Ervaringen bus Asusha naar Dar es Salaam en boot naar Zanzibar

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met de busreis Arusha - Dar es Salaam en dan de Boot naar Zanzibar.
Graag wil ik weten wat de reistijd en kosten zijn en hoe vaak de bus en boot gaan.

Even aanvullende vraag: ik zag dat er ook een treinreis mogelijk is op hetzelfde traject. Iemand daar ervaring mee? Moeten we helemaal naar Dar es Salaam of kunnen we vanuit Tanga ook een boot naar Zanzibar nemen ? En welke tijden rijden ze …1e klas, 2e klas ??

Alvast bedankt

Hoi,

ik was in 2006 in Tanzania, dus echt up-to-date informatie kan ik je niet echt geven. De busreis heb ik niet gedaan en al zeker niet vanuit Arusha, daar ik in Kigoma verbleef.
Wij hebben ook een trein genomen van Kigoma tot Dodoma en dan met de bus naar Morogoro… maar aangezien jij van de noorderkant komt (Arusha) ben je daar waarschijnlijk niet veel mee. Wat ik wel kan zeggen is dat de trein zijn charmes heeft maar heel wat trager gaat dan de bussen…

Nu, wij zijn eerst met een dhow vanuit Bagamoyo naar Zanzibar gegaan. Die vertrekken alleen maar snachts en duren dan ook de hele nacht. Hoeveel het koste weet ik niet meer precies, maar hééél wat minder dan de boot naar Zanzibar. We zijn dan wel met de boot teruggekeerd, zo een snel ding en meer dan de helft van de passagiers werd dan ook ziek. Wanneer deze rijden hangt af van boot tot boot, dat bekijk je best ter plaatse.

Ik weet niet of je hier veel mee bent … hopelijk heb je er toch een iets beter beeld van.

Groetjes

de dar express vanaf arusha naar dar es salaam rijdt elke dag. ook vele andere bussen rijden elke dag.
het is een uurtje of 8 a 9 met de bus. als je sochtends vertrekt kom je rond een uur of 4 aan.
de boot naar zanzi duurt ongeveer een uurtje of 3. (ja die snelle, waar je misselijk in wordt)
vliegen kan natuurlijk ook, ongeveer een half uur.
prijzen van de boot/bus weet ik niet meer. ik heb vorig jaar gevlogen van zanzi naar dar, was 50 $.