Non immigrant o visum vraagje

hoi Dirk,

Ik heb nog 1 brandende vraag over VISA,en dan weet ik alles hoop ik,

1/ als ik emigreer naar thailand kun je dan op je non 0 Multi heen en weer blijven reizen? buiten het geen dat ik moet borderen om de 3 maanden,in thailand,ik heb horen zeggen dat je je niet kan laten inschrijven als je multipol heb pas na 3x3 mnd en dan beslissen? en dan inschrijven,is dit juist?
groet hoor het wel tijdens of na de pasen te horen want de tijd d ringt bestwel

groet

frank

2/ of moet ik een enkele non O

groet Frank
Ja, met een multiple visa kan je blijven in en uit het land gaan. Je moet wel om de 90 dagen borderen met een multi als je niet binnen die tijd geen en weer reist.
Je kan je in Th NIET inschrijven, alleen in Uw Ambassade hier, dit met een bewijs van uitschrijving in Nl of Be. Dit doe je wanner jij wil.
Denk niet dat je een enkele kan krijden op de Th Ambassade.
MVG Frank (Th)

je kan wel single entry non immigrant visa krijge.

je kunt gewoon on beperkt in en uitreizen gedurende de geldigheid van het visum.

echter als je een extension of stay hebt moet je eerst een re entry permit aanschaffen anders vervalt je extension of stay, met een extension of stay moet je je elke 90 dgn melden bij immigration office.

voor een ext of stay dien je wel aan een aantal voorwaarden te voldoen

hoi Dirk,

Indien je in Thailand gaat wonen en je van plan bent om buiten Thailand te reizen heb je altijd een Visum O met multiple entry nodig.
Daarnaast moet je iedere 3 maanden stempelen in de dichtsbijgelegen plaats waar immigration dienst aanwezig is.

Ik woon in de buurt van Chiang Mai, dus stempel ik iedere 3 maanden in Chiang Mai

Vr. gr
Dirk

Bij een single visum MOET U telkens een re-entrypermit aanvragen, anders vevalt Uw visum
MVG Frank

klopt zie nu dat ik het een beetje krom heb opgeschreven

sorry

ja,… als ik het doe dan maar in 1 keere goed toch?

vr 1/En als je jaarvisum afloopt moet je 35 dagen van te voren aanwezig zijn in thailand? is dit juist?
vr 2/en kun je pas visa verlengen als die pas echt is afgelopen of indien voor een economische moment beter uitkomt in persoon dat ik hem een maandje eerder aanvraag?

Bedankt weeer voor de reactie,we blijven maar reizen heen en weer heerlijk

frank

1. Nee, is onjuist;
  2. Weet ik niet zeker, maar ik vermoed pas als het (bijna) is afgelopen.

KUn je over vraag 1 wat meer info geven?

MIjn informatie gaat uit dat je VOORDAT het visum afloopt je 40 dagen vooruit in het land aanwezig moet zijn,of zijn dit weer spookverhalen,wat dat zie je wel veel hier op het forum,helaas,goed dat er een groep is die dat steeds weer terugonderbouwd,en de kakels hun kleeppen eens gaan houden.

zou je dit voor mij willen achterhalen stevennl?

dank je wel alvast

en fijn weekend

frank

Nee Frank, meer info geven lukt niet.

Zoals gezegd: het is onzin, je hoeft niet voordat het visum afloopt 40 dagen in het land te zijn.

Sorry Frank, wat ik bedoelde is: ik zou best wel meer info willen geven, maar dat kan niet, want er is niet meer over te zeggen, behalve dat het onzin is.

dirk ik heb een multiple o a visa dus om de 3 maandmeld ik me bij immigration maar ? als ik voor men jaar voorbij is even over de grens ga heb ik weer visa voor een jaar weet u daarvan ? ik woon bij vriendin al 1 maans op 20 km van bua yai das 80 km van khorat ik heb da visa in belgie bekomen en een vriend van mij bevestigd men verhaal. weet gij daar meer van ? groetjes pieter

Als je visum is afgelopen moet dit worden verlengd. Je kunt dan een extension of stay aanvragen bij je immigratiekantoor.
Maar even de grens over en je mag weer een jaar blijven: nee.

