Visum voor 1 jaar verblijf in Thailand

Hallo allemaal,:NETHERLAN :thailand:
Mijn naam is Gerard en ik woon de laatste 2 jaar afwisselend 6 maanden in Thailand en 6 maanden in Nederland. Nu heb ik gehoord dat gezien mijn leeftijd (56 jaar) ik vrij makkelijk een visum voor 1 jaar kan krijgen, mits ik aan een aantal voorwaarden voldoe zoals een medische verklaring en 800.000 bath op een Thaise bankrekening. Nu is mijn vraag: Als ik zo’n visum zou hebben en ik ga tijdens dat jaar op vakantie naar b.v. IndonesiÃŦ, vervalt dat visum dan, omdat ik Thailand uit ga, of lopen de resterende maanden dan gewoon door? Wie kan mij helpen?

Ik hoop dat ik me niet vergis, want ik ben geen expert op het gebid van visa.

Maar: het standaard visum in jouw situatie is 1 jaar single entry volgens mij. Als je binnen dat jaar het land wilt verlaten, kun je eenvoudig weg een paar dagen voor vertrek naar een immigratiebureau gaan, ze wat geld geven (geen idee van de kosten, misschien 3,000 Baht o.i.d.) en je krijgt een multiple entry.

Misschien is het ook mogelijk om al bij aanvang een multiple entry visum te krijgen, ik weet dat niet zeker.

Probeer de site: www.thaivisa.com.
Veel info over alles en nog wat.

je vergis je niet
en de prijzen zijn:Fee for re-entry permit:
1,000 Bahts for single
3,800 Bahts for multiple
meer info op deze site:

Mooi dat dit de afgelopen 3 jaar niet is veranderd dan.

Je kunt bij de Thaise ambassade een O-A-visum aanvragen, met dit visum krijg je toestemming om een jaar in Thailand te verblijven. Voorwaarden voor dit visa zijn 50 jaar of ouder zijn en beschikken over minimaal 800,000 baht op een bankrekening of een inkomen van minimaal 65,000 baht per maand. Daarnaast moet je een verklaring van goed gedrag overleggen en een gezondheidsverklaring.
Je kunt eventueel ook een multiple entry O-A visum aanvragen, dat visum is geldig gedurende 1 jaar vanaf de datum van afgifte. Gedurende dat jaar krijg je steeds toestemming om 1 jaar in Thailand te verblijven. Als je dus enkele dagen voordat het visum verloopt Thailand verlaat en weer binnenkomt krijg je dus een extra jaar. Je visum is dan niet meer geldig, maar je mag nog steeds in Thailand verblijven.

Een alternatief is gewoon een non-immigrant O visum aanvragen. Daarmee krijge je toestemming om 90 dagen in Thailand te verblijven, maar je hebt geen verklaring van goed gedrag en medische keuring nodig.

Na afloop van de visa kun je zowel met een O-A als een non-immigrant O visum je verblijf in Thailand verlengen als je beschikt over:
800,000 op een Thaise bankrekening voor 3 maanden (eerste keer slechts 2 maanden)
OF
65,000 baht aan inkomen (mag ook uit Nederland zijn)
OF
een combinatie van geld op de bank en inkomen van intotaal 800,000 baht.

Met een extensie van verblijf moet je een re-entry permit halen als je Thailand wilt verlaten en weer wil terugkeren zonder een neiuw visum aan te vragen.

Hoi Steven,
Ofwel neem je op grond van pensioenering (zonder alle andere paperassen) telkens een MULTIPLE 1 jaar visa in de Thaise Ambassade Prijs Âą euro
Ofwel Vraag je op grond van pensioenering een 1 jaar MULTIPLE visa in de Immigration te Bangkok.
Vereisten : Bewijs van pensioenering (vertaalt in Engels of Thai)
Bewijs van inkomst minimum 65000ThB per maand
(vertaalt in Engels of Thai)
of 800 000ThB sedert minimum 3 maand vast op een
Thaise bank.
Bewijs van goed gedrag en zeden (vertaalt in Engels
of Thai)
Bewijs van goede gezondheid door een Thais
ziekenhuis (Âą 50ThB)
De vertalingen moeten door een beedigd vertaler en gelegaliseerd zijn door de Nederlandse Ambassade in Thailand.
Aanvraag voor de eerste maal: 21 dagen voor het verstrijken van de vorige visa in lokaal 303 krijg je 90 dagen (2000ThB)
21dagen voor het verstrijken van deze in lokaal 101 krijg je met de zelfde papieren 1 jaar (1900ThB SINGLE Âą4000ThB MULTIPLE).
Vanaf dan kan je naar het dichtst bijgelegen Immigrationkantoor voor extention (telkens 1 jaar metde bewijzen die zij vragen (bij mij allen inkomst en pensioen).
Na 3 X 1 jaar visa kan je een residens visa aanvragen.
MVG Frank

Prijs Thase Ambassade Nederland Âą 120euro
Soorry voor het foutje.
Frank

Hoi Steven,

Frank, waarom richt je je antwoord aan mij? Ik heb in dit draadje geen vraag gesteld, en ben helemaal duidelijk in mijn eigen visum situatie.

