Visum voor 1 jaar verblijf in Thailand

Hallo pieter,

wat is een O of een A visum ? waar staan de letters voor als betekenis?

citaat: Je kunt bij de Thaise ambassade een O-A-visum aanvragen, met dit visum krijg je toestemming om een jaar in Thailand te verblijven.

vraag: kan ik me hier ook laten inschrijven met O A in de cityhall ter plaatse?

citaat: . Gedurende dat jaar krijg je steeds toestemming om 1 jaar in Thailand te verblijven. Als je dus enkele dagen voordat het visum verloopt Thailand verlaat en weer binnenkomt krijg je dus een extra jaar. Je visum is dan niet meer geldig, maar je mag nog steeds in Thailand verblijven
**
vraag: DIt HEET TOCH EEN EXTENTION OF STAY?
**
Ik hoor je graag terug?

*ik heb nu een NON IMMIGRANT O M *
kan ik me met deze visum ok inschrijven?

Moet nu ieder jaar terug voor visum halen naar NL toe.
is niet erg,maar wil wel langer blijven na 50 jaar te zijn))

Idd Mario weet erg veel van dit soort dsingen af.
Ikd enk dat ze in Thailand zelf heel streng zijn met dit soort dingen.

let me know gooser

*alvast bedankt *

groet
frank

Je kan gewoon in en uit blijven gaan onbeperkt!!

Dit heet een retirement visa van en voor mannen of vrouwen boven de 50 jaar.

Alleen in de gaten houden dat je optijd terug in tHAILAND BENT OM JE VISUM TE VERLENGEN,ANDERS ALLES OPNIEUW AANVRAGEN…
mario weet het exacte antwoord voor je.
groet

frank

frank ik weet het eigenlijk zelf ni zo goed maar heb gelezen dat je voor je jaarvisum vervalt in thailand zelf weer een aanvragen kunt een rey entry jaa mar dan moetje weer u 65000 bath bewijzen als inkomen denk ik dus weer papieren aanvragen van uw inkomsten bij mij uit pensioen dada

Je kunt dan 1 jaar blijven maar je moet je elke 90 dgn melden bij de immigration.
Als je tussendoor Thailand uit gaat moet je voor dat je thailand verlaat bij de immigration een re entry permit halen anders vervalt je extension of stay en moet je die opnieuw aanvragen.

Deze extension moet je elk jaar opnieuw aanvragen bij immigration ong. 1 maand voordat de extension eindigt en niet dmv het verlaten thailand.

Ik zie geen enkel voordeel van je inschrijven je krijgt alleen een geel boekje maar voordeel zie ik er niet echt in.

oke bedankt voor de uitleg.

Rest mij nog een vraag:

welke visum moet ik dan nu vragen in mijn paspoort hier voordat ik me laat inschrijven in de cityhall, want… heb ik me laten vertellen met een
non O M kan je je niet inschrijven,(dan moet je eerst 3x90 dagen in en uit) voordat je deze kan vervangen voor de ? visa. vraag dus,welke visa is dat dan.

ik denk zelf een non O ( ben nog geen 50 jaar he)
Waar staat A voor?

bedankt alvast

groet

het is niet de vraag welk visum je moet aanvragen maar welk kun je aanvragen, aan welke eisen kun je voldoen

je denkt aan een non o dan moet je getrouwd zijn met een thaise vrouw of boven de 50 zijn.

je non immigrant visa kun je niet vervangen alleen een ext of stay aanvragen als je aan de eerder beschreven voorwaarden voldoet.
als je denkt aan perminant residency denkt ben je een aantal jaren verder en is een hoop rompslomp dus daar moet je voorlopig maar niet aan denken.

waarom wil je je inschrijven in thailand het lijkt of je je hele visa verhaal ophangt aan je inschrijven in thailand, ik zie er echt geen voordeel in maar dat is mijn persoonlijke mening.
maar leg me eens uit waarom je je perse wilt inschrijven

hier de site vd thaise immigration en op deze pagina kun je de pdf’s downloaden met de regels

http://www.immigration.go.th/nov2004/en/base.php?page=stay

i*k dacht dat het makkelijker was je inschrijven bij de cityhall en dan kun je op je visa motor of auto kopen aldaar,nu niet tenminste …??
dat was de insteek van inschrijven,en kun je thaise motor of auto rijbewijs halen,en dat is nu niet tenminste,., of kan ik die laten overzetten of apart halen?

alvast weer bedankt.

Je bent lekker strak en helder in je bewoording,snap het direct!!
je bent niet de enige die zich afvraagt waarom ik me wil laten inschrijven.

TOT WEDER HOORENS

GROET
FRANK

Om motor of auto te kopen is geen inschrijving nodig, gewoon visa/extension of stay. Natuurlijk moet je voor een extension of stay wel eena dres opgeven in Thailand, maar daar wordt verder niets mee gedaan.

oke steve bedankt.