Vliegen 6-12-11 Amsterdam-Sydney?!

Hi allemaal,
Ik vlieg dinsdag 6 december van Amsterdam (stopover Dubai), naar Sydney :smiley:
Is er toevallig iemand die ook deze vlucht heeft? (maatschappij Emirates), vlieg om 14.30. Reisgenootje(s) zou leuk zijn :slight_smile:
Blijf daarna tot midden februari (werkend als au-pair) in Sydney. Dus iemand om dan mee uit te gaan etc, is natuurlijk ook welkom! :vak02:
Let me know!
Marinke

Hoi Marinke,
ik vlieg niet de 6e naar Sydney maar wel de 20e. Ik vier kerst bij familie in Campbelltown (ligt niet ver van Sydney) en met oud en nieuw zit ik op Bondi tot 2 januari.Misschien kunnen we iets afspreken om wat gaan doen.

Groetjes Priscilla

Leuk, hoelang blijf je in aus? Ik heb nog geen idee wat ik met kerst en oud&nieuw doe. Maar evt na die tijd een keer meeten moet lukken :smiley:
Wat ga je doen in aus? Reizen/werken?
See ya

8 februari vlieg ik weer terug naar Nederland.
Jaren geleden ben ik ook in Australie geweest en toen heb ik wel gewerkt,en nu ga ik lekker genieten van een vakantie. Anders kom ook maar gezellig naar Bondi met oud en nieuw.
groetjes :dag:

Hoi Marinke en Priscilla,
ik vlieg ook de 6de naar Sydney, Marinke! Alleen gaat mijn vliegtuig om 13.30 :stuck_out_tongue: Maar lijkt me leuk om dan even te meeten!
Ik zit met kerst en oud en nieuw ook in Sydney in het hostel Billabong Gardens. Waarschijnlijk ga ik dan naar de Royal Botanic Gardens om daar het vuurwerk van de Harbour Bridge te zien :slight_smile: Zijn er ook leuke dingen op Bondi Priscilla? Of ga je er gewoon heen en zie je wat het je brengt?
Groetjes!

Okay tof! Waar heb je je stopover? Hoelaat kom je aan in Sydney? Ik 22.30, misschien zie ik je nog;)
Leuk, Botanical Gardens! Oud en nieuw is echt zooo super tof! Wordt mn 2e keer :slight_smile:
Ik verblijf bij mensen thuis, in Roseville, ga daar werken als au-pair. Ga je alleen reizen of ook werken?
Groetjes Marinke

Hoi Marinke,
wat gaaf joh dat het al je tweede keer wordt!! Wat heb je de eerste keer gedaan toen? Heb je toen ook al gereisd of heb je toen ook gewerkt? Heb jij al plannen met Oud en Nieuw of weet je niet of je dan vrij bent van werk? Lijkt me ook wel gaaf hoor als au pair werken. Ben benieuwd hoe je dat vindt! Hoe ben je met die mensen in contact gekomen?
Ik ga werken en reizen, maar werken in de zin van seizoenswerk dus het WWOOF-en :wink: Ben wel benieuwd hoe het gaat worden :slight_smile: Heb er in ieder geval enorm veel zin in!! Ik heb een stopover in Taipei en ehm ik kom op donderdag 12 uur 's middags aan in Sydney, dus ik heb een lange reis voor de boeg… Jij bent er dan wel snel! Want jij komt op woensdag aan als ik het goed begrijp? Chill hoor :slight_smile:
Groetjes!