Inderdaad… als je een een-jaars visum hebt, dan moet je het op de afloopdatum verlengen… ik heb niets betreft ‘even de grens over’ gezegd.

Daarom heb ik jou ook niet geciteerd maar Pieter die het daar over had.

dag mensen,

even antwoorden op non o multiple.

Met deze visum MOET u 3 maandelijks het land verlaten, waar maak
niet uit.
Met deze visum kan u 15 maanden vertoeven in thailand.

Bij het vervallen van visum, is het beter in u thuisland een ander visum
multiple o aan te vragen.

Een stempel bij immigratie met deze visum kan u VERGETEN, maar met
deze visum kan u wel een extentie of stay aanvragen, en indien deze
is goedgekeurd, en dit onder bepaalde voorwaarden kan men een 3
maandelijkse stempel krijgen bij de plaatselijke immigratie.

Ik persoonlijk ga altijd naar thailand met multiple o, en vraag altijd een nieuwe
in brussel aan, nooit problemen gehad, even trouwakte tonen en klaar is
kees.

En ik doe altijd een borderrun naar laos, we zijn dan even buiten he mensen.

mvg peter13

dirk ik blijf erbij wat ik heb gezegd namelijk. men vriend heeft in antwerpen een non immigrant multiple o a gekregen en ik nu ook de vorige keer had ik een two entrys visa en ik moest dus buiten thailand we zijn naar cambodja geweest samen en bij terugkeer heeft men vriend met zen non immigrant multiple o a visa terug 1 jaar bijgekregen dus . als je zo een visa neemt in belgie of nederland kom je thailand in en kan je 1 jaar blijven voor je jaar uit is ga je grens over en heb je weer 1 jaar . misschien niet normaal maar het is wel zo gebeurt. ikzelf ga dit pas volgend jaar proberen daar men visa pas verloopt op 13 april 2012 ik ga midden maart 2012 eens grens over en weet u dan het te zeggen.maar vriend heeft hetzo bekomen. misschien is dit omdat hij die multiple hebben bekomen in eigen land.natuurlijk kan je dit maar eenmaal doen en moet je bij verlenging in thailand terug de nodige formaliteiten zoals goed gedrag gezondheid en 65000 inkomstbew enz voorleggen om terug 1 jaar bij te krijgen ok weet u volgend jaar te zeggen of ook ik dit zo heb bekomen. ik woon bij men vriendin in isaaan maar heb men woonst in belgie groetjes

Valt niets tegenin te brengen…ware het niet dat het gewoonweg onmogelijk is. Het kan niet anders zijn, dat OF begrippen OF feiten verward worden.

Met een multiple non-immigrant visum dien je elke 90 dagen even het land te verlaten en kun je je verblijf rekken tot 15 maanden als je tegen het einde van de visum-geldigheid nog even een border-run maakt. C’est fini!

Het KAN zijn, dat je vriend in Phnom Penh een totaal nieuw non-immigrant, m.e. gekregen heeft met de geldigheid van een jaar, maar dit is dan een nieuw visum en GEEN verlenging. In de regel, geven Ambassades/Consulaten in de Thaise buurlanden alleen 90 dagen visa af.

u verwart de visa het is een non immigrant multiple o a en heb dit op comp ook gecheckt nu ook andere mensen hebben dit bekomen . ok denk ervan zoals u wilt groetjes

Pieter, zoals al eerder gezegd, wat je schrijft is NIET mogelijk. Misschien dat je vriend een extensie van het visum heeft aangevraagd in Thailand, dat kan.

Maar een non-immigrant O visum, aan het einde even de grens over en je krijgt weer een visum voor een jaar: niet mogelijk.

Pieter, post even een afbeelding van je visum, dan kunnen we je zo vertellen wat je werkelijk hebt.