Vliegen naar Hurghada

Totdat er eens een calamiteit is!! Dan breng je zo’n willekeurig hotel en jezelf wel in de problemen!
Ooit moeten vluchten uit een land waar de “hel” uitbrak?

Vul op de visakaart het correcte adres in waar je daadwerkelijk verblijft.

Wat is dat nou weer voor STOM idee… mocht er iets gebeuren, denk aan die bomaanslagen aantal jaar geleden of iets anders WAT NAMELIJK GEWOON KAN… Dan zullen ze je toch echt moeten gaan zoeken waar je bent! En goh verrassing, dan zit je helemaal niet in dat hotel???
KORTOM SUPER DOM OM WILLEKEURIG ADRES OP TE GEVEN…
En daarbij… je hebt toch een verblijfplaats daar? SCHRIJF DAT APPARTEMENT/ADRES, die gegevens op!
GRTZ

Zit wel wat in natuurlijk… Denk dat dat het handigst is, zijn adres?

Nederlanders die hier wonen zijn geregistreerd bij de NL ambassade.
Vakantie-gangers zijn bij de reisorganisaties bekend.
Dat is toch veel makkelijker en sneller.
Verwacht niet dat ze de kaartjes allemaal in de computer stoppen.
In noodgevallen, hoe doen ze dat in landen waar geen visa nodig is, juist via de reisorganisaties.

Grt. Robert

Niet iedereen gaat via een reisorganisatie! Ik heb een flight-only … any idea where to find me?

ik heb ook flight only

Voor de snelle beslissers:

Ticket Brussel - Hurghada op 31 AUG met Jetair: kost slechts 49 EUR!!!

www.jetairfly.com

groetjes!

wordt wel gecontroleerd hoor!
Mijn broer is twee jaar geleden bij ons geweest, hij had ons woonadres als adres opgeschreven. Er stond toen een paar dagen voor een paar uur per dag een politieauto voor de deur.

echt?

ow… nou weet je… ik vraag het wel aan hem… kijken wat hij zegt! haha

Meid, serieus… voor je eigen veiligheid, best wil enz enz…
Zijn adres invullen, als dat de plaats is waar je verblijft! Veiligheid boven alles toch?
Ik ging ook niet via een reisorganisatie, heb alles zelf alleen geboekt… Ik verbleef samen met hem in een appartement en dat was dus ook het adres wat ik ingevuld heb…
Succes…

OKé dan.
Ik heb idd ook gewoon een los ticket geboekt en verblijf bij hem thuis. Maar krijgen we dan geen gezeur met de toeristenpolitien als ze gaan controleren?

Meid,
je zal toch een adres achter moeten laten… hoe en wat het daar gaat kan je het beste aan je vriend vragen… misschien moet je wel een ORFI nemen aangezien “samenwonen” not done is… Maar misschien wordt er in Hurgada/de plaats waar jij logeert… niet zo moeilijk gedaan…
Ik denk dat je eerder gezeik krijgt als je niet aan kan tonen waar je verblijft… Maar dit is alleen maar mijn advies, ik zou eerder aan mijn eigen veiligheid denken…
grtz en succes
Vraagje: heb je het hier niet met je vriend over gehad? Hij kan je daar toch in adviseren?

Ik ga geen orfi nemen, dat is een ding dat ik zeker weet…

Nee, nog niet over gehad. Het was voor hem niet meer dan normaal dat ik bij hem zou verblijven… maar niet geha dover wat ik op t papiertje in t vliegtuig moest ibnvullen, totaal niet bij stilgestaan zelf…

Hallo allemaal!

Ik heb me net ingeschreven en ik ben in September naar Egypte geweest en heb een leuke vriend ontmoet.
Voordat ik op de romantische tour ga, wil ik eerst terug om hem beter te leren kennen en nog van nog een vakantie te genieten dit jaar.
Nu wil ik graag zo snel mogelijk de vluchten boeken ( de goedkoopste raken op) en ik wil graag weten of je in de problemen komt als je niet bij een reisorganisatie met accommodatie boekt, of je dan in de problemen komt in Sharm, want toen ik wegging waren ze moeilijk aan het doen omdat ik mijn voucher niet meer had van het hotel…
Kunnen jullie mij hiermee helpen? Ik word er zenuwachtig van haha.Dankjewel!!
Groetjes!!

Hallo allemaal!