Sorry niet hoog genoeg gescrold . Maar nu heb jij en anderen die het lezen willen toch deze info en kan je ze verder geven.
Groetjes Frank

je moet bij emigratie wel door geven waar je naar toe gaat met een jaarvisum

Voor de goede orde, je kunt in BKK geen visum aanvragen, slechts een extensie van verblijf. Wat jij hier suggereert is om een toeristen visum aan te vragen en dan in Thailand een verandering van visa aan te vragen. Dat kan, maar maakt het onnodig gecompliceert en duurder dan wanneer je gewoon een non-O visum aanvraagt.
Je hebt daarvoor geen gezondheidsverklaring of verklaring van goedgedrag nodig. Deze documenten heb je uitsluitend nodig als je een O-A visum aanvraagd bij de ambassade.

Je kunt na 3 jaar in Thailand te hebben gewoond geen permanent residency aanvragen, daarvoor moet je namelijk werken en belasting betalen.

Beste Mario,
Ik weet dat je veel weet en het meermaals op deze sites bij het rechte eind hebt maar dit maal begrijp je me verkeert of ben je mis.
Ik heb mijn 1 jaar visa van de Thaise Ambassade wel degelijk in Bkk met een Non Immigrant verlengt en alle papieren die ik opsomde waren nodig. Of kan je op de ThaIse Ambassade ook een Non Immi aanvragen zonder al deze paprassen?
Na 3 X een Non Immigrant kan je wel degelijk een resident visa aanvragen, deze is NIET permanent maar ontslaat je alleen van het 90 dagen bezoek (adresverklaring) aan het dichtst bijgelegen Imi-kantoor.
MVG Frank

Ik heb mijn 1 jaar visa van de Thaise Ambassade wel degelijk in Bkk met een Non Immigrant verlengt

Frank, klopt, dat is wat Mario zegt. Dat is geen visum maar een xtensie op een bestaand visum.

Na 3 X een Non Immigrant kan je wel degelijk een resident visa aanvragen

Ik ben hier niet echt in thuis, maar heb altijd begrepen dat je hiervoor belasting moet hebben betaald gedurende de hele periode.
Heb je trouwens meer informatie over het residency visum (misschien per PB?), ik ben hier mogelijk in geinteresseerd.

Hoi Steven,

Voor meer inlichtingen over de resident- visa, ga naar de site Thaivisa. com en vink in de blauwe balk bovenaan (ongeveer in het midden) van deze site “Residency” aan.
Je krijgt een opsomming van soorten visas en als je diegene die jou visa is aanvinkt krijg je de uitleg hoe en wat je nodig hebt en aan moet vodoen.
Zoals ik al schreef, voor mij na 3 jaar Retirement visa is het mogelijk deze visa aan te vragen.
MVG Frank

Of volg de link hier:

ThFrank, sorry dat ik je teleur moet stellen. Maar reteriement sluit permanent residency uit, vanwege het feit dat je in Thailand belasting moet betalen om voor residency in aanmerking te komen. Daarnaast moet je beschikken over werk en dus een werkvergunning.

Overigens geeft permanent residency, zoals de naam aangeeft, weldegelijk recht op permanent verblijf in Thailand. Je hoeft dan geen verlenging van verblijf meer aan te vragen en ook geen 90 dagen rapporten meer te doen.

Bij de immigratiedienst verleng je de toestemming om in Thailand te verblijven, niet je visa. Die is al lang verlopen en heb je niet meer nodig.
Sinds 5 jaar is er voor het verlengen van het verblijf geen gezondheidsverklaring meer nodig (en ook geen politie verklaring). Die regel is geschrapt voor extensies.

Ik haak even in op dit onderwerp!!!
ben volop bezig vandaar,maar ik ben 45 jr nu.
Ik wil emigreren kan ik op een non O multiple binnekomen.?
ik hb alles laten legaliseren wel 13 stukken onderhand van a tot z ook inkomen etcetc.is dit volodende?
moet ik nu precies welke visa nemen?
ik schrijf me uit in NL in schrijfme in in thailand, of is dit niet nodig?
heb woonadres rest mij nog?
wie zegt de PUNT op de letterI voor me?

groetejs en alvast usper bedankt!!!

frank

Beste Frank,
Zoals Mario al aangaf moet je voor een retirementvisa MINIMUM 50jaar oud zijn, 800 000Thb op een Thaise bank (minimumm al 4 maand) of een bewijs van inkomst van minimum 65000Thb of een combi van beide (bv. 30000Thb inkomst en 450000 op de bank).
Indien U met een Thaise gehuwd bent speelt de leeftijd geen rol meer. Dit wordt dan een mariagevisumm, 40000Thb inkomst of 400000 op de bank of combi.
Voor een retirementvisum op de Thaise Amba in Nl of Be kijkt men alleen naar de leeftijd.
U kan ook een visum op grond van hier werken bekomen (juiste regels ken ik niet), maar dan heb je wel een werkvergunning nodig.

U kan zich uitschrijven in Nl of Be en inschrijven op Uw Ambassade hier (Alleen de Thaise Immigration kent jou adres of indien gehuwd met een Thaise kan U op de Thaise plaats waar het huwelijk was een farrangadresboek bekomen), U verliest wel Uw sociale ziekteverzekering zodat U hier een private moet nemen.
MVG Frank (TH)

dank je wel voor de reactie frank.

Inmiddels ben ik eruit gekomen,en staat de letter I met punt op de plaats!!

groetjes frank

:chin: zeer goede inlichtingen wist dat ook thanks mario