Ik ben Sarah, 29 jaar oud en van plan om vanaf eind september 2012 voor 3 maanden te gaan backpacken door Australië.
Vandaar dat ik nog op zoek ben naar een reisgenoot in deze periode.
Ik ben zelf niet zo van het georganiseerde reizen en zie dan ook wel wat er op mijn pad komt.
Het is wel de bedoeling om zoveel mogelijk van het land te zien…
Ik heb zelf nog geen ticket geboekt maar ga dit wel op korte termijn doen.Vanuit waar vlieg jij en waarheen?
Ik vlieg waarschijnlijk op Sydney en wil een stuk van de oostkust meepakken, maar ik zou ook graag een stuk van 't westen willen doen, dat schijnt erg mooi te zijn.
In het noorden Darwin en dan in het midden een stukje van Ayers Rock, heb dan ook 3 maanden de tijd…
In welke volgorde ik dat precies ga doen weet ik nog niet eigenlijk.
Ja ik vertrek op 17 september vanaf Amsterdam naar Sydney, Ik heb de ticket al geboekt bij Australian Backpakkers.
Waar ik daarna heen wil weet ik nog niet helemaal zeker, maar zo en zo een deel van de west kust. Ik wil misschien ook aan auto kopen maar daar moet ik nog wat meer info over zoeken.
Ik wil gewoon veel zien, maar dat komt helemaal goed in die 7 maanden:p
Mijn naam is Jolien, 25 jaar en heb vorige week mijn ticket geboekt naar Sydney. Ik land op 6 september in Sydney en 28 oktober vlieg ik terug vanuit Cairns.
Weet je al wanneer je gaat?
Ik heb nog geen ticket geboekt maar ik vlieg waarschijnlijk rond 20 september richting Sydney.
Ga namelijk voor 3 maanden en vlieg eind december weer terug.
Ik reis van Sydney naar Cairns, omdat ik ook vanuit daar weer terugvlieg eind oktober. Het idee is om in ieder geval een aantal bekende stops te maken: frasier, whitsunday, brisbane, etc. Ook staat er een duiktrip van een aantal dagen gepland in Cairns of Port Douglas, omdat ik al een duikbrevet heb
Hoe concreet zijn jouw plannen?
Mijn naam is Britt (zie mijn berichtje op dit reisgenoten forum) en ik ben 27 jaar.
Zelf kom ik 16 nov. aan in Melbourne en vlieg ik vanuit hier op 28 dec. weer terug naar NL.
Mijn reisideeen komen wel overeen met die van jou. Niet echt een vast plan, maar vooral veel gave dingen zien!
Zoals ik er nu over denk zou ik wel via de Great Ocean Road richting Adelaide willen reizen en van daaruit naar Alice Springs. Dan door naar boven of direct richting de oostkust, om van daaruit langzaam naar beneden te zakken.
Het lijkt me gezellig en financieel aantrekkelijk om met mensen samen met een auto of camper te kunnen reizen.
Lijkt je dit ook wat? Zoja, misschien kunnen we elkaar eens ontmoeten in NL om te zien of t klikt enzo?
De route die je beschrijft staat ook op mijn verlanglijstje…
Omdat ik er waarschijnlijk al een maandje eerder ben zou ik best een stuk vanuit Melbourne of Adelaide richting Alice Springs met je samen willen doen.
Het is idd ook het handigst om een camper of busje te kopen en dan samen met anderen verder te reizen.
Lijkt me een goed plan om even kennis te maken met elkaar…
Ik ben in ieder geval van plan om een gedeelte van de westkust en de oostkust te doen, ook wil ik graag richting Alice Springs.
De precieze volgorde weet ik zelf nog niet helemaal…
Wie weet kunnen we elkaar ergens treffen om een gedeelte van de oostkust samen af te reizen…
Ik laat je nog wel iets weten als ik meer concreter heb, hoe, wat, waar en wanneer.
Mijn naam is Marielle 28 jaar, ook ik ben van plan om in september richting australie te gaan, hoe wat en waar ben ik nog niet helemaal overuit. Ik heb 6 weken de tijd ivm met werk. Samen reizen lijkt me erg gezellig, ben een sportief ingesteld persoon.
Weet je al wanneer je in September gaat?
Ben zelf druk bezig met het vinden van een ticket…denk dat ik zo halverwege September wil gaan.
Ik ga in ieder geval richting Sydney.
Laat me maar weten wanneer je iets meer concretere ideeën hebt.
Wie weet kunnen we eventueel samen heen vliegen.
