Non immigrant o visum vraagje

pieterdax

heb jij niet gewoon een extension of stay aangevraagd en gekregen maar dan nog moet je je elke 90 dgn melden bij het immigrationkantoor(of per post) als je dat niet doet dan kun je een probleen hebben bij je volgende verlenging.
voor zover ik weet kun je deze extension of stay alleen in thailand aanvragen en niet buiten thailand

hier de link betreffende non imm o-a naar de site vd thaise immigration kijk onderaan de pagina http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493

non immigrant multiple o a dus geen o alleen jaa ben discussie eigenlijk beu op comp kan je op sommige blogs van farang vinden dat wat ik zeg waar is groetjes visa bekomen in belgie op consulaat antwerpen

Ok Pieter,

Je weigert blijkbaar te geloven wat we zeggen.

Veel succes als je visum is afgelopen en je gewoon even de grens over gaat om het te verlengen.
Als je vervolgens terugkomt zul je zien dat je een overstay op gaat bouwen.

non o-a is voor als je boven de 50 bent maar als je niet de moeite wilt nemen om de officiele link te volgen dat ff te lezen ja dan houdt het op.

of jij beschrijft het verkeerd waardoor wij verkeerde info hebben en dus geen goeie reacties kunnen geven.

of jij begrijpt het helemaal verkeerd en je hebt volgend jaar een groot probleem of tijdens een controle want voor het niet melden elke 90 dgn bij immigration staan ook boetes.

maar als het foute boel is dan zullen we dat wel niet horen.

de mensen die de info aan je gven zitten allemaal al een aantal jaren in thailand en hebben ervaring en was het voor jou nou het 1ste jaar in thailand?

geef eens een link naar zo’n blog

baco ik ben gepensioneers ben 57 en heb meer dan 65000 bath pensioen heb da bekomen in antwerpen ge kunt da enkel bekomen met goed gedrag en zeden doc inkomendoc gezondheidsverkl doc 50 jaar en gepens. zijn en 800000 op rek hebben of 65000 maandelijks hebben jaa dan moet u zich om de 3 maand melden bij immigration en voor jaar uit is officieel een aanvraag indienen voor verblijf met terug zelfde formaliteiten maar vriend heeft dat verlengd door gewoon grens over te gaan in cambodja en stempel voor jaar bijgekregen ik was er zelf bij ok das niet zoals het normaal hoort maar heb gezocht op thailand blogs en andere personen gevonden die het bevastigen en daarmee is voor mij dit gesloten

zoals je je verhaal nu op schrijft klopt het ja.

ik heb ook een extension of stay alleen zijn voor mij de bedragen minder.

als je tussendoor de grens over wilt moet je eerst een re entry permit aanvragen kon dat laatst niet doen en toen kon ik opnieuw een extension of stay aanvragen.

Voor de duidelijkheid Pieter:
Je hebt nu een visum non immigrant O A multiple entry. Je zit nu in het eerste jaar van je visum, aangevraagd in Antwerpen. Iedere 3 maanden gan je naar het buitenland om aan de eisen van het visum te voldoen.

Klopt dit?

neen steven ik moet iedere 3 maand naar immigration gaan en voor men jaar om is ga ik buiten thailand cambodja laos bij het terug binnenkomen krijg ik terug stempel voor 1 jaar.das ni officieel normaal maar is zo. dat kan je maar 1 keer doen. daarna moet je alle nodige papieren weer verzamelen en opnieuw aanvragen. dit zal ik echter terug doen in belgie. ik heb op thailand forum ook farang gevonden die dit bevestigd. en men maat ook ik was er trouwens bij . zoeken op thailandforum groetjes pieter

Mijn licht valt uit en zolang er hier geen link geplaatst wordt naar een blog is dit verhaal klinklare onzin.
Het visum van pieter zelf klopt, maar dat van die ‘vriend’ en de verlenging in Cambodja is klinklare onzin, totdat het tegendeel aangetoond wordt.

Dat dit verhaal niet klopt is nog tot daar aan toe, maar lezers worden ook op het verkeerde been gezet en da’s eigenlijk onbehoorlijk.

Dan heb je dus geen visum Pieter maar een visum extension.

Je geeft hier, om het positief te zeggen, heel verwarrende informatie die een hoop mensen op het verkeerde been kan zetten.
Geef een link naar de blog vanwaar je de informatie hebt, dan kunnen we zien wat er van klopt, maar op deze manier is dit een hopeloze discussie die alleen onjuiste informatie op kan leveren.

sorry steven is genoeg geweest heb geen zin meer in oeverloze discussies zal commentaar geven volgend jaar als ik da ook bekomen heb groetjes

als je zelfs geen link naar een blog kunt of wilt geven dan begin ik ook zwaar te twijfelen aan je verhaal van je vriend. maar kennelijk wil je het voor anderen niet duidelijk maken zodat zij er ook wat aan zouden kunnen hebben.

die oeverloze discussie veroorzaak je zelf

Ook een beetje wazig en net zo onduidelijk: http://www.thaivisa.com/forum/topic/473258-loas-1-year-visa/

misschien same same but…

dag mensen,

Met een NON O MULTIPLE ENTY MOET u alle 3 maanden
even het land uit, en u kan 15 maanden in thailand
verblijven.

Daarna terug een visum aanvragen BEST in u thuisland.

Ik denk dat die man niet goed bezig is ( WETTELIJK ) maar
alles is mogelijk.

Ik ken hier een hollander en die man heeft direct 5 jaar
rijbewijs gekregen, normaal eerst een jaar, en dat ook
zonder medisch attest, zeg hij althans.

mvg peter13

Tenzii je een extension of stay aanvraagd dan moet je elke 90 dgn ff naar immigration en na 1 jaar weer nieuwe ext aanvragen in thailand

dat rijbewijs geloof ik wel is mij ook gelukt, via het toenmalige hoofd van politie in surat dat een bekende was van mijn vrouw.

non immigrant multiple o a zie op internet om de 3 maand bij immigr aanmelden das jaarvisa en voor de rest trek u plan

Nee, weer niet juist. Om de 3 maanden het land uit.
Met een extension of stay om de 3 maanden melden bij immigratie.

Je gooit hier wederom alles door elkaar.

Ik zou niet opnieuw visum aanvragen in thuisland, maar gewoon extension of stay aanvragen in Thailand. Veel gemakkelijker, en daarna geen verplichting meer het land uit te gaan.