busroute Arusha Dar es salaam

Hallo allen,

We vertrekken 9 febr naar Tanzania, we gaan daar een safari doen en dan zoals een aantal onder jullie, door naar Zanzibar. We hebben besloten om vanuit Arusha met de bus richting Dar es Salaam te gaan en hebben hier twee dagen voor uit getrokken. Ik kan op internet geen duidelijke info vinden over de busroutes en omgeving van dit traject. Dus hier mijn vraag

1. Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is om hier twee dagen voor uit te trekken
  2. Is er een plaats/mooie omgeving waar we kunnen overnachten tussen arusha en dar es salaam.
    3.Is het beter in arusha te blijven en daar een extra dag te zijn en de busrit van 10 uur ineens te doen.

Alle tips zijn welkom
Groeten Monique :dag:

Hoi Monique,

Leuk dat jullie in Tanzania gaan reizen.

Ik denk dat de leukste plek om de reis te onderbreken, de Usambara bergen zijn. Maar daar zou ik dan weer meer dan 1 dag voor uit trekken. Je moet dan toch even een uitstapje maken vanaf de hoofdweg en alleen een nachtje daar verblijven is eigenlijk niet heel zinvol.

De 10 uur durende busreis is op zich lang, maar er is wel veel te zien onderweg. Dus het is niet perse nodig om een tussenstop te maken.

Groeten,
Marion
www.caracalsafaris-tz.com

1 like