Hey!
Zo dan heb je inderdaad een lange reis pfff!! Ik kom idd die woensdag avond aan :slight_smile:
Ben vorig jaar 3,5 maand naar australie geweest, toen voornamelijk rond gereisd en ook Wwoof gedaan! Wat me overigens niet super goed bevallen is. Maar dat is persoonlijk denk ik, onkruid wieden, bomen planten en kippenhokken schoonmaken is gewoon niet zo mijn ding;) En dat dan vaak behoorlijk lang, 4 tot 6uur en zonder loon. Maar als je een hele leuke familie treft kan het leuk zijn denk ik! Ik ga het waarsch zelf ook nog een keer doen, om een 2nd working visa te krijgen :slight_smile:
Wat ik trouwens wel leuk vond, is HelpX (google maar ff :)) Dat idee is een beetje het zelfde als wwoofen, je werkt ook tegen kost en inwoning. Alleen niet op een farm, maar gewoon huishoudelijk werk van meestal maar 1 a 2 uur per dag. Beviel me veeeeel beter :wink:
Wat ik ook een aantal keer gedaan heb, was couch surfen, super leuke manier om echte ozzies te ontmoeten!
Hoelang ben je van plan naar aus te gaan? Met een tourist visa of working?
Oh en ben vorig jaar met die mensen waar ik als aupair ga werken in contact gekomen. Maar via greataupair.com kun je ook gezinnen vinden!

Ah ook gaaf joh! Hmm oké, ja dat heb ik wel meer gehoord inderdaad over het wwoofen. Het is dus niet zo’n ideale wereld zoals in McCleod’s daughters :wink: Nee maar ik kijk wel of het bevalt. Je moet alles een keer geprobeerd hebben toch :slight_smile: Nouja alles… :stuck_out_tongue: Ik ga wel eens even kijken op dat HelpX inderdaad! Dat klinkt ook wel goed.
Couchsurfing had ik ook al gehoord ja! Moet je je daar voor aanmelden ofzo? Ik ga wel eens even kijken op die site. Lijkt me ook wel tof om te doen :slight_smile: Ik heb inderdaad een Working Holiday visum. Leek me wel zo handig. Ik blijf tot 9 mei dus ongeveer 5 maanden. Hoe lang blijf jij als aupair? En ga je daarna nog reizen of dan gewoon terug naar Nederland?
Groetjes!

Couch surfen kun je je idd voor aanmelden (www.couchsurfing.org)
Ik plan op dit moment om in ieder geval 2jaar in aus te blijven. Vandaar dat ik ook farmwork moet gaan doen voor mn 2e working visa. In Sydney werk ik 2maanden als aupair, daara waarschijnlijk naar Tasmanie. Welke reisplannen heb jij behalve Sydney?

2 jaar joh! Wat een heerlijk vooruitzicht :slight_smile: Ik wil de oostkust langs omhoog naar Cairns en dan naar Darwin toe. Vanuit Darwin dan terug door het midden richting Adelaide, Melbourne en dan moet ik even kijken of ik nog naar Tasmanië kan, maar dat lijkt me ook wel erg gaaf! En dan vlieg ik terug naar Nederland vanuit Sydney weer. Maar ik zat laatst in de Lonely Planet te kijken/lezen en nu lijkt me de westkust eigenlijk ook wel weer erg tof. Maarja ik weet het dus nog niet echt :stuck_out_tongue: 5 maanden is denk ik wel te kort om heel Australië te zien, als je ook nog wel een beetje wil genieten :stuck_out_tongue:

Jullie hebben allebei een mooi vooruitzicht zeg.
Ik ga deze keer voor een vakantie,eerst richting Sydney dan Melbourne en daarna Adelaide.
Op 8 februari vlieg ik weer terug.
Toen ik een jaar in Australië was heb ik ook farmwork gedaan,en een jackeroo-school gevolgd. Ook heb ik veel in het fruit gewerkt,en daar kom je heel veel backpackers tegen wat erg leuk is.

Groetjes Priscilla

Haha ja het is zeker een leuk vooruitzicht!
Maar voor jou ook leuk toch? Heb je een jaar lang gereisd door heel Australië of gewoon een deel ervan? Hoe vond jij dat farmwork?
Groetjes!

