Arusha: via Dar of Nairobi?

Hey allemaal,

Ik ben van plan om in de zomer een maand vrijwilligerswerk te gaan doen via een hostel in Arusha.
Nu probeer ik uit te vogelen hoe ik het beste kan reizen.
Het liefste zou ik naar Kili vliegen en dan transfer naar Arusha, maar dat is €500 duurder dan wanneer ik via Nairobi of Dar Es Salaam vlieg.
De opties zijn als volgt:

1. Met Egypt Air of Turkish Airlines naar Dar Es Salaam vliegen, vervolgens
    shuttlebus naar Arusha.
    Echter zit ik een beetje met die shuttlebus. Ik heb gelezen dat Scandinavian Express prima was, maar dat deze nu failliet is. Van andere bus companies kan ik geen website vinden (Dar Express, Kilimanjaro Express) dus hoe kan ik dan van tevoren boeken?

2. Met Turkish Airlines naar Nairobi vliegen, vervolgens met shuttlebus naar Arusha.
    Welke shuttle zou ik hiervoor kunnen gebruiken, die vooraf via internet te reserveren is? En is een transit visum voor Kenia makkelijk te regelen op het vliegveld? Ik heb gelezen dat er aan de weg wordt gewerkt van Kenia naar Tanzania en je er daardoor veel langer over doet…

Wie heeft tips voor mij, hoe kan ik dit 't beste aanpakken?
Alvast bedankt!

Petra

nairobi naar arusha is goed te doen met de bus. Ongeveer 7 a 8 uur.
Dar is verder en zal dus ook langer duren.

Hallo Petra,

Het laatste nieuws wat ik gelezen heb is dat je op de route van Nairobi naar Arusha veel last hebt van wegwerkzaamheden waardoor je busreis langer dan 8 uur kan duren.
Vanaf Dar es Salaam kun je de Dar Express nemen. Zij hebben een comfortabele bus waarmee je voor 25.000 TSH van Dar naar Arusha kunt reizen met een tussenstop. Dit duurt zo’n ongeveer 10 uur, waarbij de wegen beter zijn.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten Leonie

De weg Arusha-Nairobi is behoorlijk slecht. Reken op 9-10 uur rijden incl grensovergang. Dus wat tijd betreft maakt het niet veel. De weg Dar-Arusha is goed. Via Dar bespaar je de kosten voor een Kenia visum.

hallo Petra, de weg van Nairobi naar Arusha is al grotendeels klaar. Vlak voor Arusha zijn nog een paar omleidingen, maar niet meer zo erg als een half jaar geleden. De tocht duurt nu ongeveer 6 uren inclusief oponthoud bij de grens. Kosten ticket is TZS25.000,-. Vanuit Dar es Salaam doe je er inderdaad 10 uren over. De bustickets vanaf Dar kun je ter plaatse kopen. Voor de busticket vanaf Nairobi kun je vooraf een boeking doen. Meer informatie nodig, mail me maar! Ik woon in Arusha.
Groetjes,
Judith