Visum Verlengen!

Hey allemaal!

Ik ga over ongeveer een kwartiertje naar het Turks consulaat (of ambassade) in Rotterdam, vanuit Nijmegen. Ik heb alles:

*contract
*2 pasfoto’s
*paspoort dat nog geldig is tot 2008
*invulformulier

Ik zit er op een of andere manier ook aan te denken om een afschrift van mijn spaarrekening mee te nemen. Niet dat ik mijn spaargeld daar uit ga geven, maar just in case… Want dat las ik hier ook ergens, dat het belangrijk was dat je iets (geld) naar het land toebrengt… Nouja, dat zie ik dan nog wel…

Ik laat jullie (hopelijk vroeg) vanmiddag weten hoe het is gegaan!

Liefs, Maretje.

succes. ben erg benieuwd

Hey, nou daar ben ik alweer. Dus nu alweer terug in Nijmegen.

Ik denk dat ik ongeveer een uurtje daar in het gebouw ben geweest, maar het was wel heel druk. Je moest beneden een nummertje halen en dan wachten tot die kwam en daarna naar de 2e verdieping. Toen we daar klaar waren moesten we naar de 1e verdieping om te betalen en toen weer terug naar de 2e verdieping. Heel veel heen en weer geloop, maar dat deed iedereen, merkte ik.

De aanvraag van mijn werkvisum is er in ieder geval en nou moet ik een document naar m’n baas mailen, maar volgens mij snaptie het niet, want hij zegt steeds dat we het dáár regelen. Ja dat is fijn, maar hij moet wel de benodigde documenten naar Ankara sturen… GDVR!

Naja, komt allemaal wel goed. Hij wordt waarschijnlijk gek van mij omdat ik hem steeds bel en mail met nog meer vragen hahaha…

Nou goed, het viel mij dus heel erg mee. Een uurtje daar binnen en er werd 1x naar m’n paspoort gevraagd en 1 pasfoto. Het contract werd wel “goed” bestudeerd en je kreeg daar ook zo’n invul formulier, dus dat hoef je denk ik niet per se mee te nemen.

Zo ik hoop dat dit anderen een beetje helpt!

Liefs, Maret.

moest je contant betalen of kon je pinnen.
en hoeveel kostte het eigenlijk?

Je moest contant betalen. Voor mij was in het totaal 58 euro, 50 euro voor t visum en 8 euro voor… de werkzaamheden van die mensen ofzo…

ah ok thnx. ik ga denk ik half mei dus ik zal nog even bellen hoeveel het precies is voor mij.

Originally posted by maretje@28-04-2005, 07:49:41
** *contract
*2 pasfoto’s
*paspoort dat nog geldig is tot 2008
*invulformulier

Liefs, Maretje. **

@maretje: dat invulformulier, is dat die ene die je van de site kon downloaden? of heb je die aangevraagd? en dat moet je zelf al helemaal ingevuld hebben? of doen ze dat daar???

Dat is die van de site, inderdaad… Maar je krijgt em daar nog een keer (ik in ieder geval…)
En gewoon zelf alles invullen, behalve waar bij staat dat zij het invullen (uiteraard)
't Is niet erg veel info die ze vragen, vind ik…