Ben zelf ook een sportief iemand, dus dat zit wel goed…
Wat een mooie plannen allemaal! De route die jullie beschrijven staat ook op mijn lijstje! Ik vlieg op 9 oktober naar Perth, en ga kort daarna 2 weken werken in Monkey Mia( door de grote vraag heb ik het al geregeld). Rond 28 oktober ben ik daarna klaar en zou ook graag dezelfde route afleggen. Misschien iets te regelen? Hoe meer ogen op de weg, hoe beter we de waliby’s zien
Bedankt voor je reactie…
Hebben idd allerlei plannen ja…haha
Misschien is 't een idee om mailadressen uit te wisselen zodat we elkaar kunnen contacten als we in Australië zijn.
Wat leuk om rond te snuffelen op dit soort sites! Ik ben vanaf half september tot half december ongeveer te vinden in Australië, en Nieuw Zeeland. N.a.w. begin ik in Sydney en vanaf daar zie ik het wel. M’n grote rugzak en ik willen i.i.g. zoveel mogelijk gaan zien van dit mooie deel van de wereld!
De exacte vertrekdatum hoop ik deze week te horen. E.e.a. is nog maar net in gang gezet. Waarschijnlijk rond 17 sept. Net als jij zie ik wel hoe het allemaal loopt. Kom vast wel mensen tegen waarmee het klikt. En zo niet, hobbel ik rustig weer verder, kom ik weer andere leuke mensen tegen. Heb er zin in!
Ik ben Dingeman, 32 jaar en wil rond oktober/november en misschien al eerder naar Australie gaan backpacken. Voor hoe lang, waar en op welke manier dat weet ik nog niet. Ik wil gewoon alles laten gebeuren en het aan het lot overlaten zeg maar. Uiteraard wel wel wat dingetjes plannen om ergens vanuit te beginnen. Het is mijn eerste reis dus vind het nogal spannend. Met 1 of meerdere mensen die kant op te vliegen en het 1 en ander verkennen lijkt me wel fijn. Daarna gewoon zien of je nog wat langer met elkaar optrekt als het goed klikt of gewoon alleen verder reizen. Met 1 of meerdere mensen met een camper of auto rondreizen lijkt me super! Daar wat werken zodat je daar wat langer kan blijven lijkt me ook leuk. Omdat ik 32 ben, zal dat niet makkelijk gaan denk ik? Hoe is jullie ervaring daarin? Of misschien WOOFF-en tegen kost en inwoning. Ik ben van plan om veel van de natuur te zien en liefst een tijdje in de natuur te bivakken. Ik hou van veel lol, actief en avontuur en ook van af en toe een feestje. Rust en contact met de natuur, e.d. vind ik ook heel fijn.
Ik ga mijn reis denk ik boeken bioj australienbackpackers.nl omdat het o.a. daar goedkoop is.
Zoals ik al eerder schreef ik vertrek 20-9 richting Sydney.Het lijkt mij ook fijn om met iemand samen de heenreis te maken en de eerste dagen samen door te brengen.Daarna kijken hoe en wat verder.
Ik ben zelf 29 en voor mij is het ook mijn 1e reis alleen…
Ik wil graag veel van het land zien en aangezien ik er 3 maanden verblijf ben ik niet echt van plan om er te gaan werken.
Ik heb zelf geboekt via world ticket center omdat je via backpackers die korting niet meer krijgt als je 25+ bent(ja, wat een discrmininatie he) dus check 't eff goed na allemaal.
Wat kost het via World Ticket Center inclusief belastingen, verzekering, enz?
Via Astralian backpackers zou het 1450 euro all in kosten naar Sydney. Naar Sydney is volgens hun het duurste, dus het kan ook goedkoper.
Deze informatie kreeg ik van Australian Backpackers op mijn vraag wat een individuele retourreis naar Australie inclusief de luchthavenbelastingen, verzekeringen, enz kost:
Ga even uit van 825 euro, aanbieding met Cathay Pacific (zie www.backpackers.nl). Dan ga ik er vanuit dat je Sydney neemt (duurste qua belasting) en dan ook weer terug van Sydney. Er komt dan 540 euro aan brandstoftoeslagen en luchthavenbelasting bij. Plus eventueel 30 euro ticketingskosten (administratie) plus eventueel 28 euro annuleringsverzekering. Als wij het visum regelen kost dat 15 euro en als je het zelf doet op www.immi.gov.au dan is het gratis.
Onze tickets zijn 12 maanden geldig en men mag voor vertrek gratis data en route wijzigen. Na vertrek ook weer gratis data wijzigen. Plus mag er gratis een stop-over worden gemaakt in Hongkong. Veel flexibiliteit dus!