesse voor andere culturen. Ik heb in de meest goedkope hotels in India geslapen, dus aan luxe of hygiëne hecht ik weinig waarde.

Van een goede bekende kreeg ik een tip voor een guesthouse in Nairobi. Zij doen ook safari’s, met overnachting met tenten bij een Masai Stam. Hij was enthousiast. Iemand ervaring mee?

Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!

1. Zover ik weet is je visum 3 maanden geldig. Ik ben zelf in 2011 ook naar Tanzania geweest toen ik op een toeristemvisum in Kenia was en ben daarna zonder weer een nieuw visum te kopen Kenia weer ingegaan. Wel per bus, niet per vliegtuig. Qua vlucht zou je eens kunnen kijken bij Kenya Airways, maar ik zal het ook nog even iemand die het misschien weet navragen.

2. visa kan je op de airport kopen of aan de grens, kenia:€40 contant meenemen, tanzania $50 contant meenemen (bij mij wilden ze het echt in dollars hebben)

3. Tja waar moet je rekening mee houden… iedereen wil met je trouwen of ze vinden je kleren zo mooi dat ze vragen of ze het mogen hebben. Op lokale/traditionele plekken (scholen, woning van een local, moskee, enz) is iets gedektere kleding wel gepast (broek/rok tot op de knie en geen superblote top) Tja en verder, inderdaad, de standaard dingen…

Via Wereldwijzer app

Hoi, ik heb ook alleen gereisd en geen problemen ondervonden. Visum kun je bij aankomst kopen. Je kunt met de bus van Nairobi naar Arusha, Riverside Shuttle (ongeveer 5 uur, incl grensovergang). Opstap is bij Parkside Hotel/Kenya Comfort Hotel. Ik heb geen re-entry visum hoeven te betalen toen ik van TZ terug Kenia in reisde. Lijkt me trouwens wel wat veel, Mombasa, Zanzibar en Ngorongoro. Je kunt wel vanuit Arusha met een bus via Voi naar Mombasa reizen. En dan van Mombasa terug naar NBI met de bus of met de trein (hele ervaring!). Succes met voorbereiden en veel plezier! Wie weet komen we elkaar nog tegen. Ga over 2 weken ook weer naar Kenia/Tanzania.

Oh, dus dat visum is een double of multiple entry? Dat is wel handig! En geeft weer nieuwe reisroute-ideeën!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nu mijn safari voor de eerste dagen aan het uitzoeken en vergelijken. Daarna denk ik dat ik ter plekke maar kijk hoe ik verder kom, maar die reisroute die jij (baosafari) aangeeft, klinkt ook niet zo gek!

Ik heb een paar dagen geleden gelezen dat de dezelfde oprichter van ryanair (of was het toch wizzair!?) een goedkope aanbieder is geworden in o afrika. Toen ik er was in 2011/2012 waren ze die vliegvelden aan het bouwen dus ik denk dat de info wel juist is. Misschien weet google iets.

Via Wereldwijzer app

Oja, de bus van Arusha naar Mombasa die ik 2 keer heb genomen is Raqib Coach. Kost ongeveer $15,00 ( Heb ik betaald van Voi naar Arusha).
Mama Mercy_89.jpg