Ik ben nieuw hier op het forum, maar heb al hele leuke dingen gelezen van jullie!
In augustus ga ik 2 maanden vrijwilligerswerk doen in een ziekenhuis in Arusha en daarna wil ik nog 3 weken zelf gaan rondreizen door Tanzania. Het wordt mijn eerste keer zelfstandig reizen en eerste keer afrika, maar ik heb er zin in!
Nu zit ik helaas wel met het probleem dat ik een vlucht heb geboekt naar Dar es Salaam en er vanuit de organisatie alleen een transfer plaatsvindt vanuit Kilimanjaro en Arusha Airport naar mijn verblijfplaats Arusha. (heel verhaal, maar in principe een beetje mijn fout, omdat ik te enthousiast was).
Ik moet nu dus vervoer regelen van Dar es Salaam naar Arusha en ik ben benieuwd naar jullie advies hierover. Is het verstandig/handig om dit per bus te doen of raden jullie mij aan om het vliegtuig te pakken en wat zijn de beste/veiligste vervoerders?
Ik kom 's avonds vrij laat aan in Dar, woensdag 21 augustus om 21:40 uur. Rijden er dan nog bussen? Er zijn in ieder geval geen vliegtuigen meer die dan vertrekken zag ik, dus dan moet ik ook nog ergens slapen?
Ik zou een hotel in Dar boeken dat airport pick-up service biedt, en de volgende dag een (lange) busrit doen. Of je zou kunnen vliegen. Ligt er ook aan hoe snel je in Arusha moet zijn. Als je nog wat extra dagen hebt, kun je bijvoorbeeld ‘even’ op en neer naar Zanzibar.
Dankjewel voor je reactie!
Ik denk dat een hotel inderdaad wel handig is, bedankt voor de tip om specifiek op airport pick-up service te zoeken.
Zanzibar gaat hem aan het begin van mijn reis niet worden, dan heb ik weinig tijd, maar het staat zeker in de planning om de laatste (plusminus) week voordat ik weer naar Nederland ga op Zanzibar door te brengen. Heb daar zulke mooie verhalen over gehoord!
Wat betreft het vervoer lees ik er veel over dat de busrit wel erg lang is, misschien dat ik dan toch voor het gemak en qua tijd maar een binnenlandse vlucht ga boeken. Is misschien zeker ook wel handig na de al lange vlucht uit NL naar Dar toe.
Nee, kon dat helaas maar… Ze konden één ding voor me betekenen en dat was dat ik wel uitstapte bij Kilimanjaro, maar dit hield dan in dat mijn ticket voor de terugreis ongeldig werd verklaard vanwege ‘no-show’ op het stukje Kili-Dar. Dit is natuurlijk geen goede optie, helaas