Ja,ik heb ook een mooi vooruitzicht.
Ik heb in mijn jaar veel met paarden gewerkt,bij een cowboy met showpaarden,op boerderijen,op Magnetic Island om met mensen buitenritten te paard te maken,op een holiday farm waar we ook buitenritten maakten met de mensen,ik heb samen met iemand op een horsestud gewerkt hier moesten we op de paarden passen terwijl de eigenaren weg waren. Als je met paarden wilt werken is er genoeg te vinden. Ik heb een Jackerooschool school gevolgd maar als je zelf al handig bent met paarden is dit niet echt nodig,het enige voordeel is dat hun de adressen weten waar je kunt gaan werken,maar nu er op internet ook veel te vinden is kun je dat ook proberen.
En in het fruit is er ook aardig wat te vinden en nog leuk ook je leert er veel mensen kennen. Ik heb in mijn jaar veel gezien,maar nog niet alles. Groetjes

Oja, wat ik van het farmwork vond. Geweldig! Ik zou er zo heen verhuizen om op een boerderij te gaan werken,dat ligt me wel. De mensen zijn vaak erg aardig en dat was een groot voordeel.

Dat lijkt me ook wel gaaf inderdaad met paarden werken! Ik vind ze alleen zo groot meestal :stuck_out_tongue: maar het lijkt me wel gaaf… Ook als ik jouw ervaringen nu zo lees! Misschien wordt dat toch ook nog onderdeel van mn plan :wink: Via wat heb je die jackeroo cursus gevolgd?

Klinkt ook super! Ik ga waarsch ook farmwork doen met paarden, op een hengstenfokkerij. Lijkt me super!:slight_smile: In het westen van aus. Heb dat deel nog niet bezocht, maar lijkt me erg mooi:)
Hoe kwam jij aan de adressen waar je het farmwork(met paarden) hebt gedaan?

De adressen had ik van die jackerooschool gekregen,en via Travel Active kwam ik aan een adres van iemand en zij zocht weer werk voor mij in de paarden. Want die van de jackerooschool waren niet echt bijzonder,veel klachten van anderen gehoord. Het adres van deze school kwam ook van Travel Active,maar die raad ik je af. Alleen de boerderij waar ik kwam te werken was wel helemaal top,maar daar hield het ook bij op. Maar het is alweer een tijd geleden,dus ik weet niet of zij nog dit doet.

Hee meiden,

Wat een leuke verhalen allemaal:) Ik vlieg 3 dec met Aus Backpackers naar Australie. WIl de feestdagen in Sydney vieren en vervolgens in jan werk gaan zoeken, wat te sparen en hopelijk snel weer verder te trekken. Leuk dat jullie allemaal ong hetzelfde willen gaan doen. Mijn ticket staat op het moment ook tot mei. Geen idee hoe het loopt. Ik heb ook een Wwoof lidmaatschap, lijkt me erg leuk om dat ook eens geprobeerd te hebben!

Erg spannend allemaal, maar superveel zin in.

Jullie alles al goed voorbereid? Clijntje, heb jij je hostel voor een week moeten boeken? Ik moet daar namelijk snel nog achteraan:)

Gr Charlotte

Hee Charlotte,
Wat leuk dat je ook met Australian Backpackers gaat! Ik ga 6 december met hen naar Australie! Ik heb ook een wwoof lidmaatschap inderdaad, maar ik plan verder nog niks qua werken, ik denk dat ik daar maar ga bekijken, ook wanneer ik geld nodig heb… Wat voor werk wil je in januari zoeken?
Ik heb inderdaad een hostel voor een week. Van 25 december tot 2 januari heb ik een kamer bij Billabong Gardens. Was nog redelijk goedkoop in vergelijking met andere hostels. Ik zou wel snel boeken als ik jou was, heel veel zat een paar weken terug al vol! Succes :slight_smile: Ben benieuwd waar je belandt! Misschien is het leuk om rond de feestdagen even contact te hebben?
Groetjes, Carlijn