Ik heb me net ingeschreven en ik ben in September naar Egypte geweest en heb een leuke vriend ontmoet.
Voordat ik op de romantische tour ga, wil ik eerst terug om hem beter te leren kennen en nog van nog een vakantie te genieten dit jaar.
Nu wil ik graag zo snel mogelijk de vluchten boeken ( de goedkoopste raken op) en ik wil graag weten of je in de problemen komt als je niet bij een reisorganisatie met accommodatie boekt, of je dan in de problemen komt in Sharm, want toen ik wegging waren ze moeilijk aan het doen omdat ik mijn voucher niet meer had van het hotel…
Kunnen jullie mij hiermee helpen? Ik word er zenuwachtig van haha.Dankjewel!!
Groetjes!!

Hoi en welkom bij de egypte liefhebbers!

Ik kom regelmatig in egypte, ben echter nog nooit in Sharm geweest, maar ben nog nooit gecontroleerd op mijn verblijf daar. Ik boek altijd alleen een ticket en geef een willekeurig hotel op. Er is nog nooit naar gevraagd of zelfs naar gekeken.

Ik begrijp uit je verhaal dat je wellicht bij je vriend verblijft? misschien een tip om ook op het forum ‘relatie met een egyptenaar’ en ‘egyptische mannen’ te gaan lezen… het kan heel wat voeten in aarde hebben om een relatie te beginnen en het komt veel voor dat de mannen er diverse relaties op nahouden. Maar misschien ben je daar al van op de hoogte.

Dat was inderdaad snel!
Dankjewel voor je reactie en je advies.
Ik was inderdaad even aan het kijken over de verhalen met een Egyptenaar, maar meer staat er niet bij op het Forum, of heb ik nog iets gemist?
Ja, hij is wel zo eerlijk naar mij toe dat hij me een superleuke meid vindt, maar geen relatie wilt op dit moment omdat we beiden realistisch moeten zijn en ik eerst hem maar moet gaan bezoeken en hij komt me in Europa bezoeken, wel dat we goede vrienden zijn en ik altijd welkom bij hem ben, we smsen wel elke dag nog haha.
De laatste keer dat ik er was heb ik door calamiteiten later kunnen vertrekken en heb hem toen om hulp gebeld terwijl ik hem net leerde kennen, hij heeft me meteen geholpen en is constant bij me gebleven totdat ik terug naar huis kon.
Ik wil je wel hartelijk bedanken voor je advies en snelle antwoord!

Graag gedaan hoor :slight_smile:
Goed om te horen dat hij eerlijk tegen je is, alleen houdt in je achterhoofd dat velen heeel graag naar Europa komen en daar veel voor over hebben. Ken je het gegeven ‘bezness’?
Soms waarschuw ik te veel en misschien ook wel overbodig maar ik heb al te veel gezien en gehoord aldaar en gelezen erover.

Geniet in ieder geval van je verblijf daar.

Groetjes

Ha Clejo!

Dankjewel, alweer haha.

Nee, je hebt onwijs gelijk, beter voorzichtig zijn, maar ik ben meer diegene die het hoofd op hol heeft slaan haha, hij remt me meer af en blijft zeggen dat we zien wat de toekomst brengt, maar hij wilt dat we goede vrienden in ieder geval zijn/worden en ik echt een paar keer naar hem moet komen en langer blijven om te kijken of het mij zou bevallen daar en dat ik realistisch moet blijven…
Want hij wilt pertinent NIET naar Europa komen, hij wilt in Sharm blijven, is daar divemaster en heeft me verteld dat hij een relatie achter de rug heeft van 6 jaar met een Oostenrijkse, maar deze kon niet wennen aan het voorgoed wonen in Sharm.Hij is geloof ik best eerlijk, maar misschien heeft ie wel een vrouw in Cairo zitten, je weet het maar nooit, maar ik weet wel dat hij een goed hart heeft en ik wel een leuke tijd zal hebben, vooral met het duiken, zo heb ik hem ook ontmoet.
Hij mist me wel maar wilt voorzichtig zijn, dus ik zie wel.
Ik zou in ieder geval graag er naar toe willen op vakantie om een leuke tijd te hebben, alleen zit ik met het feit hoe de douane daar gaat reageren of vragen voor een hotelvoucher of iets dergelijks…
Nogmaals superbedankt !!!
Groetjes

Helemaal goed!! Hoef ik me over jou geen zorgen te maken :slight_smile: